Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

    Het overkomt me nu al de 4de keer. Dus dit kan geen toeval meer zijn.

    Ik doe een aankoop op Ali Express en ik hoor niets meer.
    We weten allemaal dat het even kan duren. Dus tot zover niets abnormaal denk je.
    Je krijgt ook geen e-mail of zo, dus het krijgt al snel wat minder aandacht.

    Ik ga toch even kijken bij mijn log van aankopen op de website en daar merk ik dat bij de tracking geschiedenis van de aankoop gemarkeerd staat als "canselled by seller".

    Ik contacteer de verkoper en die beginnen te zeveren als volgt:

    (vrij vertaalt)

    Mijn beste vriend, mijn excuses, mijn oma is net dood, het is ons even ontgaan,...., wij gaan u terug betalen via paypal.
    Gelieve uw paypal op te geven en we doen het nodige.
    Gelieve de aankoop wel eerst te bevestigen als ontvangen.
    Blabla... is fout in het systeem, het kan niet anders, je moet het zo doen.
    Wij houden wel een % af voor de transactiekosten.

    Dus ja, die proberen mij er goed bij te lappen denk ik zo.
    Ik had betaalt via Mastercard dus wil ik via die weg een full refund en niet via paypal.

    Gelukkig vond ik de optie om een dispuut in te dienen. Dat doe ik dan maar even.

    En opnieuw....

    Het dispuut houden ze tegen door alweer hetzelfde verhaal te doen als reactie op uw dispuut.
    Door het systeem wordt uw dispuut dus weer tegen gehouden en verworpen als je niet snel reageert op hun "voorstel".
    Je hebt hiervoor 1 dag de tijd en krijgt daar geen e-mail van of zo. Je moet dit echt zoeken diep in de website.

    Je moet hun voorstel dus afwijzen wil je ooit nog je geld terug zien.


    Ik hou zelf een lijstje bij van spulletjes die ik op internet aankoop zodat mijn partner weet wat ze mag verwachten aan de deur.
    Zo hou ik ook de datums wat bij en volg het allemaal wat op.

    Maar wees dus goed oplettend! Als je even uw aandacht er niet bijhoud dan ben je dus zo in het zak gezet.
    Het is vooral ook kwestie om dagelijks uw aankopen op te volgen alsook de reacties op een dispuut of je bent je geld kwijt.


    Het is nu al de 4de keer op pakweg een half jaar dat mij dit overkomen is.
    Ik ben zo in het zak gezet voor een totaalbedrag van ongeveer 150 euro.
    Dat is mooi geld. Als ze dat zo systematisch doen bij honderden of meer klanten...

    Ik wou dat even kwijt aan jullie.

  • #2
    Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

    Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
    Het overkomt me nu al de 4de keer. Dus dit kan geen toeval meer zijn.

    Ik doe een aankoop op Ali Express en ik hoor niets meer.
    We weten allemaal dat het even kan duren. Dus tot zover niets abnormaal denk je.
    Je krijgt ook geen e-mail of zo, dus het krijgt al snel wat minder aandacht.

    Ik ga toch even kijken bij mijn log van aankopen op de website en daar merk ik dat bij de tracking geschiedenis van de aankoop gemarkeerd staat als "canselled by seller".

    Ik contacteer de verkoper en die beginnen te zeveren als volgt:

    (vrij vertaalt)

    Mijn beste vriend, mijn excuses, mijn oma is net dood, het is ons even ontgaan,...., wij gaan u terug betalen via paypal.
    Gelieve uw paypal op te geven en we doen het nodige.
    Gelieve de aankoop wel eerst te bevestigen als ontvangen.
    Blabla... is fout in het systeem, het kan niet anders, je moet het zo doen.
    Wij houden wel een % af voor de transactiekosten.

    Dus ja, die proberen mij er goed bij te lappen denk ik zo.
    Ik had betaalt via Mastercard dus wil ik via die weg een full refund en niet via paypal.

    Gelukkig vond ik de optie om een dispuut in te dienen. Dat doe ik dan maar even.

    En opnieuw....

    Het dispuut houden ze tegen door alweer hetzelfde verhaal te doen als reactie op uw dispuut.
    Door het systeem wordt uw dispuut dus weer tegen gehouden en verworpen als je niet snel reageert op hun "voorstel".
    Je hebt hiervoor 1 dag de tijd en krijgt daar geen e-mail van of zo. Je moet dit echt zoeken diep in de website.

