Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Franse Veldwesp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Franse Veldwesp

    Deze Franse Veldwesp (Polistes dominula) is berucht. Ook al is ze veel minder agressief naar mensen toe, de fotoshoot kon haar absoluut niet deren, ze speelt zo een sprinkhaan naar binnen. Daarom is ze ook minder geliefd in gebieden met zeldzame vlindersoorten, waar ze dan ook nog vaak bestreden wordt. Nochtans is het een prachtbeest, dat helemaal tot zijn recht komt in de grote versie.
    Nikon D7500 - Sigma 105mm F2.8



    Groeten,
    Mattias
    ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
    Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

  • #2
    Re: Franse Veldwesp

    Een geslaagd portretje, Mattias en ik heb weer iets bijgeleerd over die beestjes.
    Luc

    Comment


    • #3
      Re: Franse Veldwesp

      Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
      Een geslaagd portretje, Mattias en ik heb weer iets bijgeleerd over die beestjes.
      Luc
      Dank je Luc! Voila, we zijn er om van elkaar te leren!
      ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
      Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

      Comment


      • #4
        Re: Franse Veldwesp

        Mooi totaalbeeld, alleen jammer dat je hier een nogal lange onscherpe aanloop hebt

        In het algemeen predik ik ruimte en die is er hier wel maar die kan ook anders gebruikt worden als je daar bij de opname rekening mee houdt, wat minder aanloop en wat meer uitloop had voor mij beter gewerkt
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Franse Veldwesp

          Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
          Mooi totaalbeeld, alleen jammer dat je hier een nogal lange onscherpe aanloop hebt

          In het algemeen predik ik ruimte en die is er hier wel maar die kan ook anders gebruikt worden als je daar bij de opname rekening mee houdt, wat minder aanloop en wat meer uitloop had voor mij beter gewerkt
          Zeg, te krap, te krom, te scheef, te dik, te dun,...
          Heb getwijfeld, maar toen kwam de wesp te dominant in beeld. Het is een opname van vorige zomer waar ik nog niet meeging in de ruimtetheorie van Frans Frakske, maar strikt aan de square crops hield. Hier wou ik dat dus niet doen, dus heb ik ze halverwege gezet. Maar begrijp jouw commentaar, al moet ik eerlijk zeggen dat het me niet stoort...
          ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
          Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

          Comment


          • #6
            Re: Franse Veldwesp

            Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
            Mooi totaalbeeld, alleen jammer dat je hier een nogal lange onscherpe aanloop hebt

            In het algemeen predik ik ruimte en die is er hier wel maar die kan ook anders gebruikt worden als je daar bij de opname rekening mee houdt, wat minder aanloop en wat meer uitloop had voor mij beter gewerkt
            Maar hij staat wel zoals je wilt op mijn Instagram. Al ben je daar niet veel mee
            ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
            Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

            Comment


            • #7
              Re: Franse Veldwesp

              Helemaal subliem in de grote versie!
              BD0681BE -
              Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

              Comment


              • #8
                Re: Franse Veldwesp

                Oorspronkelijk geplaatst door Jumpingjacquesflash Bekijk bericht
                Helemaal subliem in de grote versie!
                Is hij inderdaad Jacques!
                ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                Comment


                • #9
                  Re: Franse Veldwesp

                  Heel mooi vastgelegd en interessante uitleg erbij is altijd een pluspunt.
                  Qua compo volg ik Frans: ik zou er onderaan een stuk afknippen omdat de aandacht wat teveel naar het onscherpe deel gaat in plaats van direct naar de wesp. Ieder zijn smaak natuurlijk.

                  Comment

                  Working...
                  X