Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raar printerprobleempje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raar printerprobleempje

    Hey juppekes.

    Ik heb hier weer wat voor met mijn printer.
    Als ik een document wil afprinten, print hij dit dubbel af zodat het wazig en bijna onleesbaar is.
    Wanneer ik ditzelfde document opsla als jpeg en daarna afprint, dan is het in orde en goed leesbaar.
    Nog iemand die dit probleem al eens heeft gehad?
    Mijn printer is intussen al weer een paar jaar oud.
    Was weer zo eentje van Canon van iets rond de €50.
    De laatste jaren heb ik er hier wel al enkele versleten, telkens toestellen van rond de €50 tot €70.
    En die gaan nooit veel langer dan twee jaar mee.
    En meestal loont het de moeit niet om daarmee naar winkel te gaan om te herstellen.
    Ik ben nu aan het overwegen om een duurdere printer te kopen van zeg maar rond de €200, maar dan zou hij bijna acht jaar moeten meegaan om in dezelfde prijsklasse te blijven.
    Bootjes

  • #2
    Re: Raar printerprobleempje

    Miskien ne kjé van ér kalibreren?
    Altijd het proberen waard dat her kalibreren.
    IK heb hier nu eindelijk een heel goede vast een Canon TS9150 maar ik print elke iets af in kleur en dat bakske werkt à merveille.
    Gelik een Zwisterse horlogsche gelik dan we zegg'n.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Raar printerprobleempje

      Probeer eens om de printersoftware te verwijderen, en dan opnieuw laten installeren?
      Na het verwijderen laat je de pc dan best wel eerst opnieuw opstarten, en je koppelt de printer daarna pas terug aan (als die met een USB kabel aangesloten is, dan trek je die even uit en steek je die terug in na het opnieuw opstarten).

      Als de printer een jpeg wel correct print, dan is er in ieder geval al geen mechanisch probleem, het is dan een softwareprobleem of een foute instelling.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Raar printerprobleempje

        Hoogstwaarschijnlijk je pigment zwart.
        Is je spuitopeningentest in orde ?
        Zo ja kan je een printkop uitlijning proberen (heeft anders geen zin).

        Als het voor kantoorwerk is koop een Maxify. Stevig spul.
        Kan ook wel een foto afdrukken maar daar is hij niet voor gemaakt.

        Comment


        • #5
          Re: Raar printerprobleempje

          Als het goed kan printen onder andere omstandigheden lijkt het meer dan waarschijnlijk dat er een probleem is met de driver.
          Ik zou de driver verwijderen en opnieuw installeren.

          Comment


          • #6
            Re: Raar printerprobleempje

            Hey juppekes.

            Ik ben hier een leek in hoor.
            Is het dan de driver op mijn laptop?

            Want dit probleem hebben we allemaal met onze laptops, in totaal vijf stuks.
            Op de printer hebben we de nieuwste update.
            Bootjes

            Comment


            • #7
              Re: Raar printerprobleempje

              Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
              Hey juppekes.

              Ik ben hier een leek in hoor.
              Is het dan de driver op mijn laptop?

              Want dit probleem hebben we allemaal met onze laptops, in totaal vijf stuks.
              Op de printer hebben we de nieuwste update.
              Ok, das goed maar heb je de printer al eens uitgelijnd?
              Ga eens in de software duiken en druk eens een testpagina af.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Raar printerprobleempje

                Hey juppekes.

