Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Printer

    Ik bennop zoek achter een printer voor de dochter.
    Ik heb een hp en de inkt is veel te duur.
    Is enkel voor school gebruik.
    Iemand ervaring met een epson en waar goedkope inkt te vinden?

  • #2
    Re: Printer

    Ik heb een Epson printer met het "Ecotank" systeem, die werkt tot nu toe heel goed, en de originele inkt is goedkoop genoeg om er geen nog goedkoper alternatief voor te gaan zoeken (die bestaat wel, maar met de originele inkt ben je altijd zeker van de printkwaliteit, en dat is lang niet altijd het geval met andere inkt).
    Ik heb hier zelf de ET-7700, maar er zijn ook nog goedkopere modellen.
    Bij de ET-7700 waren twee sets inktflesjes bijgeleverd, en ik ben nog altijd aan het printen met de eerste vulling, ik kom dus nog een hele tijd toe met de inkt.
    Met de bijgeleverde inkt kan je heel veel afdrukken maken (zelfs al zou er maar één setje inktflesjes bijgeleverd zijn, wat waarschijnlijk het geval is bij de goedkopere modellen), veel meer dan met de kleine inktpatronen die tot een tijdje geleden standaard waren in de meeste printers.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Printer

      Ik moet mijn voorganger gelijk geven.
      ik heb ook de ET-7700 en naar de inkt heb je geen omkijken, je kan blijven printen.

      Mijn eerste exemplaar deed het niet en heb ik moeten terugdoen.
      De extra potjes inkt ben ik "vergeten".
      Zit nu met twee reserve sets en denk niet de komende jaren inkt te moeten kopen.

      Wel zit er een opvangbakje in.
      ik heb al gelezen dat dit regelmatig moet vervangen worden wat ook wel wat kost.

      ik heb ergens een goedkopere Epson met Ecotank geplaatst.
      Ik moet zeggen dat de eerste print resultaten van dat toestel toch een beetje tegenvielen.
      Maar dat kan ook aan het papier gelegen hebben.
      de printers zijn duurder maar de inkt is veel goedkoper.

      mvg
      nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

      Comment


      • #4
        Re: Printer

        Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
        Ik moet mijn voorganger gelijk geven.
        ik heb ook de ET-7700 en naar de inkt heb je geen omkijken, je kan blijven printen.

        Mijn eerste exemplaar deed het niet en heb ik moeten terugdoen.
        De extra potjes inkt ben ik "vergeten".
        Zit nu met twee reserve sets en denk niet de komende jaren inkt te moeten kopen.

        Wel zit er een opvangbakje in.
        ik heb al gelezen dat dit regelmatig moet vervangen worden wat ook wel wat kost.

        ik heb ergens een goedkopere Epson met Ecotank geplaatst.
        Ik moet zeggen dat de eerste print resultaten van dat toestel toch een beetje tegenvielen.
        Maar dat kan ook aan het papier gelegen hebben.
        de printers zijn duurder maar de inkt is veel goedkoper.

        mvg
        Ofwel een Canon TS5050 (rond 80 euro) en achteraf Action inktpatronen (alle vijf) aan 9,99 euro.
        Dus NIET de TS5150 !!! De 5050 lijkt wel moeilijk leverbaar. Bij Krefel momenteel op voorraad zie ik.
        Last edited by nete; 23 september 2020, 10:27.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Printer

          Vergeten bij te zeggen dat ik iets zoek onder de 100 euro ��

          Comment


          • #6
            Re: Printer

            Oorspronkelijk geplaatst door yeplahoi Bekijk bericht
            Vergeten bij te zeggen dat ik iets zoek onder de 100 euro ��
            Hoe goedkoper de printer hoe duurder de inkt.

            Comment


            • #7
              Re: Printer

              Moet die printer kleur kunnen printen anders ga je voor een goedkope lazerprinter.

              Comment


              • #8
                Re: Printer

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Hoe goedkoper de printer hoe duurder de inkt.
                Zie #4

                Natuurlijk, als TS ettelijke kilometers van een Action vandaan woont is mijn tip niet echt aan hem/haar besteed.
                Last edited by nete; 23 september 2020, 11:48.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Printer

                  Als je geen kleur nodig hebt is een zw/w laserprinter zeker de goedkoopste oplossing.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Printer

                    Bij de goedkope printers heb je eigenlijk nooit de werkelijke kostprijs van die printer betaald.
                    Het was altijd de bedoeling van de printerfabrikant om zoveel mogelijk klanten te lokken door een veel te lage prijs, om dan later pas het echte geld te verdienen met de verkoop van de veel te dure inktpatronen.
                    Dat is ook de reden waarom ze chips in de inktpatronen hebben gestoken, dat was niet om de printkwaliteit te verbeteren, het was alleen om het moelijker te maken om ze te hervullen of om ze na te maken.
                    Maar omdat er daarvoor ook altijd terug een oplossing werd gevonden (chip resetters bijvoorbeeld, of goedkope compatibele inktpatronen die ergens anders worden gemaakt) wordt het moelijker voor de fabrikanten om te vermijden dat hun klanten een goedkope printer kopen en die dan te gebruiken met inkt waar ze niets aan verdienen.
                    Dan wordt het voor de fabrikant interessanter om printers te verkopen waarop ze bij de verkoop al wat kunnen verdienen, in plaats van printers te verkopen waarop ze uiteindelijk verlies maken.
                    Maar dat wil ook zeggen dat zo'n printer duurder is, want je betaalt bij aankoop ook de werkelijke kostprijs.

                    Daarom is zo'n hervulbare printer in aankoop een stuk duurder, maar in gebruik is die dan weer vele malen goedkoper.
                    Er zijn nog andere merken die dat soort printers beginnen te verkopen, Canon heeft bijvoorbeeld ook al printers die je zelf kan bijvullen.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Printer

                      Oorspronkelijk geplaatst door yeplahoi Bekijk bericht
                      Vergeten bij te zeggen dat ik iets zoek onder de 100 euro ��
                      En ook of dat schoolwerk 5 pagina's per dag is, of 500 per week ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Printer

                        5 pagina's

                        Comment


                        • #13
                          Re: Printer

                          Oorspronkelijk geplaatst door yepla hoi Bekijk bericht
                          5 pagina's
                          Per uur? [emoji23]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment

                          Working...
                          X