    Je moet hun voorstel dus afwijzen wil je ooit nog je geld terug zien.


    Ik hou zelf een lijstje bij van spulletjes die ik op internet aankoop zodat mijn partner weet wat ze mag verwachten aan de deur.
    Zo hou ik ook de datums wat bij en volg het allemaal wat op.

    Maar wees dus goed oplettend! Als je even uw aandacht er niet bijhoud dan ben je dus zo in het zak gezet.
    Het is vooral ook kwestie om dagelijks uw aankopen op te volgen alsook de reacties op een dispuut of je bent je geld kwijt.


    Het is nu al de 4de keer op pakweg een half jaar dat mij dit overkomen is.
    Ik ben zo in het zak gezet voor een totaalbedrag van ongeveer 150 euro.
    Dat is mooi geld. Als ze dat zo systematisch doen bij honderden of meer klanten...

    Ik wou dat even kwijt aan jullie.
    Betaald via Visa is melden bij Visa, die storten je geld terug.

    Comment


    • #3
      Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Betaald via Visa is melden bij Visa, die storten je geld terug.
      Niet echt juist.

      Atos Wordline is beheerder van creditkaarten in Belgie en doet erg moeilijk om geld terug te krijgen.
      Moeilijke en weinig toegankelijke procedure.
      Tevens is Ali Express een platform en moet ik eerst via het platform mijn geld terug vragen of het zal niet lukken bij Atos.
      Maar dat heeft er allemaal niets mee te maken eigenlijk.
      Het gaat er om dat ik een bepaalde methode van oplichting aan het licht breng.

      Comment


      • #4
        Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
        Het overkomt me nu al de 4de keer. Dus dit kan geen toeval meer zijn.

        Ik doe een aankoop op Ali Express en ik hoor niets meer.
        We weten allemaal dat het even kan duren. Dus tot zover niets abnormaal denk je.
        Je krijgt ook geen e-mail of zo, dus het krijgt al snel wat minder aandacht.

        Ik ga toch even kijken bij mijn log van aankopen op de website en daar merk ik dat bij de tracking geschiedenis van de aankoop gemarkeerd staat als "canselled by seller".

        Ik contacteer de verkoper en die beginnen te zeveren als volgt:

        (vrij vertaalt)

        Mijn beste vriend, mijn excuses, mijn oma is net dood, het is ons even ontgaan,...., wij gaan u terug betalen via paypal.
        Gelieve uw paypal op te geven en we doen het nodige.
        Gelieve de aankoop wel eerst te bevestigen als ontvangen.
        Blabla... is fout in het systeem, het kan niet anders, je moet het zo doen.
        Wij houden wel een % af voor de transactiekosten.

        Dus ja, die proberen mij er goed bij te lappen denk ik zo.
        Ik had betaalt via Mastercard dus wil ik via die weg een full refund en niet via paypal.

        Gelukkig vond ik de optie om een dispuut in te dienen. Dat doe ik dan maar even.

        En opnieuw....

        Het dispuut houden ze tegen door alweer hetzelfde verhaal te doen als reactie op uw dispuut.
        Door het systeem wordt uw dispuut dus weer tegen gehouden en verworpen als je niet snel reageert op hun "voorstel".
        Je hebt hiervoor 1 dag de tijd en krijgt daar geen e-mail van of zo. Je moet dit echt zoeken diep in de website.

        Je moet hun voorstel dus afwijzen wil je ooit nog je geld terug zien.


        Ik hou zelf een lijstje bij van spulletjes die ik op internet aankoop zodat mijn partner weet wat ze mag verwachten aan de deur.
        Zo hou ik ook de datums wat bij en volg het allemaal wat op.

        Maar wees dus goed oplettend! Als je even uw aandacht er niet bijhoud dan ben je dus zo in het zak gezet.
        Het is vooral ook kwestie om dagelijks uw aankopen op te volgen alsook de reacties op een dispuut of je bent je geld kwijt.


        Het is nu al de 4de keer op pakweg een half jaar dat mij dit overkomen is.
        Ik ben zo in het zak gezet voor een totaalbedrag van ongeveer 150 euro.
        Dat is mooi geld. Als ze dat zo systematisch doen bij honderden of meer klanten...

