Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blefaritis - help.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Blefaritis - help.

    Op 2juli ingreep cataract aan 1 oog. Korte tijd nadien last van blefaritis. Zijn er hier mensen die bekend zijn met deze chronische ontsteking? Graag ervaringen, behandelingen die helpen of verzachten. Waar kan je ermee terecht?
    Het hypothekeert enorm mijn doen en laten. Ik had de week voor de ingreep een nieuw toestel aangeschaft. Door die miserie amper in staat geweest het ter hand te nemen, laat staan aan fotobewerking te doen. Mijn oogarts wil me terugzien volgend jaar pas......
    Sony RX10 Mark IV
    nog een fijne dag verder!
    Guido

  • #2
    Re: Blefaritis - help.

    Ik heb daar vroeger vrij veel last van gehad. Toen vooral goed reinigen langs de wimpers met iets dat ik bij de apotheek gaan halen ben, al de korstjes eruit halen. Ken de naam niet meer. Meermaal daags. Maar als dat zo kort na een ingreep is dan zou ik toch verwachten dat de oogarts er eens naar kijkt.

    Comment


    • #3
      Re: Blefaritis - help.

      Een kuur met blephasol zou kunnen helpen. Of elke avond de oogleden weken met een lauwwateroplossing en dan de korstjes verwijderen.
      In een ver verleden ried de oogarts terramycine-oogzalf aan. Ik vond dat heel vervelend.

      Comment


      • #4
        Re: Blefaritis - help.

        Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
        Op 2juli ingreep cataract aan 1 oog. Korte tijd nadien last van blefaritis. Zijn er hier mensen die bekend zijn met deze chronische ontsteking? Graag ervaringen, behandelingen die helpen of verzachten. Waar kan je ermee terecht?
        Het hypothekeert enorm mijn doen en laten. Ik had de week voor de ingreep een nieuw toestel aangeschaft. Door die miserie amper in staat geweest het ter hand te nemen, laat staan aan fotobewerking te doen. Mijn oogarts wil me terugzien volgend jaar pas......
        Hier ook sinds vorige week bezig met een behandeling? Blephaclean doekjes om de ogen te reinigen. 2 maal per dag één druppel Altriabak oogdruppels. 4 maal per dag één druppel Thealoz oogdruppels. 2 maal per dag Fucithalmic zalf uitwendig op de oogleden smeren. Ook nog een oogmasker Thera°Pearl dat ik eerst moet opwarmen en vervolgens op mijn ogen plaatsen. Dit laatste doe ik voorlopig niet, bij deze hitte zijn er aangenamer dingen te doen dan je nog wat extra verwarming te geven.
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

        Comment


        • #5
          Re: Blefaritis - help.

          Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
          Op 2juli ingreep cataract aan 1 oog. Korte tijd nadien last van blefaritis. Zijn er hier mensen die bekend zijn met deze chronische ontsteking? Graag ervaringen, behandelingen die helpen of verzachten. Waar kan je ermee terecht?
          Het hypothekeert enorm mijn doen en laten. Ik had de week voor de ingreep een nieuw toestel aangeschaft. Door die miserie amper in staat geweest het ter hand te nemen, laat staan aan fotobewerking te doen. Mijn oogarts wil me terugzien volgend jaar pas......
          Een koppel zeventigers die ik goed ken kregen twee jaar geleden beiden op hetzelfde moment deze ingreep (in het Jan Yperman ziekenhuis in Ieper)
          Meteen werd hun zes weken een thuisverpleging voorgeschreven, in het begin was dat drie maal per dag twee soorten (druppeltjes en zalf).
          Best eens vragen aan je dokter, na verzorging is gratis en die mensen volgen dat perfect op.

          Comment


          • #6
            Re: Blefaritis - help.

            alvast bedankt voor de reacties.

            ik heb erg weinig korstjes op de oogleden en wimpers, bijna niets.
            Ik reinig 's morgens en 's avonds met Blefaclean doekjes, doe Thealoz oogdruppels in, en heb een kuur van 14dg achter de rug met AB oogzalf. Elke morgen begint de miserie 10 tot 15 min na opstaan ( heel erge prikkeling, lichtschuw, pijnlijk ook en tranenvloed) en ik kan niks doen, lezen verergert de zaak. Na ongeveer 1u30 verminderen de klachten.
            Zondagavond nog mail naar oogarts gestuurd en ik mag woensdagmorgen om 09.20 op consult. Uur komt goed uit, als ik niet vroeg opsta zullen de symptomen volop bezig zijn.
            Sony RX10 Mark IV
            nog een fijne dag verder!
            Guido

            Comment


            • #7
              Re: Blefaritis - help.

              Hier ook heel veel last van ontstekingen sinds operaties aan de ogen.
              Traankanaaltjes zijn beschadigt en als gevolg ontstekingen.

              Beste is natuurlijk zoveel mogelijk voorkomen dat men een ontsteking krijgt, maar dat is niet eenvoudig.

              Ogen uitkuisen met Blephaclean doekjes is een goed begin.
              Tegen de ontsteking krijg ik nu Trafloxal, maar dat mag maar een paar dagen zoals de meeste andere medicaties.
              Vroeger kreeg ik soms De Icol, maar daar zijn ze nu niet meer zo rap mee, al hielp dit wel heel snel.

              Wat men wel apart daarvan kan gebruiken is Desomedine, een vrij verkrijgbaar ontsmettingsmiddel voor de ogen dat tenzij allergische reactie vaker gebruikt mag worden.

              Verder zorgen dat de ogen niet te droog worden, daar zijn verschillende soorten druppeltjes vrij voor verkrijgbaar.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Blefaritis - help.

                aan allen: terug naar oogarts: erosie van hoornvlies en recidiverende conjunctivitis.

                naast de gewone oogdruppels en Blephaclean een bijkomende behandeling met andere druppels en oogzalf.......toch wel beterschap te voelen nu
                Sony RX10 Mark IV
                nog een fijne dag verder!
                Guido

                Comment


                • #9
                  Re: Blefaritis - help.

                  Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                  aan allen: terug naar oogarts: erosie van hoornvlies en recidiverende conjunctivitis.

                  naast de gewone oogdruppels en Blephaclean een bijkomende behandeling met andere druppels en oogzalf.......toch wel beterschap te voelen nu
                  Spoedig herstel Guido.

                  Comment

                  Working...
                  X