Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bpost - ik ga Luc nog moeten gelijk geven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bpost - ik ga Luc nog moeten gelijk geven

    Pakje van bol.com kon niet meer tijdens de dag geleverd worden (werd geweigerd door het systeem ) , maar als ik dan avondlevering koos kon het wél. Alleen......2,49 euro toeslag.
    Bon, het is dringend, dus is kies voor avondlevering door Bpost.
    18:00-22:00
    Mijn echtgenote en ik waren constant thuis én binnnen.
    Rond 20:00 een mail dat we niet thuis waren en dat we een ander aflevermoment moeten zoeken.
    Het is nu vrijdag, dus ten vroegste maandag.
    We bellen onmiddellijk naar de klachtenlijn van Bpost......ha ha ....terug bereikbaar vanaf maandag

    Nu volgens mij is het Bpost zelf niet dat die avondleveringen doet, maar dit vind ik echt niet kunnen.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Bpost - ik ga Luc nog moeten gelijk geven

    Ik heb zelf nog geen gebruik gemaakt van de avond leveringen.
    Maar ik heb ze wel al tegengekomen s'avond na mijn laten (21u)
    Life is beautiful, take pictures to remember

    Comment


    • #3
      Bpost - ik ga Luc nog moeten gelijk geven

      Het kan natuurlijk zijn dat die zich vergist heeft en bij een afwezige buur aangebeld heeft ... zou de eerste niet zijn.
      Of een verkeerde status.
      Het blijft uiteraard vervelend.
      Last edited by VerSeg; 16 augustus 2020, 01:37.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Bpost - ik ga Luc nog moeten gelijk geven

        Wat ook een impact kon hebben ... ook al was niet alles dicht.
        Het is uiteindelijk voor iedereen vakantieperiode en een feestdag dit WE.
        Last edited by VerSeg; 16 augustus 2020, 01:39. Reden: Typfout
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Bpost - ik ga Luc nog moeten gelijk geven

          Pakjes van Bol worden normaalgezien ook op zaterdag geleverd, maar inderdaad niet als die zaterdag een feestdag is.
          En de meeste van die pakjes worden hier geleverd door andere koerierdiensten dan de Belgische post.
          Die koerierdiensten werken doorgaans ook niet op feestdagen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Bpost - ik ga Luc nog moeten gelijk geven

            Vrijdag merk ik dat een hele oude switch in mijn thuisnetwerk defect is (voeding) en ik bestel een nieuwe bij Coolblue, 24.99euro en gratis verzending. Levering de dag erna, dus zaterdag 15 augustus op een feestdag. Ik kon voor hetzelfde geld (gratis dus) ook kiezen voor levering op zondag of maandag.
            Levering werd uitgevoerd door Dynalogic, een onderdeel van Bpost. In de loop van de nacht, omstreeks 02:00 een mail met daarin de track and trace link en een periode waarin vermoedelijk het pakje geleverd zal worden: tussen 17:30 en 18:30. Heel handig, hoef ik ook niet de ganse dag aan de voordeur te wachten ;-)
            In de loop van de dag kan je volgen op een kaartje waar de koerier zich bevindt en wordt ook de leveringsperiode aangepast aan de realiteit. Zo schuift mijn leveringsperiode langzaam een uurtje op tot 18:30 en 19:30 mogelijk door de onweersbuien. Een half uurtje voor levering krijg ik dan ook nog eens een SMS met de melding dat de koerier onderweg is en levering rond 19:10 zal zijn. En ziedaar, om kwart na zeven 's avonds staat de vriendelijke man aan mijn deur.

            Mogelijk werk Dynalogic enkele op feestdagen en weekends voor Bpost, maar het kan dus wel degelijk op een goede manier.
            Opmerkelijk: ik krijg ook een mail met een unieke numerieke code die ik aan de koerier moet geven ipv af te tekenen. Zo kan men bepaalde discussies vermijden rond "verloren" pakjes.
            Over mijn gewone leveringen via bpost ook geen klachten trouwens, enkel die standaard melding "levering tussen 8:00 en 19:00" kan beter :-)
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #7
              Re: Bpost - ik ga Luc nog moeten gelijk geven

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Wat ook een impact kon hebben ... ook al was niet alles dicht.
              Het is uiteindelijk voor iedereen vakantieperiode en een feestdag dit WE.
              Ja, maar dan moet Bol.com dit maar melden tijdens de bestelling.
              Een gewone levering kon niet ( ook waarschijnlijk door die reden ) maar een avondlevering wél, waar ze natuurlijk nog es 2,50 euro extra kunnen binnen rijven

