Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TL lamp - starter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • TL lamp - starter

    Domme vraag wellicht, maar hoe kies ik een starter ? Gewoon naar het max vermogen kijken ?

    Voor deze ( als de link wil werken ):

    Op zoek naar een T8 TL buis? | 3350 Lumen | 4000K - Koel Wit | Algemene verlichting | Online kopen bij Lampdirect


    Is deze starter OK ?

    Philips S10 Starter 4-65W SIN vanaf . . Gratis LED-Advies: ! Vandaag besteld = Morgen in huis. Op rekening voor bedrijven.


    Bijkomende vraag: ik heb ook deze nodig, maar die zitten in een amatuur met spiegel en ik zie niet direct een starter zitten; hebben deze ook een starter nodig ?

    Deze 49W T5 TL buis van is de perfecte lichtbron voor algemene verlichting! | 4000K - Koel Wit | 4375 Lumen | Online kopen Lampdirect
    Last edited by Alfa Centauri; 29 augustus 2020, 10:09.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    TL lamp - starter

    Die starter is goed voor alle lampen van 4 tot 65 watt TL lampen.
    Maar heb je ook TL5 hangen?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: TL lamp - starter

      Op de starter staat een minimum en een maximum vermogen waarvoor die bruikbaar is, lampen met een vermogen dat daarmee overeenkomt (of daar tussen zit) kunnen daarmee normaalgezien gestart worden.

      Als er in een TL armatuur geen starter zit, dan zit er een elektronische ballast in plaats van een gewone ouderwetse ballast.
      Als een lamp met een elektronische ballast niet aan gaat, dan is ofwel de lamp zelf defect (versleten), of de elektronische ballast is dan defect (op het werk heb ik er ooit een paar moeten vervangen, in één daarvan was er water gelopen door een lek in het dak, toen viel de verliesstroomschakelaar uit).

      TL5 lampen worden doorgaans altijd met een elektronische ballast aangestuurd.
      Dat zijn de meest recente, en voor zover ik ze al gezien heb zit er dan altijd een elektronische ballast in het armatuur.
      Last edited by Black B@ndit; 29 augustus 2020, 11:43.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: TL lamp - starter

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Die starter is goed voor alle lampen van 4 tot 65 watt TL lampen.
        Maar heb je ook TL5 hangen?
        Dank U,
        Ja in heb 1 armatuur met twee zulke lampen.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: TL lamp - starter

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Op de starter staat een minimum en een maximum vermogen waarvoor die bruikbaar is, lampen met een vermogen dat daarmee overeenkomt (of daar tussen zit) kunnen daarmee normaalgezien gestart worden.

          Als er in een TL armatuur geen starter zit, dan zit er een elektronische ballast in plaats van een gewone ouderwetse ballast.
          Als een lamp met een elektronische ballast niet aan gaat, dan is ofwel de lamp zelf defect (versleten), of de elektronische ballast is dan defect (op het werk heb ik er ooit een paar moeten vervangen, in één daarvan was er water gelopen door een lek in het dak, toen viel de verliesstroomschakelaar uit).

          TL5 lampen worden doorgaans altijd met een elektronische ballast aangestuurd.
          Dat zijn de meest recente, en voor zover ik ze al gezien heb zit er dan altijd een elektronische ballast in het armatuur.
          Dank U
          De lamp is nog niet zo heel oud en ik zie nergens een starter steken, dus de kans is groot dat het een elektronische ballast is.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: TL lamp - starter

            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: TL lamp - starter

              Als je een armatuur helbt met twee lampen, ( 2x 18 W) zou het kunnen dat je een speciale starter nodig hebt.
              Welke starter zit er nu in?

              Ik zie nu dat het 36W lampen zijn.
              Dus bovenstaande geld niet😧
              Mvg
              nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

              Comment


              • #8
                Re: TL lamp - starter

                Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
                Als je een armatuur helbt met twee lampen, ( 2x 18 W) zou het kunnen dat je een speciale starter nodig hebt.
                Welke starter zit er nu in?

