Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Taxuskever

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Taxuskever

    Otiorhynchus sulcatus







    Last edited by Stepman; 30 augustus 2020, 08:43.

  • #2
    Re: Taxuskever

    Deze snuitkever staat er heel goed op. Super-macro beelden! Met welk toestel en welke lens is deze genomen?
    Mijn voorkeur gaar naar de eerste. Ik zou hem wel iets meer ruimte gelaten hebben zodat hij er volledig op staat. Op de tweede foto is het geel overgesatureerd (vergelijk de bodem met de andere). Maar heel goed gedaan hoor.

    Comment


    • #3
      Re: Taxuskever

      Knap gedaan
      De bovenste staat mij het leukste in beeld, jammer dat hij bovenaan net aangesneden is.
      Probleempje bij stacken dat je nooit 100% juist op voorhand de uitsnede kan bepalen of je moet veel reserve nemen wat dan weer de vergrotingsmaatstaf vermindert ...
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Taxuskever

        Bedankt voor de reacties.

        De tweede was inderdaad wat te geel. Ik heb deze nu een beetje aangepast. Ik pruts normaal gezien niet vaak aan de kleuren daar ik kleurenblind ben en vaak het nog slechter maak .

        De eerste staat er niet volledig op en dit was express gedaan. De bovenkant is met name wat beschadigd daar er een naald heeft ingezeten. Om een kever in deze positie te krijgen moet deze opgeprikt worden om zo te drogen.

        Ik had er ook 1 genomen waar de kever er volledig opstaat en dan de beschadiging weggecloned (zie onder). Ik vind de gecropte versie mooier maar smaken verschillen natuurlijk.





        Groeten,

        Ward

        Comment


        • #5
          Re: Taxuskever

          Super mooie stacks! Echt knap!
          Ook je belichting is supper dat is bij stack best moeilijk.
          De onderste zou ik het onscherpe deel onder wegsnijden.
          Je kan dat testen door het onscherpe deel buiten beeld te scrollen.
          Geyst

          Comment


          • #6
            Re: Taxuskever

            Was nog vergeten antwoorden op je vraag met welke camera & lens ik dit genomen heb: Olympus EM1 II, 60mm macro met een paar tussenringen. Stacking met Wemacro rail en met Helicon Focus 6 als software.

            Gr

            Ward

            Comment


            • #7
              Re: Taxuskever

              Kan je met die camera niet "in body stacken"
              Geyst

              Comment


              • #8
                Re: Taxuskever

                Inderdaad maar niet zulke stacks. In camera kun je maximaal maar 8 foto's stacken (voor sommige onderwerpen is dit echt super gemakkelijk) en van de taxuskever zijn er stacks bij van 150 foto's.

                Comment


                • #9
                  Re: Taxuskever

                  Zonde ik een lumix gx80 en ik kan tot 999 opnamen maken. De stepsize is een getal van 1 tot 10 en dat is wat gokken. De stack samenvoegen doe ik dan met software
                  Geyst

                  Comment


                  • #10
                    Re: Taxuskever

                    Superieure stacks, bijzonder knap!
                    Met een voorkeur voor de frontale opnames!
                    BD0681BE -
                    Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                    Comment


                    • #11
                      Re: Taxuskever

                      De Wemacro is gemakkelijk te programmeren met stapjes vanaf 1 micron en dan aantal stapjes met een maximum van 10 cm in totaal. Wordt allemaal vanop de app gedaan die via bluetooth verbonden is met de rail. Is natuurlijk niet iets dat je mee gaat nemen op stap.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Taxuskever

                        Oorspronkelijk geplaatst door Stepman Bekijk bericht
                        Inderdaad maar niet zulke stacks. In camera kun je maximaal maar 8 foto's stacken (voor sommige onderwerpen is dit echt super gemakkelijk) en van de taxuskever zijn er stacks bij van 150 foto's.
                        Ik heb mij net een EM1-2 gekocht en in body stacken gaat tot 15 beelden, heb ik gisteren eens getest.
                        Je kan ook met focus-bracketing werken daarmee en dan zou je tot 999 beelden kunnen dacht ik en dan moet je softwarematig gaan samenvoegen maar die focus-bracketing heb ik nog niet geprobeerd, ik heb een snellere kaart besteld want ik weet niet hoe snel die buffer kan vollopen ...
                        Focus stacking of -bracketing zal ik wel eens doen maar dat zou dan eerder een nevenactiviteit zijn voor mij ...

                        Wat hier verder betreft de versie waar de kever wél volledig opstaat, dat vind ik nu net de betere al zou ik onderaan ook het onscherpe stukje wegcroppen.
                        Last edited by Frakske; 31 augustus 2020, 07:07.
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Taxuskever

                          Je kan inderdaad in de camera tot 999 shots maken maar de vraag was of het stacken niet in body kon.
                          Ik vind nog altijd dat het met een stacking rail beter gaat want de afstand tussen het focus point en de camera blijft dan gelijk. Als het met de camera gedaan wordt dan verandert dit daar de autofocus steeds verder komt te liggen van de camera en het object eigenlijk kleiner wordt en volgens mij nadelig voor goeie stacks.

                          Gr

                          W

                          Comment


                          • #14
                            Re: Taxuskever

                            Inderdaad dat klopt.
                            Geyst

                            Comment


                            • #15
                              Re: Taxuskever

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jumpingjacquesflash Bekijk bericht
                              Superieure stacks, bijzonder knap!
                              Met een voorkeur voor de frontale opnames!
                              Dit kan ik alleen maar bijtreden.
                              En bedankt voor de uitleg.
                              Luc

                              Comment

                              Working...
                              X