Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2.5 zit-3 zit of hoeksalon met relaxfunctie in Velours (fluweel) ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2.5 zit-3 zit of hoeksalon met relaxfunctie in Velours (fluweel) ?

    Ik heb nu een kunstleder hoeksalon (nog geen 3j oud, zou moeten 12j meegaan) en de 2 zitkussens waar meest op gezeten wordt en het bijhorend rugkussen zijn volledig versleten.
    De kwaliteit was echt niet goed, het kunstleder bestaat uit kleine deeltjes aan elkaar vastgemaakt en die komen één per één los.
    Wij hebben ook een kat en op sommige plaatsen wat afdrukken van nagels, maar valt mee.
    Ik kijk nu voor een nieuwe zetel, ofwel een 2.5 zit of 3 zit relax (in 1 recht stuk) ofwel een hoeksalon met relaxgedeelte, in gewone stof is niet aangeraden met katten.

    Ik heb al een paar winkels bezocht, velours (fluweel) zou de beste stof zijn.
    Misschien ook echt leder? (ik zie sommigen 100% rundsleder verkopen).
    Eén winkel zei dat microfibre ook geen kattenagels zou doorlaten.

    Maar dit is precies moeilijk te vinden in Velours, veel zetels zijn precies in gewone stof of leder.
    Hier nog mensen met een 2.5-3 zit relaxcouch (dus geen 1-zit) of gekeken voor het beste cat-proof materiaal?

    Veel merkzetels kosten snel €3000-€4000 overdreven zoals Natuzzi, maar voor rond de €1250 zijn er wel te vinden, enkel het juiste materiaal kiezen en zeker met 2-3 relaxfuncties en met inklapbaar kopstuk (moderner).
    Heb ook al een 2.5 zit gezien met 2 uitschuifbare relaxstukken, dit is ook goed. In een 2.5 zit kunnen normaal ook 3 mensen.
    Last edited by CanonYouCan; 9 september 2020, 18:11.

  • #2
    Re: 2.5 zit-3 zit of hoeksalon met relaxfunctie in Velours (fluweel) ?

    Dat is altijd hetzelfde hé ... goedkoop is vaak duurkoop als men op kwaliteit wil kunnen rekenen, toch met zoiets.
    Hier ook kat en hond ... katten van buren durven ook al eens binnen glippen.
    Stoffen bekleding van zetels of stoelen daar durven ze zeer snel aan beginnen krabben, kunstleder eveneens ... enige schade is er altijd hoe goed de kwaliteit ook is.
    De zetels in leder daarentegen, daar zijn ze tot nu toe (hout vasthouden) nog nooit aan begonnen en die staan hier anders toch ook al een paar jaar.
    Idem met bureaustoel, aan leder gedeelte komen ze niet aan.
    Voor ons alvast is leder de betere oplossing voor zowel onszelf als in combinatie met dieren.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: 2.5 zit-3 zit of hoeksalon met relaxfunctie in Velours (fluweel) ?

      Wel zo goedkoop was het niet, €1500 voor een hoekzetel, natuurlijk geen Italiaans merk van €3000-€4000, maar ook geen zetel van €700 (die een kennis max wil betalen )
      Ik zag er al in buffelleder ook, weet niet of dit echt is of stevig.
      Relax hoekbank van buffelleer LISMORE Wit - Elektrisch - Hoek links. Kwaliteit tegen de laagste prijzen. Zitbank online kopen, super prijs-kwaliteitverhouding.


      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Dat is altijd hetzelfde hé ... goedkoop is vaak duurkoop als men op kwaliteit wil kunnen rekenen, toch met zoiets.
      Hier ook kat en hond ... katten van buren durven ook al eens binnen glippen.
      Stoffen bekleding van zetels of stoelen daar durven ze zeer snel aan beginnen krabben, kunstleder eveneens ... enige schade is er altijd hoe goed de kwaliteit ook is.
      De zetels in leder daarentegen, daar zijn ze tot nu toe (hout vasthouden) nog nooit aan begonnen en die staan hier anders toch ook al een paar jaar.
      Idem met bureaustoel, aan leder gedeelte komen ze niet aan.
      Voor ons alvast is leder de betere oplossing voor zowel onszelf als in combinatie met dieren.

      Comment


      • #4
        Re: 2.5 zit-3 zit of hoeksalon met relaxfunctie in Velours (fluweel) ?

        Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
        Ik heb al een paar winkels bezocht, velours (fluweel) zou de beste stof zijn.
        Misschien ook echt leder? (ik zie sommigen 100% rundsleder verkopen).
        Hebben ze je echt wijsgemaakt dat velours de beste stof is?
        Sta me toe te zeggen dat dit de goedkoopste is en ZEKER NIET de duurzaamste.
        Er is maar één soort stof die voor zetels waar je dagdagelijks in zit te gebruiken en dat is Mohair.
        En zelfs Mohair zal snel zijn draden verliezen als er geen vlies over de mousse ligt.
        Een goedkoop salon heeft meestal geen zo'n vlies, de juiste naam ontgaat me op dit ogenblik.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: 2.5 zit-3 zit of hoeksalon met relaxfunctie in Velours (fluweel) ?

          Wij hadden hier ook een lederen zetel.
          Na een jaar of vier kwam de bovenste laag ook los.
          Ze hebben 50% van de aankoop terug betaald.
          We hebben wel een andere moeten kopen.

          ( was wel wat duurder dan 1500 Euro)
          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

          Comment

          Working...
          X