Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toestel mee naar pretpark?!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Toestel mee naar pretpark?!

    Hoi allemaal, ben van zaterdag al terug van eurodisney en ik heb toch zo'n 180 foto's kunnen maken (leve digitaal hé). Heb er geen spijt van dat ik mijn toestel meegenomen heb. Nogmaals allemaal bedankt voor de raad en tips. Ik moest jullie allemaal de groeten doen van Mickey en Minnie? maar dat zal je wel werken aan de foto hieronder.

    Groetjes





    Posted on 3 november:

    ik heb een kleine vraag. Volgende week ga ik voor 3 dagen naar euro disney en ik nu zit ik met een zwaar dillema. Fototoestel mee of niet??
    Ik heb een minolta D7i, niet meteen een megatoestel maar toch ook weer niet compact. Ik ben ook weer iemand die niet afschrikt van een snelle atractie die dan nog eens een paar keer over kop gaat. Mijn vriendin heeft wel een compact analoog toestel dat nemen we zowiezo mee. Heeft iemand ervaring met zijn fototoestel in een pretpark? Kan het toestel dit aan? Of zijn de schokken in atracties slecht voor de geheugenkaart ofzo? Iemand tips of raad?
    Alvast bedankt
    Last edited by Goody; 16 november 2004, 17:58.
    Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, speedlite 430EX

  • #2
    Re: Toestel mee naar pretpark

    harde schokken tegen muren of dergelijke is niet goed, maar ik neem aan als je in een achtbaan gaat dat je camera in de tas zit.
    dan moet het geen probleem zijn.
    ik heb laatst van uit de achtbaan in slagharen foto's proberen te maken.
    allemaal mislukt maar de camera werkt nog prima
    Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

    Comment


    • #3
      Re: Toestel mee naar pretpark

      Hey Goody, ik weet niet of het je eerste keer is in Disney, maar ik ben best wel fan.
      Als (amateur) fotograaf ga je echt wel een aantal gelegenheden hebben om uiterst leuke en mooie foto's te nemen. Ik zou de camera zeker meenemen...

      Enjoy,

      Stevie
      Canon 300D
      'If you only run for cover, it's just a waste of time...'

      Comment


      • #4
        Re: Toestel mee naar pretpark

        Nog nooit problemen gehad... Verschillende camera's hebben verschillende pretparken gewoon netjes overleeft. Camera gewoon in een stevige tas en de tas stevig vasthouden... en lekker over kop gaan tot je er van wordt.

        Laatste park dat we bezocht hebben was Warner Bros Movie World, en daar hadden de "zwaarste" attracties gewoon een afgeslopen kist waar je je spullen in achter kon laten en na de ride weer meenemen.


        Kris.
        My work: VICTORIE.com

        Comment


        • #5
          Re: Toestel mee naar pretpark

          iedereen alvast bedankt voor de reacties.

          Hoi Stevie33

          het is niet de eerste keer dat ik ga,ga nu voor de 4de keer naar eurodisney.
          De laatste keer dat ik ging had ik pas net mijn huisig toestel en durfde het toen totaal niet te riskeren om het al mee te nemen. Nu zit ik trouwens nog met twijfels. Al moet ik zeggen dat nu jullie reacties toch meer en meer van plan ben om m'n toestel mee te nemen. Het is er idd prachtig om foto's te nemen en vorig jaar had ik achteraf spijt dat ik mijn toestel nie mee genomen had. Alvast bedankt iedereen en voor mensen die nog raad hebben die mogen het altijd laten weten.

          Groetjes
          Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, speedlite 430EX

          Comment


          • #6
            Re: Toestel mee naar pretpark

            Oorspronkelijk geplaatst door Goody
            ik heb een kleine vraag. Volgende week ga ik voor 3 dagen naar euro disney en ik nu zit ik met een zwaar dillema. Fototoestel mee of niet??
            Ik heb een minolta D7i, niet meteen een megatoestel maar toch ook weer niet compact. Ik ben ook weer iemand die niet afschrikt van een snelle atractie die dan nog eens een paar keer over kop gaat. Mijn vriendin heeft wel een compact analoog toestel dat nemen we zowiezo mee. Heeft iemand ervaring met zijn fototoestel in een pretpark? Kan het toestel dit aan? Of zijn de schokken in atracties slecht voor de geheugenkaart ofzo? Weet heeft raad?
            Alvast bedankt

            in juni naar eurodisney geweest met een splinternieuwe 300d ,alle attracties meegedaan,toestel in stevige fototas en gewoon mee in attractie .geen enkel probleem
            groeten yves

            Comment


            • #7
              Re: Toestel mee naar pretpark

              Geniet er in ieder geval van en zet de mooiste on line hé!!!