        Ik wou dat even kwijt aan jullie.
        Ik word liever geknipt door de kapper in mijn woonwijk en niet door een verweg Chinees.

        Comment


        • #5
          Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

          Het is nu al de 4de keer op pakweg een half jaar dat mij dit overkomen is.
          das niet zo snugger vind ik..?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            Niet echt juist.

            Atos Wordline is beheerder van creditkaarten in Belgie en doet erg moeilijk om geld terug te krijgen.
            Moeilijke en weinig toegankelijke procedure.
            Juist niets moeilijk, in 2008 zijn wij voor bijna 4.000€ opgelicht geweest in Zuid-Afrika, gemeld aan de bank en telefonisch contact met Visa en binnen de week stond het geld terug op ons rekening.

            Comment


            • #7
              Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              Het is nu al de 4de keer op pakweg een half jaar dat mij dit overkomen is.
              das niet zo snugger vind ik..?
              grt,bouk.
              Niet echt. Het is bij Aliexpress moeilijker om zien dan bij Ebay met wat voor soort verkoper je te maken hebt. En het zal ook afhangen van wat en hoe vaak je daar koopt. Ik koop er regelmatig elektronica componenten. Vaak heel kleine bestellingen (bedrag dan, je hebt snel 500-1000 componenten voor enkele euro). En ik heb nu ook zo'n geval. Die antwoordt zelfs niet.

              Langs de andere kant, als je via Ali koopt en de goederen komen niet toe, dan krijg je gewoon je geld terug. Heb het nog maar 1x voor gehad en die zouden in die vrachtwagen kunnen gezeten hebben. Dus ik maak me daar geen zorgen over. Eenmaal de tijd voorbij gewoon klikken "nooit ontvangen". Ondertussen andere ergens anders besteld.

              Comment


              • #8
                Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

                Langs de andere kant, als je via Ali koopt en de goederen komen niet toe, dan krijg je gewoon je geld terug.
                Idd. Aliexpress is kopen met veel geduld en weinig problemen. Al altijd m'n geld teruggekregen. Ik koop overigens alleen bij kopers die al vrij veel bestellingen hebben afgehandeld. Dat filtert de probleemgevallen er wel uit.
                | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                Comment


                • #9
                  Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  Langs de andere kant, als je via Ali koopt en de goederen komen niet toe, dan krijg je gewoon je geld terug. Heb het nog maar 1x voor gehad en die zouden in die vrachtwagen kunnen gezeten hebben. Dus ik maak me daar geen zorgen over. Eenmaal de tijd voorbij gewoon klikken "nooit ontvangen". Ondertussen andere ergens anders besteld.
                  Al meerdere keren voorgehad maar steeds na de 90dagen mijn geld teruggestort gekregen (PayPal).
                  Nu weer het geval met waterpasjes voor mijn statief die al in België zouden moeten zijn maar Bpost herkend de T&T nummers niet.
                  De winkeliers antwoorden wel altijd hetzelfde: geduld hebben.
                  Eentje is volgende week over zijn 90dagen die krijgt een refund.
                  Andere moet ik nog wachten.
                  Een derde zending (schouderriem) verlaat China blijkbaar niet, of het is van de camion gevallen.
                  Ook mijn tijd afwachten en dan een klacht.
                  Voor ik iets koop bij Aliexpress ga ik toch steeds naar de winkel kijken en koop pas dan.
                  Of dat helpt..........................................??? ?
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Al meerdere keren voorgehad maar steeds na de 90dagen mijn geld teruggestort gekregen (PayPal).
                    Nu weer het geval met waterpasjes voor mijn statief die al in België zouden moeten zijn maar Bpost herkend de T&T nummers niet.
                    De winkeliers antwoorden wel altijd hetzelfde: geduld hebben.
                    Eentje is volgende week over zijn 90dagen die krijgt een refund.
                    Andere moet ik nog wachten.
                    Een derde zending (schouderriem) verlaat China blijkbaar niet, of het is van de camion gevallen.
                    Ook mijn tijd afwachten en dan een klacht.
                    Voor ik iets koop bij Aliexpress ga ik toch steeds naar de winkel kijken en koop pas dan.
                    Of dat helpt..........................................??? ?
                    Ja, ze vragen tegenwoordig steeds de maximumtijd af te wachten...is wel normaal want de meeste spullen komen uiteindelijk toe.
                    Maar hoe meer je koopt bij Ali, hoe snel.er ze je centen terugstorten bij een dispute. Kijk maar eens in je profiel welk soort member je al bent. Je krijgt dan ook kortingsbonnen, maar bij werken die niet hoor....
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

