Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 80D onscherp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS 80D onscherp

    De foto's die ik maak zijn steeds rechts onscherp. Weet iemand hoe ik dat kan verhelpen?
    Zelfs als ik volautomatisch fotografeer.

  • #2
    Re: EOS 80D onscherp

    Door scherp te stellen op het punt dat je scherp wil hebben en het diafragma zo in te stellen dat alles wat je scherp wil hebben in de dof valt.

    Comment


    • #3
      Re: EOS 80D onscherp

      Ik ken persoonlijk de camera niet maar misschien de scherpstelpunten per ongeluk veranderd?
      Kijk eens op p 113 -114 van de handleiding
      Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

      Comment


      • #4
        Re: EOS 80D onscherp

        al geprobeerd met een ander lens

        Comment


        • #5
          Re: EOS 80D onscherp

          De lenselementen moeten waarschijnlijk worden uitgelijnd. Ik heb dat ook voorgehad met een Tamron 70-200. Bij mij werd het onder garantie verholpen.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: EOS 80D onscherp

            Als altijd dezelfde kant van de foto onscherp is, dan lijkt het er op dat er een probleem is met de lens.
            Dat kan je alleen uitsluiten door de camera te testen met een andere lens.
            Als probleem hetzelfde blijft met een andere lens, dan is er iets mis met de camera zelf (maar dan moet de sensor al scheef in de camera zitten, en die kans is wel heel klein, tenzij de camera gevallen is).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment

            Working...
            X