Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Landkaartje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Landkaartje

    Deze vlinder dankt zijn naam aan de lijnentekeningen op de buitenkant van de vleugels.
    Van deze vlinder zijn er twee vormen: de voorjaarsgeneratie is oranjerood en de zomergeneratie (zoals deze) is hoofdzakelijk zwart met enkele witte strepen en vlekken.
    Ik vond de binnenkant van de vleugels van deze zomergeneratie niet zo boeiend en daarom toon ik hem met gesloten vleugels (en landkaarten).

    update na commentaar Frakske:
    MACRO_4649 by Raf Strobbe, on Flickr

    MACRO_4649 by Raf Strobbe, on Flickr

    MACRO_4656 by Raf Strobbe, on Flickr

    Bedankt voor het kijken en uw reacties,

    Raf.
    Last edited by muesli; 2 oktober 2020, 17:03.

  • #2
    Re: Landkaartje

    De bovenste kijkt mij het prettigste
    Wel een klein beetje te donker denk ik ...
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Landkaartje

      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
      De bovenste kijkt mij het prettigste
      Wel een klein beetje te donker denk ik ...
      Bedankt voor de reactie Frans.
      Deze vlinder zat op een bosje boerenwormkruid dat op een berm stond juist voor een donker maïsveld. Vandaar de donkere achtergrond. De kleuren van de vlinder zijn OK denk ik. Je ziet nog een stukje wit van de binnenkant van de vleugels. De buitenkanten zijn eerder bruin en beige. Ik zou het geheel wat kunnen oplichten maar ik vrees dat de BG dan veel drukker zal worden.
      grts,
      Raf.

      Comment


      • #4
        Re: Landkaartje

        Het boekenwormkkruid is net hetgeen waarop ik mij baseerde om te zeggen dat het wat donker oogt. door het contrastverschil met de donkere bg zouden heldere kleuren nog helderder overkomen dan in werkelijkheid
        Zoiets kan je voor jezelf eens testen, leg een gele postit op een zwart papier en een andere op een wit papier en kijk van de ene naar de andere
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Landkaartje

          Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
          Het boekenwormkkruid is net hetgeen waarop ik mij baseerde om te zeggen dat het wat donker oogt. door het contrastverschil met de donkere bg zouden heldere kleuren nog helderder overkomen dan in werkelijkheid
          Zoiets kan je voor jezelf eens testen, leg een gele postit op een zwart papier en een andere op een wit papier en kijk van de ene naar de andere
          Ik heb er wat aan gesleuteld en een update geplaatst. De derde heb ik gewoon vervangen omdat ik er maar 3 mag posten.
          Bedankt en grts,
          Raf.
          Last edited by muesli; 2 oktober 2020, 17:04. Reden: reactie van forumlid

          Comment


          • #6
            Re: Landkaartje

            Je hebt het je inderdaad niet gemakkelijk gemaakt met een donkere vlinder op een felgele bloem .

            Comment


            • #7
              Re: Landkaartje

              Bedankt voor de up Raf al moest dat niet persé voor mij, ik vind het realistischer.
              Maar het is niet omdat ik een mening heb dat jij daarom een up hoeft te plaatsen hé.
              Per slot van rekening is het jouw foto hé
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Landkaartje

                Ik ga ook voor de eerste, omdat de plant minder in beeld komt

                Comment


                • #9
                  Re: Landkaartje

                  Vooral de eerste oogt knap, update is inderdaad beter.
                  BD0681BE -
                  Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                  Comment


                  • #10
                    Re: Landkaartje

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jumpingjacquesflash Bekijk bericht
                    Vooral de eerste oogt knap, update is inderdaad beter.
                    Mee eens
                    Groeten Andre

                    Comment

                    Working...
                    X