Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Avondlicht in de polder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Avondlicht in de polder

    [IMG]Zwarte Polder by Frederik Van Den Berghe, on Flickr[/IMG]

    Wat vinden jullie van deze foto?

    Ik heb het effect van een grijsverloopfilter wat proberen imiteren met de bewerking in Lightroom: meer contrast boven de horizon, onder de horizon wat bijgelicht.

    Stoort de bewegingsonscherpte van de vogels in dit beeld? Bij het nemen van de foto heb ik wat overbelicht om voldoende detail in de voorgrond te kunnen krijgen. Hierdoor was mijn sluitertijd wat langer waardoor de vogels er niet scherp op stonden...

    Groeten
    Frederik

  • #2
    Re: Avondlicht in de polder

    De compositie kon beter. De stijger links had in de hoek mogen verdwijnen, maw. het onderste stukje water mag wat mij betreft wegggecropt worden.

    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Avondlicht in de polder

      Waarom een F20..?
      Lager F getal geeft je meer snelheid en dat kon hier makkelijk.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Avondlicht in de polder

        Kijkende naar het beeld stelde ik me de vraag, wat de meerwaarde is van het water in de voorgrond..
        Mijn inziens geen, er gebeurd niets in dat vlak, dus inderdaad waarom het plankier niet meer uit de linker onder hoek, zoals Nerdifant ook al stelt. Is het dan niet zo dat de watervogels meer mee doen dan dat ze nu doen?

        De 1/5s is ook niet de sluitertijd die ik gekozen had (zie opmerking bouk), nu kant nog wal. Of je ziet duidelijk dat de watervogels bewegen of je bevriest ze.

        De bewerking, tja dat is iets persoonlijk. Het uitgebrande in de lucht is toch wel een zwak punt.
        Filters gebruiken in het veld is voor mij, in deze, dan toch de voorkeur dan het in LR te pogen.

        En als je dan toch in LR aan de slag gaar met filters, dan moet je ook eens kijken wat voor resultaat je behaald als je stappen omdraait. (kan leuke resultaten opleveren)

        Comment

        Working...
        X