Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Z/W printen met Canon TS8051

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Z/W printen met Canon TS8051

    Beste,
    Bij het printen in Z/W met een Canon-printer TS 8051 krijg ik nooit het beoogde resultaat.
    Ik weet dat dit natuurlijk geen "echte" fotoprinter is maar ik denk dat het toch moet lukken een echte zw foto zoals hij wordt weergegeven op mijn scherm te printen.
    Nu krijg ik steeds een blauwe zweem over de foto.
    Ik druk mijn foto's af via LR of PS (laatste versie).
    Iemand tips.

  • #2
    Re: Z/W printen met Canon TS8051

    2 vragen:
    1. Is je apparatuur gecalibreerd?
    2. Gebruik je een aan je papier aangepast printerprofiel?

    Comment


    • #3
      Re: Z/W printen met Canon TS8051

      Mijn apparatuur is gekalibreerd.Maar Ilford heeft geen profiel voor deze printer.Ik gebruik deus de instellingen van de printer.

      Comment


      • #4
        Re: Z/W printen met Canon TS8051

        Deze printer heeft 6 inkten waaronder grijs zodat in principe hier neutrale zwart/wit afdrukken met voldoende schakeringen mee kunnen gemaakt worden.
        Nochtans is mij dat vroeger ook niet gelukt met de bijgeleverde profielen (of de instellingen van de printer).

        Pas met een custom profile (ik heb een Colormunki) lukte het, ook met 5 kleuren printers.

        Je zou nog eens kunnen proberen om een profiel voor een overeenkomstig Canon papier te gebruiken.

        Als dat niet lukt kan je in de printerinstellingen aan de schuifjes van de kleuren zitten en bv cyaan en magenta een beetje verminderen.
        Dit is trial en error maar ik ken een drukker die dat zo doet (vroeger mengden ze hun inkt ook op het zicht).
        Je kan deze instellingen dan opslaan onder een aparte naam.

        Comment


        • #5
          Re: Z/W printen met Canon TS8051

          Je zou een aangepast papierprofiel kunnen laten maken door marc cielen. Niet erg duur maar wel zeer goed: marc-en-ciel.be

          Comment


          • #6
            Re: Z/W printen met Canon TS8051

            Bedankt voor de reacties !

            Comment


            • #7
              Re: Z/W printen met Canon TS8051

              Thx !

              Comment

              Working...
              X