                      Wat die maximale tijd betreft, ik heb 1x gehad dat de verkoper om extra tijd vroeg omdat hij niet direct kon leveren en op een levering wachtte, andersz betaalde hij direct terug. Ik heb die toegestaan en dat is dan ook vlekkeloos verkopen. Eigenlijk minder problemen op Ali dan op Ebay (en dat is nog veel gezegd).

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Kijk maar eens in je profiel welk soort member je al bent. Je krijgt dan ook kortingsbonnen, maar bij werken die niet hoor....
                      Had ik nog nooit van gehoord, heb zelfs moeten zoeken om het te vinden. Kennelijk ben ik "platinum". Moet nog meer dan 900 dingen kopen om "diamond" te worden. Dat zal niet voor dit jaar zijn. Trouwens, als ik kijk welke "exclusive prices" ik recht op heb.... Gel nagels, wielerkleding, visgewichten.... wat kan ik daar nu mee aanvangen??? Soms vraag je je af welke idioten die algoritmes uitvinden om je zaken aan te smeren.

                      Eerlijk gezegd, ik hou mij daar niet mee bezig. Dat is net als klantenkaarten bij andere winkels. Al die kortingen, die heb je eigenlijk al betaald. Wat me wel bij Ali al opgevallen is, dat is als je zaken op je wishlist zet en even wacht, dan komen daar kortingen op. Dus voor "speelgoed" dat ik wel eens zou willen, maar eigenlijk niet nodig heb doe ik dat wel eens.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Kijk maar eens in je profiel welk soort member je al bent. Je krijgt dan ook kortingsbonnen, maar bij werken die niet hoor....
                        Ik ben al een hele tijd "Gouden Lid" met 179 punten, eigenlijk sinds 08/2019 en ik moet nog 324 punten zien te halen om "Platina Lid" te worden.
                        Kortingsbonnen heb ik nog niet gehad, helaas.
                        Heb ook ontdekt hoe je aan die punten komt.
                        Volgens mij zou TS, zonder opgelicht te zijn geweest, zeker al "Platina Lid" moeten zijn enkel met zo'n aankoop.

                        Update:
                        Tussen de 8ste en de 14de ga ik mijn eerste tegoedbonnen ontvangen en die blijven dan 7 dagen geldig.
                        Mijn fan punten zijn stijgende door de "goede" feedback' s die ik geef, echt waar ee zeg.
                        En ben "Diamanten Lid" als ik 1.500 heb bereikt, alloo crocket.
                        Last edited by Red Falcon; 25 augustus 2020, 21:44. Reden: Update
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

                          Was mij ook niet bekend dat je een titel kan bekomen op Ali.
                          Ik heb even zitten zoeken maar kon nergens iets terug vinden.
                          Waar kan ik dat vinden?

                          Op ebay heb ik een zeer mooi profiel met hoge waardering. Zelf in al die jaren weinig problemen gehad op ebay. Maar blijkbaar zijn er mensen met andere ervaringen.
                          De laatste tijd ben ik wel minder actief op ebay.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

                            Inloggen en op "Mijn Aliexpress" klikken.

                            PS: Je kunt niet bij elke winkel uw tegoedbonnen inruilen, sommige winkels vermelden dat.
                            Last edited by Red Falcon; 26 augustus 2020, 00:27.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

                              Als ik gewoon op "my aliexpress" ga zie ik dat niet direct. Eerst naar "my aliexpress", dan "member center".

                              Dat met die coupns snap ik niet. Om te beginnen zijn er 3 soorten: "aliexpress coupons", "seller coupons" en "aliexpress select coupons". De meeste zijn maar enkele dagen geldig. En je moet steeds voor een bepaald bedrag kopen. Vermits ik meestal kleine elektronica componenten koop bereik ik nooit dat bedrag.

                              Comment

                              Working...
                              X