              Edit: er staat: “ pakjes, tijdschriften en kranten verdelen we normaal”
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Bpost - ik ga Luc nog moeten gelijk geven

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Ja, maar dan moet Bol.com dit maar melden tijdens de bestelling.
                Een gewone levering kon niet ( ook waarschijnlijk door die reden ) maar een avondlevering wél, waar ze natuurlijk nog es 2,50 euro extra kunnen binnen rijven
                Voor nachtwerk moet er meer betaald worden, en als iemand werkt op een zondag of feestdag dan gaat het uurloon ook omhoog.
                Ik ben ooit gaan werken op 15 augustus omdat een grote persluchtdroger anders niet op tijd zou kunnen geleverd worden.
                Op die ene dag heb ik toen ook heel wat meer verdiend dan op een gewone werkdag (bovenop het dubbele loon heb ik nog een premie gekregen, die extra premie zou nu niet meer lukken bij de huidige baas, de tijden zijn veranderd...).
                Maar ik denk dat het bedrag dat mijn baas toen aan mij moest betalen lager was dan de boete voor een te late levering van die persluchtdroger...

                Kan je bij Bol geen jaarlijks bedrag betalen waardoor je altijd gebruik kan maken van die avondleveringen? (Select kost 9,99 euro per jaar, maar niet bij alle leveranciers kan je dat toepassen)
                Als je daar maar één keer gebruik van maakt, dan is die toeslag van 2,5 euro natuurlijk goedkoper.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Bpost - ik ga Luc nog moeten gelijk geven

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  Ja, maar dan moet Bol.com dit maar melden tijdens de bestelling.
                  Een gewone levering kon niet ( ook waarschijnlijk door die reden ) maar een avondlevering wél, waar ze natuurlijk nog es 2,50 euro extra kunnen binnen rijven

                  Edit: er staat: “ pakjes, tijdschriften en kranten verdelen we normaal”
                  Iets over het hoofd zien gebeurt snel en de echte reden kent nu niemand ... het zijn op dit moment zowel bij mij als anderen veronderstellingen.

                  De echte reden zullen we mogelijks nooit kennen, maar ook geen reden om er een drama van te maken ... ook al is het uiteraard vervelend.
                  Het enige dat je kan doen is maandag informeren en zien of je meer info kan krijgen.

                  Ik heb het al eens gezegd ... een grotere brievenbus zetten waar de meeste pakjes in kunnen en opgeven waar ze,pakjes mogen achterlaten bij afwezigheid, dan kan er al geen misverstand ontstaan dat je zogezegd niet thuis bent. [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bpost - ik ga Luc nog moeten gelijk geven

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Kan je bij Bol geen jaarlijks bedrag betalen waardoor je altijd gebruik kan maken van die avondleveringen? (Select kost 9,99 euro per jaar, maar niet bij alle leveranciers kan je dat toepassen)
                    Als je daar maar één keer gebruik van maakt, dan is die toeslag van 2,5 euro natuurlijk goedkoper.
                    Dan krijg je altijd gratis levering ook onder de 20€, kan je gratis kiezen voor avondlevering en kan men op “sommige” producten korting krijgen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bpost - ik ga Luc nog moeten gelijk geven

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Iets over het hoofd zien gebeurt snel en de echte reden kent nu niemand ... het zijn op dit moment zowel bij mij als anderen veronderstellingen.

                      De echte reden zullen we mogelijks nooit kennen, maar ook geen reden om er een drama van te maken ... ook al is het uiteraard vervelend.
                      Het enige dat je kan doen is maandag informeren en zien of je meer info kan krijgen.

                      Ik heb het al eens gezegd ... een grotere brievenbus zetten waar de meeste pakjes in kunnen en opgeven waar ze,pakjes mogen achterlaten bij afwezigheid, dan kan er al geen misverstand ontstaan dat je zogezegd niet thuis bent. [emoji6]
                      Een grotere brievenbus haalt niets uit als ze niet langskomen én mailen dat ze toch langs zijn geweest eh..

