Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

KAA Gent en Spam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • KAA Gent en Spam

    De Gantoise heeft het blijkbaar niet alleen op het veld moeilijk.
    Krijg telefoon van kennis die abonnement heeft voor de thuismatchen, maar zijn ticket van gisteren nooit ontving.
    Bij rondvraag in zijn omgeving blijkt dat er heel wat mensen hetzelfde voorhebben of dat zij die mail in hun map "ongewenste mail" binnenkrijgen.
    Uiteindelijk eens in zijn Webmail gaan kijken en daar staat de bewuste mail dus wél in de SPAM map.
    Probleem is dus dubbel:
    1) KAA Gent gebruikt een opmaak die door diverse providers als Spam beschouwd wordt.
    2) Telenet stuurt bij bepaalde klanten de ongewenste mail gewoon niet naar de map "ongewenste mail" op hun PC (bij mij werkt dat probleemloos)

    Is punt 2 een instelling in webmail of moet ik best eens bellen naar Telenet ?
    Bedankt om mee te denken.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: KAA Gent en Spam

    1) opmaak is niet een issue om tot spam/ongewenst te geraken
    het zijn merendeels, links, bepaalde woorden welke dit veroorzaken
    het kan ook zijn dat de mail komt vanop een mailserver die bekend staat om het verspreiden van ongewenste/spam "berichten", dat kan dan tot punt 2 leiden, maar lijkt mij stug, want de providers laten het filteren van mail toch meestal aan de eindgebruiker over. (in welke map komt wat waar terecht of wat de gebruiker echt niet in zijn/haar mailbox wil terug vinden)

    2) dat lijkt mij dus stug, je zult eens op de web-mail client moeten inloggen en bezien wat ingesteld staat als "spam" filter regels, dan wel de mail app op pc/laptop moeten bezien.

    En ja het kan onderhand zijn dat bepaalde mail niet meer op gegeven adres aankomt, omdat ingestelde "regels" een leercurve hebben. Bijvoorbeeld je stelt in dat iets spam is, dat zal dan 2 a drie maand in de spam/ongewenst map terecht komen en na die periode is het gewoon einder verhaal. Remedie in dit soort gevallen een nieuw mailbox aanmaken en een change doen op je email adres bij de afzenders waarvan je wel de mail wilt ontvangen.

    Providers zijn niet happig om in te breken in hun zelflerende spam filter.... het kan lijden tot een catastrophe dat 1000den spam mails toch hun weg weten te vinden naar hun eind target....

    Comment


    • #3
      Re: KAA Gent en Spam

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      maar lijkt mij stug, want de providers laten het filteren van mail toch meestal aan de eindgebruiker over. (in welke map komt wat waar terecht of wat de gebruiker echt niet in zijn/haar mailbox wil terug vinden)

      2) dat lijkt mij dus stug, je zult eens op de web-mail client moeten inloggen en bezien wat ingesteld staat als "spam" filter regels, dan wel de mail app op pc/laptop moeten bezien.
      Spijtig genoeg hebben providers spam filters draaien waar je geen enkele zeg in hebt. Ik heb hetzelfde voor met Proximus die ook willekeurig van alles in mijn "junk mail" steekt alhoewel ik geen enkele regel ingesteld heb (mijn filtering gebeurt op de pc). En ik heb in de webmail ook ingesteld dat ik wil dat spam in de inbox komt maar die instelling repecteren ze niet. Al uren aan de telefoon gehangen met hun "helpdesk".

      Comment


      • #4
        Re: KAA Gent en Spam

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Spijtig genoeg hebben providers spam filters draaien waar je geen enkele zeg in hebt. Ik heb hetzelfde voor met Proximus die ook willekeurig van alles in mijn "junk mail" steekt alhoewel ik geen enkele regel ingesteld heb (mijn filtering gebeurt op de pc). En ik heb in de webmail ook ingesteld dat ik wil dat spam in de inbox komt maar die instelling repecteren ze niet. Al uren aan de telefoon gehangen met hun "helpdesk".
        OK, maar hier gaat het vooral om het feit dat de spam wel opgeslagen wordt door Telenet in Webmail, maar niet terechtkomt in de map "ongewenste mail" bij hun klant (wat bij mij wel gebeurt en al altijd zo is geweest).
        Intussen ontdekt dat je in de instellingen van webmail bepaalde verzenders als "betrouwbaar" kan toekennen. Ik ging dat aanpasen bij mijn kennis, maar hij heeft intussen toch wel die webmail-spam folder leeggemaakt zeker
        Zal dus wachten zijn tot Gent nog eens thuisspeelt.

        Alvast beide posters bedankt om mee te denken.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: KAA Gent en Spam

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          OK, maar hier gaat het vooral om het feit dat de spam wel opgeslagen wordt door Telenet in Webmail, maar niet terechtkomt in de map "ongewenste mail" bij hun klant (wat bij mij wel gebeurt en al altijd zo is geweest).
          Als je een emailapplicatie gebruikt en die met IMAP de mail laat halen, dan moeten de folders dezelfde naam hebben op pc als in de webmail. Heb ik ook gemerkt toen de ene in het nederlands was en de andere in het engels. Als je pc echter POP3 gebruikt wordt enkel de "inbox" binnen gehaald, pop3 synchroniseert geen andere folders.

          Comment


          • #6
            Re: KAA Gent en Spam

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Als je een emailapplicatie gebruikt en die met IMAP de mail laat halen, dan moeten de folders dezelfde naam hebben op pc als in de webmail. Heb ik ook gemerkt toen de ene in het nederlands was en de andere in het engels. Als je pc echter POP3 gebruikt wordt enkel de "inbox" binnen gehaald, pop3 synchroniseert geen andere folders.
            Mijn PC en die van mijn kennis: Outlook 2007, POP3, ik krijg de spam binnen, mijn kennis niet....
            In Webmail noemt de map SPAM, op de PC's "Ongewenste mail", eveneens op beide PC's (niet moeilijk, ik heb de bewuste PC een paar jaar terug zelf geassembleerd en geïnstalleerd)
            Denk je, als ik op zijn PC een map SPAM aanmaak, dit de oplossing zou zijn. Indien zo, waarom het dan bij mij wel werkt blijft een beetje raadselachtig.

            Het probleem treedt trouwens ook op bij een heleboel Gent supporters heeft mijn kennis bij een rondvraag opgevangen.
            Last edited by nete; 27 september 2020, 15:58.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment

            Working...
            X