                Ik ben hier terug.
                Heb de printkop uitgelijnd (automatisch)
                Moest een testpagina afdrukken en dan op de scanner leggen en de printer deed dan de rest.
                Kreeg dan een melding dat de uitlijning voltooid is.
                Nu nog eens geprobeerd te printen maar het probleem blijft hetzelfde.
                Bootjes

                Comment


                • #9
                  Re: Raar printerprobleempje

                  Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  Als het goed kan printen onder andere omstandigheden lijkt het meer dan waarschijnlijk dat er een probleem is met de driver.
                  Ik zou de driver verwijderen en opnieuw installeren.
                  Kan, maar niet specifiek.
                  Afhankelijk van printer en instellingen wordt er bij de afdruk ofwel de zwarte toner gebruikt ofwel een combinatie met de kleurentoner.
                  Kan dus een impact hebben of iets als tekst of als afbeelding geprint wordt.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Raar printerprobleempje

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Kan, maar niet specifiek.
                    Afhankelijk van printer en instellingen wordt er bij de afdruk ofwel de zwarte toner gebruikt ofwel een combinatie met de kleurentoner.
                    Kan dus een impact hebben of iets als tekst of als afbeelding geprint wordt.
                    Inderdaad, er zijn doorgaans 2 zwarte inkten, één voor tekst en één voor afbeeldingen (in combinatie met de kleuren) *.
                    Om te zien of die allemaal werken bestaat er iets - waar blijkbaar het overgrote deel van de printergebruikers nog nooit van gehoord heeft - dat spuitopeningen test (nozzle check) heet.
                    Eerste om te controleren bij problemen (en ook verstandig na een tijdje stilstaan).

                    De inkt voor tekst is het grote raster bovenaan, daaronder komen smallere banden voor de kleuren.

                    *: tenzij je iets hebt met maar 2 potjes, doe daar niet veel moeite voor.
                    Last edited by palombian; 17 september 2020, 19:54.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Raar printerprobleempje

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

                      *: tenzij je iets hebt met maar 2 potjes, doe daar niet veel moeite voor.
                      Ik gebruik al jaaaaaaren Canon printers, wel steeds de modellen van rond de 70 euro met 5 inktpatronen (9,99 euro in de Action).
                      Ik ben vrij zeker dat Mriya zijn printers slechts 2 cartridges zullen hebben.
                      Misschien eens kijken of hij wil printen met slechts één cartridge aan boord, want het lijkt me toch een printerprobleem omdat het optreedt met alle laptops.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #12
                        Re: Raar printerprobleempje

                        Het had inderdaad handiger geweest als hij de yuppekes had verteld over welke printer het ging.

                        Comment


                        • #13
                          Raar printerprobleempje

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Probeer eens om de printersoftware te verwijderen, en dan opnieuw laten installeren?
                          Na het verwijderen laat je de pc dan best wel eerst opnieuw opstarten, en je koppelt de printer daarna pas terug aan (als die met een USB kabel aangesloten is, dan trek je die even uit en steek je die terug in na het opnieuw opstarten).

                          Als de printer een jpeg wel correct print, dan is er in ieder geval al geen mechanisch probleem, het is dan een softwareprobleem of een foute instelling.
                          Redelijk grote kans op verloren moeite om alles van printsoftware opnieuw te installeren.
                          Nu zeker als het op verschillende laptops hetzelfde probleem geeft.
                          Omschreven probleem wijst in de meeste gevallen net wel op een mechanisch probleem.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Raar printerprobleempje

                            Hey juppekes.

                            Mijn printer is de Canon Pixma MG5750 met vijf inktpatronen.
                            Ik zal vanmiddag eens een testprint doen en tonen wat juist het probleem is.
                            En bedankt allemaal om mijn probleem proberen op te lossen
                            Bootjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: Raar printerprobleempje

                              Waarschijnlijk kan je gemakkelijk de printkop verwijderen?
                              Als dat zo is zou je die rubberen afsluitringen moeten verwijderen en de printkop in een soustasje met warm water enkele uren moeten laten staan.
                              Daarna voorzichtig onder de kraan uitspoelen, het meeste water af deppen met een keukenrol de rest met de föhn droog blazen.
                              Alles terug op zijn plaats doen en nog eens proberen.

                              Ik heb ooit eens op YT een filmpje bekeken, maar dat was toen voor mijn Canon G8150, hoe je die helemaal moest resetten en daarna was het een plezier die te zien printen.
                              Er werd toen ook bijgezegd dat je toch iedere week iets moest printen. Het filmpje was in de Duitse taal.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X