Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paardenbijter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Paardenbijter

    Veel geluk deze keer want hij of zij zat mooi stil deze keer.



    grotere foto, klik hier.

  • #2
    Re: Paardenbijter

    Mooie kleuren en scherpte, beetje jammer van de drukke achtergrond
    Groeten Andre

    Comment


    • #3
      Re: Paardenbijter

      Staat mooi in beeld, maar de BG trekt te veel aandacht.
      groetjes, moniq (BD1321BE)

      A picture paints a thousand words

      Comment


      • #4
        Re: Paardenbijter

        achtergrond is misschien iets te druk maar kon moeilijk ook anders in die omgeving.
        ik heb de foto genomen met diafragma f4 en dat is al een heel verschil met een foto die ik genomen heb met f29.

        Comment


        • #5
          Re: Paardenbijter

          [QUOTE=chrisvdv;4799197]achtergrond is misschien iets te druk maar kon moeilijk ook anders in die omgeving.
          ik heb de foto genomen met diafragma f4 en dat is al een heel verschil met een foto die ik genomen heb met f29.[QUOTE]

          Ik begrijp je volledig. Het is niet altijd mogelijk om de perfecte achtergrond te hebben en als je dit beestje dan mooi kunt vastleggen, dan laat je dat toch niet hé.
          Je kan dan een licht vignet met een grote doezelwaarde (featther) gebruiken achteraf, maar dan moet je weer opletten dat de vleugels niet mee vervagen . . . Een laag met laagmasker kan dan nuttig zijn, maar dan ben je meer met nabewerking dan met fotografie bezig. Ik zou al heel blij zijn met jouw resultaat.
          Luc

          Comment


          • #6
            Re: Paardenbijter

            Paardenbijters hangen nu eenmaal graag in struiken en bomen en zijn daarom niet zo gemakkelijk om mooi in beeld te zetten. Ofwel hangen ze ofwel vliegen ze ... beide een uitdaging

            Comment


            • #7
              Re: Paardenbijter

              ik heb reeds in LR vignet gebuikt zoals je kunt zien in de hoeken.

              Comment


              • #8
                Re: Paardenbijter

                Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
                Paardenbijters hangen nu eenmaal graag in struiken en bomen en zijn daarom niet zo gemakkelijk om mooi in beeld te zetten. Ofwel hangen ze ofwel vliegen ze ... beide een uitdaging
                Idd, al blijft het leuk kijken, het blijft toch een mooie en indrukwekkende libel !

                Comment


                • #9
                  Re: Paardenbijter

                  Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
                  achtergrond is misschien iets te druk maar kon moeilijk ook anders in die omgeving.
                  ik heb de foto genomen met diafragma f4 en dat is al een heel verschil met een foto die ik genomen heb met f29.

                  Waarom zou je begot een F29 gebruiken?? Een F8/F11 zou de job al grondig doen. Ik heb er vandaag ook gefotografeerd. Bij deze gebruik ik tele's, wat de BG al samendrukt en met een F4 in het vlak...Maar meestal toch F5,6. Hij staat er wel mooi op! Zoals Pholie zegt, ofwel vliegen ze, ofwel hangen ze ergens in de sloot. Deze zijn wel 'makkelijk' te fotograferen in de vlucht, niet dat dat makkelijk is, maar je hebt slechtere
                  ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                  Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                  Comment


                  • #10
                    Re: Paardenbijter

                    Prachtige blauwe kleuraccenten!
                    BD0681BE -
                    Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                    Comment

                    Working...
                    X