Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar de juiste spiegelreflexcamera van canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op zoek naar de juiste spiegelreflexcamera van canon

    Beste, als vliegtuigspotter ben ik op zoek naar een geschikte spiegelreflexcamera van Canon + lens.
    Wat raden jullie mij aan als iets meer als beginner, budget rond de 1100€ ( body ) + 800€ ( lens ).
    Voor het ogenblik heb ik een Nikon Coolpix P900.
    Tips en tricks zijn van harte welkom

    mvg

    Denis

  • #2
    Re: Op zoek naar de juiste spiegelreflexcamera van canon

    Tweedehands 7DII met één van de 150-600 zooms van Sigma of Tamron ?

    Comment


    • #3
      Re: Op zoek naar de juiste spiegelreflexcamera van canon

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Tweedehands 7DII met één van de 150-600 zooms van Sigma of Tamron ?
      Dat of een 80D of 90D met de voorgestelde lenzen
      Life is beautiful, take pictures to remember

      Comment


      • #4
        Re: Op zoek naar de juiste spiegelreflexcamera van canon

        Als het budget van de het toelaat, dan denk ik dat op het eerste zicht de 90D de beste keuze is. Crop-sensor en 36Mpixels zijn de voordelen voor vliegtuig spotten ;-)
        Maar de veel oudere 7D Mark II stelt beter scherp, heeft beter ruisprestaties, en kan langer (meer foto's) in burst schieten.

        misschien interessant --> canon-eos-90d-versus-7d-mark-ii

        Comment


        • #5
          Re: Op zoek naar de juiste spiegelreflexcamera van canon

          Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
          ....
          Maar de veel oudere 7D Mark II stelt beter scherp, heeft beter ruisprestaties, en kan langer (meer foto's) in burst schieten.
          Stelt de 7D II werkelijk beter scherp? Volgens mij in het geheel niet.
          Op gebied van ruis kan ik niet meepraten, maar veel ruis (RAW beelden) is er met mijn 90D niet te zien.
          11 foto's in burst is toch niet mis dacht ik, doet de 7D II het echt beter?
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Op zoek naar de juiste spiegelreflexcamera van canon

            Een 90D past in het budget van de body maar dan moet er op de lens beknibbeld worden.

            Voor zover ik lees is de belangrijkste kritiek op de 90D dat het niet echt een opvolger is voor de 7DII.
            Als die er al komt zal die eerder € 2000 kosten, komt dus niet ter sprake.

            Comment


            • #7
              Re: Op zoek naar de juiste spiegelreflexcamera van canon

              Van lezen wordt je wijzer, van ondervinding ben je veel meer wijzer.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Op zoek naar de juiste spiegelreflexcamera van canon

                De Canon 7DII kan je nu goedkoop vinden. Ook tweedehands gaan die erg goed.
                Is een heel goede professionele camera waar iedereen vol lof over was een paar jaar geleden.

                Daar zou je de Tamron 150-600 op kunnen zetten. Die lens is goed voor zijn prijs.
                Een vriend van me is ook viegtuigspotter en hij is erg blij over deze lens. Ik weet wel niet of hij het oude of nieuwe model van die lens heeft.

                In combinatie met de 7DII (crop toestel) heb je er gratis de crop vergroting bij.
                Mogelijks moet je een klein beetje bijleggen maar je budget is al behoorlijk laag.

                Comment


                • #9
                  Re: Op zoek naar de juiste spiegelreflexcamera van canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Van lezen wordt je wijzer, van ondervinding ben je veel meer wijzer.
                  De sensor is beter, de AF voor snel bewegende onderwerpen niet (alhoewel een verkeersvliegtuig in verhouding met de afmetingen en de afstand hier niet bij kan gerekend worden).
                  Als de 90D/M6II op dat punt beter was, had de halve wereld al omgeschakeld.
                  Niet dat het geen goede toestellen zijn, maar ik wacht voor mijn gebruik nog even af, ik wil na 5 jaar ook iets ECHT beter.
                  Het argument was vooral de prijs.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op zoek naar de juiste spiegelreflexcamera van canon

