Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In camera stack van een pantserjuffer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] In camera stack van een pantserjuffer

    Omdat ik deze pantserjuffer doordat ze schuin zat niet kon fotograferen met ogen én poepeke scherp heb ik maar een in camera stack van 8 beelden uit de losse hand toegepast.
    Ik wou thuis wel eens kijken wat dat zou geven en ik was er van overtuigd dat dit experiment wel in de vuilbak zou vliegen.
    Het heeft de vuilbak dus overleefd maar dat wil niet zeggen dat ik dat dikwijls zal toepassen, ik blijf het eerder klassieke fotograferen met een beperkte dof toch wel trouw
    In dit beeld lijkt het lijf daardoor in verhouding wel korter dan dat het in werkelijkheid is.

    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

  • #2
    Re: In camera stack van een pantserjuffer

    In camera stack werkt helemaal niet slecht!

    Goed dat je dit uitprobeert.
    Binnenkort gaat iedereen dat gebruiken, daar sta je dan met je principes .
    Last edited by palombian; 3 september 2020, 13:45.

    Comment


    • #3
      Re: In camera stack van een pantserjuffer

      Mooi probeersel, bepaalt de camera zelf de focuspunten of moet dit manueel?
      Knap resultaat wel ondanks de wat lichte ghosting op de rechtervleugel.

      Comment


      • #4
        Re: In camera stack van een pantserjuffer

        Mooi resultaat bekomen
        Groeten Andre

        Comment


        • #5
          Re: In camera stack van een pantserjuffer

          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          In camera stack werkt helemaal niet slecht!

          Goed dat je dit uitprobeert.
          Binnenkort gaat iedereen dat gebruiken, daar sta je dan met je principes .
          Als iedereen dat gaat gebruiken dan gaan hier rare beelden te zien zijn, ik heb hier het voordeel dat er maar een voorplan is waarin het onderwerp zit en een achterplan dat ver genoeg verwijderd is om geen problemen op te leveren,
          daar was ik mij al van bewust voor ik de opname maakte
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: In camera stack van een pantserjuffer

            Hoe dan ook een zeer mooi resultaat Frans, voor deze techniek is zeker iets te zeggen

            Comment


            • #7
              Re: In camera stack van een pantserjuffer

              Heel goed geslaagd experiment, Frans. Het pleit in je voordeel dat je uit de losse hand gefotografeerd hebt. Zo is er toch nog "vakmanschap" aan te pas gekomen. Gelukkig bepaal je nog zelf wat er in beeld komt.
              Soms heb ik ook het gevoel dat de technische vooruitgang het plezier van zelf iets gerealiseerd te hebben doet verminderen. Maar zolang er nog een M-stand op de camera's en lenzen staat kunnen we ons nog volop uitleven.
              In ieder geval een knappe foto die je niet zou kunnen maken als je niet goed weet waarmee je bezig bent!
              Luc

              Comment


              • #8
                Re: In camera stack van een pantserjuffer

                mooi gedaan, zeker niet gemakkelijk, je moet maar een punt vergeten te focussen en je ziet het.

                Comment


                • #9
                  Re: In camera stack van een pantserjuffer

                  Mooi resultaat.

                  Hoe werkt het bij jouw toestel. Krijg je 8 opnamen die je zelf met software gaat stacken of worden de beelden in je camera samengevoegd?
                  Geyst

                  Comment


                  • #10
                    Re: In camera stack van een pantserjuffer

                    Heel fraai resultaat Frans en zeker omdat deze zonder statief gemaakt is! Stacking heb ikzelf nog nooit geprobeerd en ik denk dat mijn camera die tool niet ingebouwd heeft. Maar als je de tool hebt kan het leuk zijn in bepaalde omstandigheden.

                    Comment


                    • #11
                      Re: In camera stack van een pantserjuffer

                      Ik blijf er ook wat sceptisch over, het neemt de macrofotografie weg, als iedereen gaat stacken in camera dan zal alles...scherp zijn. Mag je de vuilnisbak in de vuilbak kieperen Maar tot daar mijn betoog over dat stacken in de camera, je plaat is heel goed gelukt!Hij staat er knap op, mooi scherp met net diepte genoeg. Mooi!
                      ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                      Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                      Comment


                      • #12
                        Re: In camera stack van een pantserjuffer

                        Oorspronkelijk geplaatst door Geyst Bekijk bericht
                        Mooi resultaat.

                        Hoe werkt het bij jouw toestel. Krijg je 8 opnamen die je zelf met software gaat stacken of worden de beelden in je camera samengevoegd?
                        De beelden worden allemaal opgeslagen maar ze worden op het einde ook samengevoegd en als .jpg opgeslagen,
                        je kan achteraf met de tussenresultaten kunnen gaan werken of je zou die ook weer softwarematig kunnen samenvoegen, dat laatste heb ik nog niet geprobeerd.
                        Ik heb dat toestelletje nog maar een paar weken en ik heb nu die functie eens uitgeprobeerd gewoon zonder mij eerst te verdiepen in de mogelijkheden, ik duik pas in handleidingen als ik er niet uit kom.

                        Mijn allereerste poging was met een huisjesslak, het resultaat was een haarscherp huisje maar met een stuk of 8 voelsprieten dat was meteen vuilbak dus ...

                        En zoals ik eerder al aangaf ga ik dat niet te pas en te onpas gebruiken omdat het dikwijls resulteert in een emotieloos haast plastiekerig beeld waar dan dikwijls een veel te brutale overgang van scherp naar onscherp inzit.

                        Voor extreme macro opnames is het dan weer wel erg geschikt maar dat is dan weer niks voor mij ... en daar zou ik de focus-bracketing functie moeten gebruiken die tot 999 opnames kan maar van dat laatste zouden ik en mijn pc moe van worden ... de "echte" gebruiken daarvoor liefst een rail dacht ik.
                        Last edited by Frakske; 3 september 2020, 22:31.
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: In camera stack van een pantserjuffer

                          Toch een mooi resultaat weten te bereiken hiermee

                          Groeten,
                          Raf
                          Instagram

                          Comment


                          • #14
                            Re: In camera stack van een pantserjuffer

                            Heel mooi beeld van deze juffer.
                            groetjes, moniq (BD1321BE)

                            A picture paints a thousand words

                            Comment


                            • #15
                              Re: In camera stack van een pantserjuffer

                              Die stack in het toestel is wel de moeite waard!
                              BD0681BE -
                              Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                              Comment

                              Working...
                              X