              Stevie
              Canon 300D
              'If you only run for cover, it's just a waste of time...'

              Comment


              • #8
                Re: Toestel mee naar pretpark

                Hallo,

                ik ben al meerdere keren met een 10D gegaan. Zolang als je een stevige fototas mee hebt voor de meer schokkende evenementen, loopt het wel los.

                Wil je ook op de attracties foto's nemen, dan is een kleine point & shoot wel handiger.

                It's a small world.

                Steven
                EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
                EOS 10 Glas 28-105 70-210

                Comment


                • #9
                  Re: Toestel mee naar pretpark

                  Neenee, ik ben niet van plan om foto's te nemen vanuit de atracties. Toch zeker niet de snelle atracties. Gewoon om enkele sfeerbeelden en de disneyparade te fotograferen.
                  Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, speedlite 430EX

                  Comment


                  • #10
                    Re: Toestel mee naar pretpark

                    Oorspronkelijk geplaatst door Goody
                    Heeft iemand ervaring met zijn fototoestel in een pretpark? Kan het toestel dit aan? Of zijn de schokken in atracties slecht voor de geheugenkaart ofzo? Iemand tips of raad?
                    Alvast bedankt
                    ik ga regelmatig met de 4x4 op photoshoot .. de laatste keer zelf met de quad, mijn fototas zag toen (nu nog) net als ik helemaal modder bruin .. na een hele dag rockcrawling en modder ploeteren merk ik geen enkel mankement aan de D100

                    een CF card heeft in de nazorg van deze photoshoot ook nog de wasmachiene en droogkast overleeft .. ik denk dat die dingen wel tegen een stootje kunnen .. goed ingepakt, en je lichaam als schokdemper gebruiken mag dat geen probleem geven

                    Comment


                    • #11
                      Re: Toestel mee naar pretpark

                      Zeker je toestel meenemen, want er zijn daar heel wat fotoshoot gelegenheden.
                      Laatst heb ik ook zitten filmen vanuit attracties die overkop gingen. Zolang je het beestje niet uit de handen laat glippen is er niets aan de hand. Wel op eigen risico natuurlijk, ik ga je dat niet aanraden ook weer niet eh.
                      Groetjes,
                      Dominic

                      Comment


                      • #12
                        Re: Toestel mee naar pretpark

                        Doen. Die dingen zijn gemaakt om te gebruiken. Afgelopen zomer had ik mijn toestel mee in een atractie genomen in de hoop van mijn kleinzoon enkele beelden te kunnnen maken, tijdens de rit, maar dit sloeg wel even tegen. Heb er aan de uitgang dan maar een gekocht
                        Nu beter dat dan niets hé.
                        mvg,
                        Ludo V.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Toestel mee naar pretpark

                          Je fototoestel zal er geen kwaad van hebben hoor.

                          Mag je je fototoestel dan ook meenemen naar bv. een subtropisch zwembad?
                          Last edited by DD; 6 november 2004, 11:57.
                          Groetjes DD
                          Fronstages

                          Comment


                          • #14
                            Re: Toestel mee naar pretpark?!

                            Hoi allemaal, ben van zaterdag al terug van eurodisney en ik heb toch zo'n 180 foto's kunnen maken (leve digitaal hé). Heb er geen spijt van dat ik mijn toestel meegenomen heb. Nogmaals allemaal bedankt voor de raad en tips. Ik moest jullie allemaal de groeten doen van Mickey en Minnie? maar dat zal je wel werken aan de foto hieronder.

                            Groetjes

                            Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, speedlite 430EX

                            Comment


                            • #15
                              Re: Toestel mee naar pretpark?!

                              Ik ben terug van eurodisney van 13-11 ll.
                              Ik dacht mijn 10D niet mee te nemen, doch mijn Nikon coolpix 3100.
                              Hoop batterijen geladen, 1 gigakaartje erin, en vertrokken.
                              Bij aankomst wat het eerste setje batterijen al plat na 7 fotos.
                              Rap nieuwe gehaald in de winkel.
                              Na tien fotos waren deze ook al plat.
                              Onbegrijpelijk, batterijenfretter !
                              Resultaat, 17 foto op 3 dagen.
                              Nikon naar de haaien, en spijt dat ik den 10D niet mee had.
                              Volgende keer weet ik het !!!!!!


                              Groeten
                              Yvan
                              Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

                              Comment

                              Working...
                              X