                      Drama maak ik er niet van, maar ik vind het wél straf dat ze me laten bijbetalen voor iets dat ze niet doen.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bpost - ik ga Luc nog moeten gelijk geven

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Een grotere brievenbus haalt niets uit als ze niet langskomen én mailen dat ze toch langs zijn geweest eh..
                        Maar dat belet dat ge uw chatsessies moet onderbreken, moet thuis blijven of vroeg moet opstaan. [emoji23][emoji23][emoji23]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bpost - ik ga Luc nog moeten gelijk geven

                          Wel ik woon in een wijk waar alle straten dezelfde naam hebben.
                          Toppunt is dat er huizen zijn die niet aan een straatkant staan maar binnen de wijk en enkel toegankelijk zijn via een voetpad en ook nog de nummering van de huizen zijn totaal onlogisch.
                          Zoals eerder gemeld is het zelden dat we steeds dezelfde postbode hebben, waarschijnlijk dat er geen enkele postbode graag dienst doet in onze wijk. Volgens mij ervaren ze onze wijk eerder als een tuchtstraf.

                          Rond de tijd dat de postbode passeert sta ik altijd in de keuken eten te bereiden.
                          De pakjesdienst van de post zie ik niet, de postbode heeft ook niks van een bericht in de brievenbus gedaan en toch ligt daar een bericht dat ze om dit uur langs zijn geweest en dat er niemand thuis was.

                          Nu heb ik zitten denken dat de pakjesbezorger wel degelijk een poging heeft gedaan maar ons huisnummer niet heeft gevonden en dan maar dit bericht ergens in een of andere brievenbus heeft gedropt.
                          De eigenaar van dat huis zal dat bericht gevonden hebben en op het juiste adres gedeponeerd.
                          Een andere logische uitleg kan ik niet bedenken.

                          Een ander lid van BD wonende in Brussel ontvangt ook op een rare wijze zijn post.
                          Zijn postbode bezorgd zijn post bij het juiste huisnummer....................... helaas bij de verkeerde straat die parallel loopt aan zijn straat.

                          Waarom kan je als ontvanger geen klacht neerleggen op het postkantoor?
                          Waarom kan je het plaatselijk postkantoor niet meer bellen of contacteren?
                          En als je durft te reclameren aan het loket van je postkantoor steken ze je een visitekaartje in je handen met een adres en Tf nummer in Brussel.
                          En probeer dan maar eens te bellen, maak alvast maar een uurtje vrij om er iemand PROBEREN te bereiken.

                          Deze die beweren nooit problemen te hebben met Bpost ontvangen maar reclameblaadjes denk ik zo.

                          Ik vind dat Bpost zich er erg gemakkelijk kan vanaf maken van al die klachten.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Bpost - ik ga Luc nog moeten gelijk geven

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Waarom kan je als ontvanger geen klacht neerleggen op het postkantoor?
                            Waarom kan je het plaatselijk postkantoor niet meer bellen of contacteren?
                            En als je durft te reclameren aan het loket van je postkantoor steken ze je een visitekaartje in je handen met een adres en Tf nummer in Brussel.
                            En probeer dan maar eens te bellen, maak alvast maar een uurtje vrij om er iemand PROBEREN te bereiken.
                            Een beetje de logica zelve.
                            Als men niet tevreden is over een dienstverlening, dan spreekt men een verantwoordelijke aan.
                            De verantwoordelijken zit in Brussel, niet in het postkantoor.

                            Dat nummer heb ik in het verleden regelmatig gebeld en nooit een lange wachttijd gehad, maar goed ... de ene dag is misschien de andere niet. [emoji6]

                            Maar langs de andere kant snap ik uw redenering ook niet.
                            Om te klagen in het postkantoor moet je tot daar gaan (kost ook tijd) en in deze periode ook nog eens rekening houden met alle voorschriften ... niet echt een pleziertje.
                            Om in Brussel een klacht in te dienen bij de “juiste dienst”, moet je niet eens je gat lichten ... ofwel bel je even ofwel geef je de klacht online door (zonder wachttijd).
                            Eenvoudiger kan het toch niet?

                            Ge kunt ook de postbode eens aanspreken ... vriendelijk vragen of ze daar wat attenter mee kunnen zijn.


                            Ik vind dat Bpost zich er erg gemakkelijk kan vanaf maken van al die klachten.
                            Juist niet, ze zorgen er net voor dat klachten bij de juiste dienst terecht komen.
                            Als je dat aan een collega van de postbode meldt in het kantoor, dan zouden ze uw klacht evengoed kunnen negeren of zelfs verticaal klasseren. [emoji6]
                            Last edited by VerSeg; 18 augustus 2020, 11:01.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bpost - ik ga Luc nog moeten gelijk geven

                              Ik zal maar niet antwoorden Freddy want bij jou is alles altijd andersom.
                              Dus volgens jou........................... laat maar zitten.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X