Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

heerlyckheid Van Roost, Haacht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] heerlyckheid Van Roost, Haacht

    houtmeyers benny-2069-2 by Benny Houtmeyers, on Flickr
    houtmeyers benny-2069 by Benny Houtmeyers, on Flickr
    foto's genomen op een wandeling en bewerkt in lightroom. 2e foto is een crop van het orgineel.
    Graag jullie mening

  • #2
    Re: heerlyckheid Van Roost, Haacht

    Org Beeld:
    Het idee is goed, maar niet 100% lekker uitgevoerd. Je had hier wat langer de tijd moeten nemen om juiste plek te vinden opdat:
    - de heerlyckheid uit midden komt
    - ook alles wat je in beeld wilt hebben ook in beeld hebt, de boomstam is links nu zijn "kop" kwijt

    Opmerking: kader niet te krap, maar wel zodanig dat je je denkbeeldig beeld zo verkrijgt als je het hebben wilt, staat alles erop / niets afgesneden dan wel juist doorsneden.

    Nabewerking:
    denk dat je iets meer aandacht aan de lucht had mogen besteden

    Crop:
    is onconventioneel, en je blijft het probleem houden wat ruimte/standpunt betreft, waardoor het voor mij niet geen meerwaarde geeft.

    Wat had ik denk ik gedaan had:
    1. org beeld spiegel
    2. crop 19:6
    3. compositie zodanig zoeken dat de heerlyckheid goed uitkomt (links en recht het beeld niet uit kunnen in dit geval)
    4. de 16:9 crop aanpassen zodanig dat je in de bovenhoeken geen lucht meer ziet en aan de linker onderkant een ingaande lijn hebt met de "sloot (?)"
    5. als laatste minimaal spelen met de schuifjes (contrast/hooglichten/zwarten/witten/schaduwen/helderheid)

    Andere taktiek voor op wandel: neem foto's met je mobiel en doe het rondje een paar dagen laten met je uitrusting, dan weet je in principe waar je moet zijn en kan je je tijd nemen op je hotsspots van de wandeling.

    Comment


    • #3
      Re: heerlyckheid Van Roost, Haacht

      Goeie en duidelijke uitleg hierboven

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: heerlyckheid Van Roost, Haacht

        Ga voor de eerste, vind de crop geen verbetering.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: heerlyckheid Van Roost, Haacht

          bedankt voor de feedback, ik keer zeker nog eens terug.
          Wat lightroom betreft ben ik nog een beginneling, en moet nog alles wat uitzoeken. De lucht is idd uitgebrand en daar kon ik wat meer contrast in teruggebracht hebben.
          volgende keer neem ik ook een statief mee.
          goeie tip ivm de foto's eerst nemen met mijn mobiel en later terugkeren met de grote middelen

          Comment

          Working...
          X