                Ik zie nu dat het 36W lampen zijn.
                Dus bovenstaande geld niet��
                Mvg
                Die van 36 W hangen in de garage, tuinhuis en zolder. Gewoon in de meest simpele enkelvoudige armaturen.
                Er is echter 1 kamer in huis waar ik een dubbele armatuur heb, en daar zitten van die superdunne TL’s in.
                Dit staat er op:

                PHILIPS
                MASTER TL5 HO
                49W/840
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  TL lamp - starter

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  Domme vraag wellicht, maar hoe kies ik een starter ? Gewoon naar het max vermogen kijken ?
                  Alle huidige starters zijn bruikbaar tussen 4 en 65 watt, starters met een aangepast vermogen (met dat bimetaal in een soort glazen buisje die je kon zien knipperen door de plastiek behuizing) zijn reeds lang verleden tijd.
                  Voor zover er nog een starter in zit...
                  En in de loop van 2021 is TL helemaal verleden tijd, alles zal led buizen moeten zijn.
                  Hoog tijd trouwens dat ze TL volledig afvoeren, die vuiligheid moesten ze reeds lang uit de markt gehaald hebben.

                  Comment


                  • #10
                    Re: TL lamp - starter

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Alle huidige starters zijn bruikbaar tussen 4 en 65 watt, starters met een aangepast vermogen (met dat bimetaal in een soort glazen buisje die je kon zien knipperen door de plastiek behuizing) zijn reeds lang verleden tijd.
                    Voor zover er nog een starter in zit...
                    En in de loop van 2021 is TL helemaal verleden tijd, alles zal led buizen moeten zijn.
                    Hoog tijd trouwens dat ze TL volledig afvoeren, die vuiligheid moesten ze reeds lang uit de markt gehaald hebben.
                    Enige tijd geleden kocht ik een starter, Philips Ecoclick starter S2 4-22W. Ik had niet goed opgelet dus, ik dacht ook dat alle starters 4-65 Watt zijn
                    http://www.smuttynose.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: TL lamp - starter

                      Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                      Enige tijd geleden kocht ik een starter, Philips Ecoclick starter S2 4-22W. Ik had niet goed opgelet dus, ik dacht ook dat alle starters 4-65 Watt zijn
                      Dat zijn speciale nog geschikt voor 110 volt met een herstart beneden de 70 volt olivetti.
                      Standaard zijn deze voor de EU zone.
                      Ze zullen nu nog snel hun overschotten proberen te slijten zeker, gezien TL volgend jaar uit productie gaat.
                      Last edited by Guest42; 30 augustus 2020, 13:26.

                      Comment


                      • #12
                        Re: TL lamp - starter

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Dat zijn speciale nog geschikt voor 110 volt met een herstart beneden de 70 volt olivetti.
                        Standaard zijn deze voor de EU zone.
                        Ze zullen nu nog snel hun overschotten proberen te slijten zeker, gezien TL volgend jaar uit productie gaat.
                        Toch wel 230 volt: https://www.lampdirect.nl/philips-s2...SABEgIJDPD_BwE
                        Ik heb inmiddels alle TL vervangen door LEDbuizen/armaturen en het bevalt erg goed.
                        http://www.smuttynose.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: TL lamp - starter

                          Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                          Toch wel 230 volt: https://www.lampdirect.nl/philips-s2...SABEgIJDPD_BwE
                          Ik heb inmiddels alle TL vervangen door LEDbuizen/armaturen en het bevalt erg goed.
                          Ik bedoel geschikt voor de Amerikaanse 110 volt markt olivetti, maar ze werken wel tot bijna 300 volt hoor.
                          Gaat over de minimum her ontsteekspanning van 70 volt.
                          Wij maakten bij Philips Roeselare de condensatoren voor die starters.

                          Comment


                          • #14
                            Re: TL lamp - starter

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Dat zijn speciale nog geschikt voor 110 volt met een herstart beneden de 70 volt olivetti.
                            Standaard zijn deze voor de EU zone.
                            Ze zullen nu nog snel hun overschotten proberen te slijten zeker, gezien TL volgend jaar uit productie gaat.
                            De S16 bestaat toch ook?
                            Al is de S10 inderdaad wel de meest voorkomende.

                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: TL lamp - starter

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              De S16 bestaat toch ook?
                              Al is de S10 inderdaad wel de meest voorkomende.

                              https://www.lighting.philips.be/prof...371_EU/product
                              Inderdaad Freddy maar is voor die dikke twee meter lampen, of 100 watt zonnebank lampen, niet voor gewone TL.

                              Comment

                              Working...
                              X