Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Geel

    Dit keer FF met 100 macro en daarop een canon 500D closeup lens.

    De kwaliteit met de closeup lens is ok maar duidelijk last van licht op het frontglas. Dat zal knutselen worden.


    Geyst

  • #2
    Re: Geel

    Staat mooi in beeld !
    Heb je voor deze vergroting die voorzetlens wel nodig ? ik heb de indruk dat ik dat met mijn 150 mm op ff bij 1:1 ook wel haal maar ik kan mis zijn, als ik die gewichten nog eens bovenhaal zal ik het eens testen.
    Helpt een zonnekap niet voor dat lichtopdelensprobleem ?
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Geel

      Voor mij staat die er heel mooi op.
      Mooi verloop op de achtergrond. Hier moet je niet aan knutselen.
      Indien nodig, en voor zover die niet in de weg zit om dichtbij te gaan, lijkt een zonnekap, zoals Frans opmerkt, mij heel valabel.
      Luc

      Comment


      • #4
        Re: Geel

        The close up lens zat er nu eenmaal op. Mogelijk kan dit ook zonder. De zonnekap past niet meer, de canon 500D is een joekel van een voorzetlens (77mm).
        Geyst

        Comment


        • #5
          Re: Geel

          Misschien effe verduidelijken. De close up lens veranderd je bereik. Origineel mijn F 100 macro van 1:1 tot oneindig. Met voorzetlens van 1,2:1 tot 1:5,2
          Je heb gewoon een beetje meer in het dichtbij bereik zonder verlies aan licht. Zelfs de autofocus werkt nog. deze is trouwens met AF gemaakt. Zo een zweefvlieg is niet groot en mijn sensor is 36mm breed dus ik vermoed dat ik net over de 1:1 grens zat. Moeilijk te zeggen heb ook een beetje gecropt.
          Het is vooral handig tijdens een "snelle jacht" zal ik het maar noemen. Soms ben je gewoon te dicht zonder de voorzetlens en krijg je het onderwerp niet scherp. Uiteraard verschuift minimum instel afstand alleen maar. Maar voor dit onderwerp komt het ruim toe.
          Geyst

          Comment


          • #6
            Re: Geel

            Is alleszins een mooi resultaat!
            BD0681BE -
            Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

            Comment


            • #7
              Re: Geel

              Weer een heel knappe!
              Zie ook flickr

              Comment

              Working...
              X