Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sunset @ the pond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] sunset @ the pond

    Eén van de duizenden meren en watertjes in het binnenland van Newfoundland.

    DSC_5916 by Raf Strobbe, on Flickr

    Bedankt voor het kijken en uw reacties,

    Raf.

  • #2
    Re: sunset @ the pond

    Ik heb van Scott Kelby in één van zijn boeken eens gelezen hoe je best het licht meet bij dergelijke foto's.
    Ik ben hem gevolgd en zoals altijd had Scott het bij het rechte eind.
    Je meet het licht juist naast de zon, de zon uit de zoeker dus, en dat zou min of meer juist moeten zijn en het klopt nog ook.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: sunset @ the pond

      Mooie en geslaagde opname.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: sunset @ the pond

        Veel sfeer in deze foto, maar was er geen mogelijkheid om de schaduwen nog iets op te lichten? Die vind ik persoonlijk nu wat aan de donkere kant.
        https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

        Comment


        • #5
          Re: sunset @ the pond

          Oorspronkelijk geplaatst door TomVdP Bekijk bericht
          Veel sfeer in deze foto, maar was er geen mogelijkheid om de schaduwen nog iets op te lichten? Die vind ik persoonlijk nu wat aan de donkere kant.
          Kan altijd maar dan komt er ruis in want in werkelijkheid was het ook redelijk duister door die zware donkere wolkenlucht en enkel in de verte kwam de zon er nog door.

          Comment


          • #6
            Re: sunset @ the pond

            Voor een foto uit 1 beeld het uiterste eruit gehaald, Raf.
            Maar omdat ik bijna zeker ben dat jou ogen meer zagen, had een blend misschien een realistischer beeld opgeleverd.
            Lenzen zijn helaas niet in staat om zoveel licht (stops)als onze ogen te overbruggen. Maar zeker mooi in het groot !
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: sunset @ the pond

              Knappe geslaagde opname.
              Groeten Andre

              Comment


              • #8
                Re: sunset @ the pond

                de sfeer zoals de camera kan vastleggen ,ik vind het mooi gedaan , en veel sfeer ,maar bij alle eerlijkheid zou ik ook opteren voor een blend ,ik weet niet of je met lightroom werkt ,maar lightroom maakt mooie natuurlijke HDR ,dit ingeval natuurlijk als je meerdere belichting hebt ,gewoon rechtermuisknop op foto's klikken en foto samenvoegen tot HDR ,in de meeste gevallen heb je een mooi natuurlijk beeld ,dat je ook nog kan aanpassen

                Comment


                • #9
                  Re: sunset @ the pond

                  Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                  de sfeer zoals de camera kan vastleggen ,ik vind het mooi gedaan , en veel sfeer ,maar bij alle eerlijkheid zou ik ook opteren voor een blend ,ik weet niet of je met lightroom werkt ,maar lightroom maakt mooie natuurlijke HDR ,dit ingeval natuurlijk als je meerdere belichting hebt ,gewoon rechtermuisknop op foto's klikken en foto samenvoegen tot HDR ,in de meeste gevallen heb je een mooi natuurlijk beeld ,dat je ook nog kan aanpassen
                  Bedankt voor de tip en de deskundige uitleg Patrick. In dit geval was dat echter ondoenbaar. Het binnenland van Newfoundland is dikwijls zeer moeilijk begaanbaar en uitsluitend rotsig, afgewisseld met kloven en moerassige stukken. Een zonder statief is een blend onmogelijk dacht ik. Deze was een moeilijke omwille van de donkere wolken en de felle zon die uit de verte tussen de bomen scheen. In werkelijkheid dus ook zoiets maar zoals Johan schrijft kan het oog dat veel beter compenseren dan een lens. Maar zonder zonnebril zag je ook niet veel meer. Ik heb deze gepost omwille van de sfeer van wilde natuur die hij (voor mij) uitstraalt. Maar ik heb er ook andere (van op andere plaatsen) waar de natuurlijke belichting helemaal anders is door een veel lichter wolkendek. En daar zie je de beplanting in de schaduwen heel duidelijk. Ik zal er eens eentje posten.
                  grts,
                  Raf.

                  Comment


                  • #10
                    Re: sunset @ the pond

                    Het zal er erg mooi geweest zijn zo te zien maar door het grote contrastverschil missen we vooral detail in de donkere delen.
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: sunset @ the pond

                      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                      Het zal er erg mooi geweest zijn zo te zien maar door het grote contrastverschil missen we vooral detail in de donkere delen.
                      Ik zou de schaduwen iets kunnen oplichten nog (niet teveel om geen ruis te krijgen) maar persoonlijk houd ik meer van de sfeer zoals die nu is. Die andere (sunset @ another pond) geeft een compleet ander beeld en sfeer met veel minder contrastverschil maar bij die moet je het hebben van de spiegeling.

                      Comment

                      Working...
                      X