Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Newborn twince

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Newborn twince

    Goedemiddag,

    Onlangs deed ik een fotoshoot van de tweeling dochters van mijn broer.

    Ik was niet echt goed voorbereid en liep al snel tegen twee problemen aan ;

    Heel moeilijk om beide gezichtjes mooi scherp te krijgen. Misschien focus ik me beter op één van beide gezichtjes?

    De huid krijg ik in nabewerking moeilijk egaal. Online vind ik enkele tutorials op Photoshop maar die zijn toch vrij complex.

    Binnen enkele weken doen we de shoot nog eens opnieuw.

    Alle tips zijn welkom. Zowel voor de fotoshoot zelf als voor de nabewerking.

    Alvast bedankt.



    Last edited by geneve; 8 oktober 2020, 15:54.
    nikon D700, nikor 24-70 f2.8, 16-35 f4, 50 f1.4 , 35-135 f3.5-4.5

  • #2
    Re: Newborn twince

    tja, portretfotografie vind ik al niet de makkelijkste opdracht want zeker bij kinderen is er een grote emotionele factor waarbij iedereen een eigen idee heeft over dat kleine mormel (volgens mij, helemaal zijn papa ... ; neen hoor, net tante Yvonne ; ...)
    Persoonlijk vind ik uw 2425 erg geslaagd !
    Hou je misschien aan het principe van meerdere korte shoots korte tijd na elkaar ? Dat zou volgens mij ook een breder gamma aan poses geven en dus de variaties van het thema vergroten. Vraag ook eens hoe de ouders het zien, wat ze als resultaat verwachten ?
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Newborn twince

      Forum voor testen en uitproberen in het algemeen, maar wel foto-gerelateerd. Je kan hier proberen of een koppeling naar een foto op uw site goed werkt, je eerste testfoto's met je nieuwe camera bekijken e.d.

      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Newborn twince

        Is gelukt nu, bedankt voor de tip
        nikon D700, nikor 24-70 f2.8, 16-35 f4, 50 f1.4 , 35-135 f3.5-4.5

        Comment


        • #5
          Re: Newborn twince

          Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
          tja, portretfotografie vind ik al niet de makkelijkste opdracht want zeker bij kinderen is er een grote emotionele factor waarbij iedereen een eigen idee heeft over dat kleine mormel (volgens mij, helemaal zijn papa ... ; neen hoor, net tante Yvonne ; ...)
          Persoonlijk vind ik uw 2425 erg geslaagd !
          Hou je misschien aan het principe van meerdere korte shoots korte tijd na elkaar ? Dat zou volgens mij ook een breder gamma aan poses geven en dus de variaties van het thema vergroten. Vraag ook eens hoe de ouders het zien, wat ze als resultaat verwachten ?
          Bedankt voor je opmerking.
          De ouders zijn op zich heel tevreden met de poses, zij hebben het zo aangestuurd. Echter ik denk dat er nog progressie te maken is in de uitvoering.
          Ik vond deze reeks heel mooi op pinterest
          https://nl.pinterest.com/pin/1121678...c_v2=1a3wAdjtO

          Wat me vooral opvalt hier is dat de huid mooi egaal is, en dat beide babies mooi scherp zijn.

          Ik vroeg me af hoe je best te werk gaat voor dit soort resultaat..
          nikon D700, nikor 24-70 f2.8, 16-35 f4, 50 f1.4 , 35-135 f3.5-4.5

          Comment


          • #6
            Re: Newborn twince

            beide gezichtjes scherp heeft te maken met scherptediepte - zoek maar op
            verder lijkt voldoende "zacht" licht me heel belangrijk - dus softbox of ergens bij een raam waar geen direct zonlicht invalt
            Peter
            mijn website : klik

            Comment


            • #7
              Re: Newborn twince

              Ik vind de eerste een heel sfeervol beeld met mooi zacht licht..De andere zijn ook mooi maar de pose op de eerste foto vind ik het mooist
              Zo veel mensen, zoveel meningen
              Groetjes Francine

              Comment

              Working...
              X