Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Drenthsche A

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Drenthsche A

    Dit riviertje stroomt in de provincie Drenthe. Door natuurherstel heeft het riviertje veel meer ruimte gekregen, om bij veel water als waterberging te dienen.
    Het is echt een riviertje van niets, maar door het natuurherstel is de breedte van het dal hier en daar zeker 1km breed gemaakt. EN dus schitterende natuur.
    In 2019 hebben mijn vrouw en ik een groot stuk van de rivierloop afgefietst. Jammer dat het geen fijn licht was, maar deze foto mocht van mij blijven.
    Voor wie mij mistten, ik was de afgelopen dagen in het oosten (Twente) van ons land, om heerlijk te fietsen en om van de natuur te genieten.



    Dat de natuur er gezond is blijkt wel uit de aanwezigheid van schitterende Ooievaars.


    Update (lichtere versie)


    Alvast bedankt voor het kijken.
    (liefst op zwart)
    Last edited by Johan1956; 27 augustus 2020, 16:49.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Drenthsche A

    mooi stukje natuur Johan ook de omzetting vind ik fraai al zou ik durven het contrast en de belichting wat verhogen ,zodat die grassen iets witter worden ,zonder overdrijven ,miss zelfs selectief werken

    Comment


    • #3
      Re: Drenthsche A

      Prachtig verhaal bij deze opname...
      jammer dat het in de foto niet tot zijn recht komt omdat het geheel veel te donker is.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Drenthsche A

        Mooi maar zelfs op zwart komt het mij net iets te donker over
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Drenthsche A

          Foto mist wat frisheid vind ik en denk dat dit komt doordat de lucht gekleurd is.
          Wel een goede keuze van het diafragma gekozen.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Drenthsche A

            Iets lichter zou nog beter zijn naar mijn gevoel.
            https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

            Comment


            • #7
              Re: Drenthsche A

              Bedankt voor de reacties en de suggestie om de foto wat meer licht te geven.
              Ziet er zeker frisser uit. De originele is wat droefgeestiger.

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Foto mist wat frisheid vind ik en denk dat dit komt doordat de lucht gekleurd is.
              Wel een goede keuze van het diafragma gekozen.
              0,0 kleur in de lucht hoor.
              Sorry Luc, nog eens doorlezend, bedoel je waarschijnlijk de strakblauwe lucht van dat moment.
              Last edited by Johan1956; 27 augustus 2020, 18:16.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Drenthsche A

                Inderdaad, die zou ik zeker al veel milderen.
                Ik vind dat die donkere lucht mede verantwoordelijk is voor de matte kant van uw foto.
                Uiteraard is dit mijn persoonlijke mening, maar probeer het effe voor jezelf of plaats mss. een up?
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Drenthsche A

                  Ja hoor, update oogt een stuk frisser
                  Groeten Andre

                  Comment


                  • #10
                    Re: Drenthsche A

                    Vind de up al veel beter maar zou nog beter kunnen zonder de vignetering.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Drenthsche A

                      Update is beter.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment

                      Working...
                      X