Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Negatiefscanner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Negatiefscanner

    Ik ben op zoek naar een professionele negatiefscanner. Iemand suggesties?

  • #2
    Re: Negatiefscanner

    Ik ben op zoek naar een professionele negatiefscanner. Iemand suggesties? Had gedacht aan prijsklasse van rond de 1000 euro. Is dit haalbaar?

    Comment


    • #3
      Re: Negatiefscanner

      Negatieven zijn er in verschillende maten....

      Maar kijk een naar wat Epson V8xx (pro) te bieden heeft.

      Comment


      • #4
        Re: Negatiefscanner

        Een pro scanner ? Zo een dus: ?

        The AZTEK PREMIER Drum Scanner

        The Aztek Premier Drum Scanner utilizes photomultiplier technology and KAMI fluid mounting products can capture the density sensitivity of any material beyond what is currently capable with any C.C.D device.


        YMMV
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: Negatiefscanner

          Het hangt mede af van het aantal dat je wilt scannen en of je bereid bent een aparte pc met (oude) software te draaien om de scanner aan te sturen.
          Sony en Olympus
          Fotoseries

          Comment


          • #6
            Re: Negatiefscanner

            Software is volgens mij geen probleem, VUESCAN ondersteunt zowat alle scanners op de markt,
            gebruik deze zelf in combinatie met minolta dimage 5400 film scanner en ook met de epson v600.
            De minolta is vrij goed, de epson V600 is niet echt bruikbaar voor negatief/dia scan, hemels groot verschil
            in beeldkwaliteit met de minolta. Silverfast is ook scan SW welke verschillende scanners ondersteunt.
            Als flatbed scanner is de EPSON V850 bruikbaar, ken het aanbod niet van de huidige filmscanners.
            Waar ik zou opletten is de tijd nodig voor 1 scan, DPI van rond de 3200 voldoet, bitdiepte van minstens 12,
            infrarood technologie voor verwijderen stofdeeltjes en automatische scan van alle beelden op een filmstrip
            www.polartha.com

            Comment


            • #7
              Re: Negatiefscanner

              ik (amateur-fotograaf) geniet sinds enkele maanden van mijn Epson V600 in samenwerking met Silverfast en heb intussen vele dia's gedigitaliseerd - dit tot volle tevredenheid.
              Momenteel bezig met oude z/w negatieven (6x6 Agfa Isopan IF17) aan het digitaliseren. En ook hier ben ik tevreden over.
              De scanner is wellicht niet van de snelste, maar ik heb dan ook geen ervaring met andere gelijkaardige toestellen. Wél scant hij een gewoon A4-document duidelijk sneller in dan mijn Canon Pixma MG6250 all-in-one doet... :-)

              Comment


              • #8
                Re: Negatiefscanner

                SilverFast is inderdaad veruit de beste software, maar niet zo goedkoop, wel volledig.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Negatiefscanner

                  Hier een vergelijk tussen Epsonscan, Vuescan en Silverfast: https://www.dpreview.com/reviews/com...ur-film-better
                  Elke software heeft zijn voor- en nadelen. Ik vind Vuescan persoonlijk vrij goed.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Negatiefscanner

                    Heb het artikel niet gelezen, maar dit is de mening van 1 persoon en dat weegt niet op tegen honderden gebruikers ervaringen.
                    En welke SilverFast was het dan?
                    Our scanner software is individually adjusted to each supported device – highest image quality for beginners and professionals with SilverFast.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Negatiefscanner

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Heb het artikel niet gelezen, maar dit is de mening van 1 persoon en dat weegt niet op tegen honderden gebruikers ervaringen.
                      En welke SilverFast was het dan?
                      https://www.silverfast.com/scanner-software/
                      Onderaan zijn artikel staan honderden commentaren over gebruikers van de onderscheiden software.
                      Zoals ik zei: elke software heeft zijn voor- en nadelen. Ik pleit niet voor het ene, noch het andere.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment

                      Working...
                      X