                    Je blijft de 90D maar afbreken hé, enfin ik hun je jou plezier hoor al weet ik wel beter.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Op zoek naar de juiste spiegelreflexcamera van canon

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Je blijft de 90D maar afbreken hé, enfin ik hun je jou plezier hoor al weet ik wel beter.
                      Ik breek niets af, ik nuanceer, net zoals gelijk welke review die je openklikt.

                      https://www.fotoclub.nl/blogs/appara...sus-7d-mark-ii

                      Bovendien heb ik enkel aangegeven waarom ik zelf geen 90D heb gekocht.
                      Na 5 jaar ondervinding ken ik de voor en nadelen van de 7DII en welk voor mij de belangrijkste verbeterpunten zijn.

                      Voor de rest moet je toch de vraag stellen of je vandaag nog een nieuwe DSLR -met EF(-S) vatting - zou kopen nu Canon eindelijk vooruitgang maakt met mirrorless en een nieuwe RF-vatting.
                      Last edited by palombian; 24 augustus 2020, 08:42.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Op zoek naar de juiste spiegelreflexcamera van canon

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Ik breek niets af, ik nuanceer, net zoals gelijk welke review die je openklikt.

                        https://www.fotoclub.nl/blogs/appara...sus-7d-mark-ii

                        Bovendien heb ik enkel aangegeven waarom ik zelf geen 90D heb gekocht.
                        Na 5 jaar ondervinding ken ik de voor en nadelen van de 7DII en welk voor mij de belangrijkste verbeterpunten zijn.

                        Voor de rest moet je toch de vraag stellen of je vandaag nog een nieuwe DSLR -met EF(-S) vatting - zou kopen nu Canon eindelijk vooruitgang maakt met mirrorless en een nieuwe RF-vatting.
                        Ja ok, maar wat zegt je dat de EF(-S) vatting zal verdwijnen?
                        Sinds de reflex er is en men de M42 eindelijk voor bezien had heeft bijna elke fabrikant zijn eigen bajonet vatting gemaakt.
                        Je moest een lens kopen van hetzelfde merk van je toestel anders kon het niet.
                        Jawel later kwamen de adapters en kon we weer alles door elkaar gebruiken tot ze dan afkwamen met de AF lenzen dan was alles weer manueel te doen.
                        Weet je, naast mijn Canon 90D gebruik ik ook een Fujifilm X-T1 en een X-E2s, spiegelloze toestellen dus, dat heeft me meer dan een jaar gekost om na tientallen jaren met een (D)-SLR te hebben gewerkt die nieuwe toestellen gewoon te geraken.
                        Sorry als je er niet mee akkoord bent, maar ik vind een DSLR nog altijd sneller dan een spiegelloze camera.(Toch sneller dan mijn X-T1.)
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Op zoek naar de juiste spiegelreflexcamera van canon

                          Sorry dat ik hier inbreek, maar ik heb ook de 90 D gehad en ik kan enkel maar vaststellen dat de AF niet behoorlijk functioneerde voor BIF o.a. (gebruikte deze o.a. naast 5D mk III waar de foto's wel scherp waren). En ja foto's gemaakt met toplenzen (o.a. 100-400 II van Canon).
                          Ben dan overgeschakeld naar Sony en alles van Canon verkocht. Ik heb er geen spijt van maar de kleuren van Canon blijven echter wel ongeëvenaard.
                          En oh ja, heb ook de EOS R gehad waar vogels in de vlucht helemaal onmogelijk was.
                          nikon coolpix s9100

                          Comment


                          • #14
                            Re: Op zoek naar de juiste spiegelreflexcamera van canon

                            Toch raar Eddy want ik vind de AF van de 90D beter dan van mijn 5D III.
                            Wat ik ook onmiddellijk ondervonden heb dat de 90D werkelijk kwaliteitslenzen nodig heeft.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Op zoek naar de juiste spiegelreflexcamera van canon

                              De 90D is gericht op de enthousiast markt en is geen professioneel toestel.
                              Maar terzijde wel vermelden dat het een zeer goed toestel is.

                              Comment

                              Working...
                              X