Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Niewe trend in de fotografie Sony XPERIA 5 II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Niewe trend in de fotografie Sony XPERIA 5 II

    Smartphone neemt meer en meer een belangrijke plaats in, men kan stellen dat vandaag de meeste
    foto’s genomen worden met smartphone.

    Groot voordeel van deze toestellen is dat ze compact zijn, dat je ze voor meer kunt gebruiken dan enkel
    foto en video, dat je in direct contact staat met heel de wereld, toegang hebt tot geavanceerde apps i.v.m.
    fotobewerking en dat je het toestel praktisch altijd bij jou hebt.

    De XPIREA 5 ii heeft aan de achterzijde 3 x 12mp lensmodules (met telkens bijhorende sensor).
    De hoofmodule is 24mm dan heb je nog 16 en 70mm

    Heeft AF/tracking systeem overgenomen van de alpha reeks (A9) en zal meerdere camera’s het nakijken geven.
    (oog detectie en tracking)

    20 beelden/sec met AF en belichtingscontrole

    JPEG en RAW opnames mogelijk

    Beschikt over 4K HDR 120fps slow-motion movie recording

    meer info: https://www.sony.be/nl/electronics/s...tions#features

    xperia en fotografie: https://youtu.be/L40rZxumRS8
    xperia en video: https://youtu.be/nKOJdq-DojQ
    Last edited by polartha; 17 september 2020, 12:25.
    www.polartha.com

  • #2
    Re: Niewe trend in de fotografie Sony XPERIA 5 II

    "relatief compact" en 899€

    ziet er wel mooi uit!

    ik zou het effectief vasthouden van een fototoestel toch missen... maar ja, werk nu ook haast altijd op MF en A-voorkeuze... word ik te oud? 40 en niet meer mee (willen) met de laatste snufjes? ik weet het niet...
    er zal zeker een markt voor zijn! alleen zal ik het niet zijn
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: Niewe trend in de fotografie Sony XPERIA 5 II

      ...Heeft AF/tracking systeem overgenomen van de alpha reeks (A9) en zal meerdere camera’s het nakijken geven.
      (oog detectie en tracking)...
      Nu begrijp ik waarom ik de enige idioot was die met een telelens aan de vijver stond .

      Comment


      • #4
        Re: Niewe trend in de fotografie Sony XPERIA 5 II

        Waarom blijven we reageren op topics met maar 1 doel: reclame maken?

        Comment


        • #5
          Re: Niewe trend in de fotografie Sony XPERIA 5 II

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Waarom blijven we reageren op topics met maar 1 doel: reclame maken?
          Tjah Frank, het valt inderdaad wel op dat Sony toch een keiharde groep fans heeft die toch alles van het merk willen delen.
          Uiteraard kan je met een smartphone foto's maken, en net daarom denk ik dat de topic hier geopend is
          Doch iemand die een smartphone vergelijkt met een deftige dslr of mirrorless die neem ik niet echt serieus.
          Je kan er inderdaad foto's mee maken maar dat piepkleine sensortje komt nog héél veel te kort wat beeldkwaliteit betreft
          Niet alles draait om face of eye detectie, dat zijn gadgets, voor mij is beeldkwaliteit nog de belangrijkste factor.
          Maar dat terzijde neem ik ook regelmatig snapshots met de phone, maar wil ik een deftig beeld dan neem ik toch de camera
          Maar aangezien de huidige generatie alles moet delen op sociale media, zelfs als ze in de badkamer staan blijkbaar, maakt de beeldkwaliteit helemaal niks uit voor hen

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Niewe trend in de fotografie Sony XPERIA 5 II

            Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
            Smartphone neemt meer en meer een belangrijke plaats in, men kan stellen dat vandaag de meeste
            foto’s genomen worden met smartphone.

            Groot voordeel van deze toestellen is dat ze compact zijn, dat je ze voor meer kunt gebruiken dan enkel
            foto en video, dat je in direct contact staat met heel de wereld, toegang hebt tot geavanceerde apps i.v.m.
            fotobewerking en dat je het toestel praktisch altijd bij jou hebt.

            De XPIREA 5 ii heeft aan de achterzijde 3 x 12mp lensmodules (met telkens bijhorende sensor).
            De hoofmodule is 24mm dan heb je nog 16 en 70mm

            Heeft AF/tracking systeem overgenomen van de alpha reeks (A9) en zal meerdere camera’s het nakijken geven.
            (oog detectie en tracking)

            20 beelden/sec met AF en belichtingscontrole

            JPEG en RAW opnames mogelijk

            Beschikt over 4K HDR 120fps slow-motion movie recording

            meer info: https://www.sony.be/nl/electronics/s...tions#features

            xperia en fotografie: https://youtu.be/L40rZxumRS8
            xperia en video: https://youtu.be/nKOJdq-DojQ
            Inderdaad onbegrijpelijk waarom Sony zich nog met DEZE ROMMEL wil bezig houden.

            Comment


            • #7
              Re: Niewe trend in de fotografie Sony XPERIA 5 II

              Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
              Smartphone neemt meer en meer een belangrijke plaats in, men kan stellen dat vandaag de meeste
              foto’s genomen worden met smartphone.

              Groot voordeel .... Enz.
              Het enige voordeel dat ik zie is dat er geen fun meer is aan het fotograferen.
              Nu nog robotpoten eronder en we kunnen gerust in onze zetel blijven zitten.

              YMMV
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

              Comment


              • #8
                Re: Niewe trend in de fotografie Sony XPERIA 5 II

                Alleen al de vorm van een smartphone of een tablet maakt dat je add-ons moet kopen om vlot te kunnen fotograferen. Het ligt gewoon niet in de hand - net zoals een fotocamera voor videografie ook weer add-ons nodig heeft. En zo kunnen we maar doorgaan. Wie met die add-ons gelukkig is, des te beter voor hen.
                Ik kan zelf geen 900€ spenderen aan een toestel dat een bedreiging voor mijn privacy vormt - dus heb ik een smartphone gehacked en er een europees OS op draaien. En als men wil dat ik iets draai - dan vraag ik of ze Sailfish ondersteunen (dat kan android apps draaien, maar dat zeg ik er nooit bij - omdat ik die spionagetoestanden niet wens).

                Comment


                • #9
                  Re: Niewe trend in de fotografie Sony XPERIA 5 II

                  Shoot heeft een artikel over de XPERIA 5 ii gepubliceerd.


                  En ook een review over de XPERIA 1 ii waarvan de fotografie functies overeenkomen met deze van de XPERIA 5 II
                  www.polartha.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Niewe trend in de fotografie Sony XPERIA 5 II

                    Een nieuwe trend in de fotografie....? een kleine correctie: het ophemelen van een aantal kermisattracties die de kwaliteit van de sensor en van de lens moet verdoezelen vind is niet bepaald een trend, maar goedkoop geldgewin. Voor de consument waarvoor het bedoeld is maakt het niet uit wat wij er van vinden: hij begrijpt toch niet veel van de techniek en staart zich blind op nietszeggende snufjes.
                    De nieuwe kleren van de keizer, weet u wel. Het oude gezegde blijft zijn waarde behouden: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat ook....
                    Elke nieuwe smartphone kan wat dit speelgoedje kan...
                    Een veel gebruikt argument is dat dit de nieuwe mode is, en dat een technisch goeie foto iets is voor de oude zakken... Ook productiehuizen op tv huldigen dit nieuwe "kunstbegrip": technische kennis hoeft
                    niet meer... over- of onderbelicht heet plots "artistiek"...net als die nieuwe snufjes een synoniem voor gebakken lucht.....

                    Comment

                    Working...
                    X