Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor groepsfoto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor groepsfoto

    Dag allemaal,

    Ik heb een vraag betreffende lenzen voor groepsfoto's.

    Ik heb momenteel een Nikon D5100 met de lens Nikkor 18-55mm 1:3.5-5.6

    Nu vraagt de voetbalploeg waar ons gezin lid van is of ik een groepsfoto kan komen maken van de ploeg voor de krant. Gewoon een foto om de ploeg voor te stellen, elke ploeg komt er in.

    Nu wil ik natuurlijk wel dat de groepsfoto wat fatsoenlijk is, maar ben ik niet zeker of dat kan met mijn lens. De foto wordt gemaakt op het plein met veel licht.

    Iemand ervaring?

    Bedankt!

  • #2
    Re: Lens voor groepsfoto

    Wat je hebt is voldoende.

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor groepsfoto

      Zou moeten lukken met je 18-55.... ver genoeg achteruit standpunt innemen - vervolgens misschien wat croppen om voorgrond wat reduceren.
      Ik heb nog een 10-20 als het extreem breedhoek moet zijn, maar dan kan je ploeg opstellen op een lijn en dan komt het nog allemaal netjes op )
      Andre De Locht
      aldlfoto.wordpress.com
      +32 476 870 354

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor groepsfoto

        Je hebt er geen speciale lens voor nodig, de kitlens voldoet daarvoor prima
        Als er voldoende licht is, dan heb je ook geen probleem om voldoende scherptediepte te krijgen zodat iedereen scherp op de foto staat (diafragma op f11 werkt gewoonlijk prima).

        Een extreme breedhoeklens zorgt gewoonlijk voor vervorming aan de zijkanten, waardoor de mensen die daar op de foto komen er "breder" uitzien dan ze in werkelijkheid zijn.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor groepsfoto

          Oorspronkelijk geplaatst door ALDL Bekijk bericht
          Ik heb nog een 10-20 als het extreem breedhoek moet zijn, maar dan kan je ploeg opstellen op een lijn en dan komt het nog allemaal netjes op )
          Op 10mm zullen de mensen op de zijkanten het niet echt mee eens zijn.........
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment

          Working...
          X