Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

    Dit is nu al het tweede pakje die is aangekomen in België uit China van broer Ali en Bpost vind het NIET !!!!
    Wanneer gaat dat kl#te bedrijf nu eens EINDELIJK deftig werk leveren?
    Als ontvanger is het onmogelijk een klacht neer te leggen van niet ontvangen goederen en maak een Chinees eens wijs dat die een klacht moet neerleggen bij Bpost de nummer 1 in missers.
    In elk bemand station in België kunt ge een klachtenbrief vragen invullen en zelfs afgeven of opsturen naar Brussel met .......... Bpost, de nummer 1 in blunders.
    Bij Bpost, de nummer 1 in broekvegers, is dat onmogelijk.

    Als dat bedrijf ooit zijn monopolie kwijt speelt dan zien ze mij ook nooit meer.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

    Aan het niet functioneren van Bpost kan Ali weinig doen.

    Eerlijk gezegd, met PostNL heb ik veel meer problemen dan met Bpost.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Aan het niet functioneren van Bpost kan Ali weinig doen.

      Eerlijk gezegd, met PostNL heb ik veel meer problemen dan met Bpost.


      Met PostNL heb ik hier nog geen problemen gehad. Bpost daarentegen vindt regelmatig mijn huis niet.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

        Bpost en NMBS Luc steek ze in een zak en je weet niet welke eerst boven komt....

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

          Vroeger wel eens gezeik gehad met Bpost. Tegenwoordig heb ik geen klachten meer.
          Maar het is een overheidsbedrijf en de daarbij behorende cultuur. Ze krijgen het nu erg zwaar met de andere concurrenten voor pakjes op de markt.
          De vraag is niet of ze zullen moeten aanpassen. De vraag is enkel wanneer ze dat gaan doen. Is het te laat dan verliezen ze de markt.
          Een probleem is ook dat pakjes die via het normaal postkanaal gaan niet in handen komen van de andere concurrenten. Eens die markt ook open valt zal de druk erg hoog worden.
          Even terzijde: Een commercieel bedrijf is trouwens ook niet altijd in staat goede service te leveren.
          Voor wat mij betreft doet UPS het erg slecht in Belgie. Ik ben blij dat die bijna geen markt hebben in Belgie.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

            Tot nu toe redelijk tevreden van Bpost, maar ik weet het, ALS je een probleem hebt is het niet simpel, ze houden zich halsstarrig aan de regels en enige flexibiliteit om de klant wat te helpen is hun volkomen vreemd.
            Maar Luc, ik heb ongeveer hetzelfde voor met een ander prul van Ali. Enfin, op de tracking van Ali staat dat het is toegekomen, dus niet alleen in het land, maar blijkbaar op zijn eindbestemming. De verkoper heeft de dispute termijn nog 14 dagen verlengd, en ik ben eens benieuwd wat ze dan gaan doen... Ali is zeer klantgericht en geeft de koper bijna altijd gelijk. Maar ja, nu is er blijkbaar toch iets misgelopen ?
            Nu het zijn steeds kleine bedragen, maar toch...
            Ik moet in de post ook niks gaan vragen als ik geen ticket van het een of ander heb....zoveel moeite doen ze niet.
            Het zou trouwens toch niet veel moeite zijn om even te kijken dat er in hun kantoor niks ligt van meneer X uit straat Y.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

              Net een pakket uit Nederland dat PostNL kwijtgespeeld is, die kan je zelf ook niet contacteren om iets op te lossen ... zie met de afzender zeggen die ook.
              Was snel geregeld via Bol, maar pakket is ergens vervlogen.
              Was lang geleden deze keer.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Bpost en NMBS Luc steek ze in een zak en je weet niet welke eerst boven komt....
                Wat is er mis met de NMBS?
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                  Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  Vroeger wel eens gezeik gehad met Bpost. Tegenwoordig heb ik geen klachten meer.
                  Maar het is een overheidsbedrijf en de daarbij behorende cultuur. Ze krijgen het nu erg zwaar met de andere concurrenten voor pakjes op de markt.
                  Hoe bedoeld u met erg zwaar?
                  Ze besparen op de verkeerde plekken, echt die staatcultuur hé, en daardoor kunnen ze (mede door de corona) de pakjes niet meer aan.
                  Van Ali hebben ze zeker her TT nummer gekregen maar nooit ingevoerd.
                  En wat ik besteld heb komt niet uit één of ander Chinees speelgoed boetiekje maar alles komt besteld via de JJC site.
                  Als je bij JJC op kopen klikt dan zit je bij Ali op hun winkel van JJC dus.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                    En met PostNL heb ik al jaren geen probleem meer, met Bpost regelmatig een briefje in de bus dat ik niet thuis was terwijl ik geen seconde het huis uit was.
                    Je betaald ervoor maar de dag na het " zogezegd" aanbieden mag je na 11h00 naar het postkantoor rijden om je pakje.
                    Nee nee, komt er ooit concurrentie dan kan Bpost het schudden van mij, net als Proximus die veel te dure GSM abonnementen aangeboden had bij mijn eerste GSM.
                    Nu zit ik bij Telenet en ik bel de wereld rond voor € 0,00!
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                      Hier hebben ze ooit een pakje terug naar de afzender (in China) gestuurd op dezelfde dag dat ze een briefje in de bus hebben gestoken waarmee ik dat pakje zou moeten kunnen ophalen in het postpunt.
                      Toen duurde het ook een tijd vooraleer ze bij de post doorhadden dat ze zelf een fout hadden gemaakt, maar uiteindelijk is dat probleem wel opgelost door de verkoper.
                      De verkoper heeft de bestelling dan opnieuw naar hier gestuurd, en een maand nadat die geleverd was kreeg ik dezelfde bestelling nog eens in de bus .
                      Ik heb toen wel lang moeten wachten op mijn bestelling, maar wat ik dubbel had gekregen heb ik dan nog doorverkocht zodat ik de douanekosten terug heb verdiend.

                      Normaalgezien komt alles ooit wel aan (maar het gaat dus niet altijd even snel), of anders krijg je je geld terug.
                      Als een pakket van Aliexpress te laat komt, dan krijg je je geld terug (dan open je meteen een dispute, probeer het niet met de verkoper te regelen want die zal proberen om je nog langer te langer wachten).
                      Ik heb al een keer geld terug gekregen voor een pakje dat niet op tijd was geleverd, en dat pakje is dan later toch nog aangekomen (gratis dus...).

                      Tegenwoordig blijven sommige pakjes wel héél lang bij de douane hangen, ik heb er eentje dat er al drie weken ligt (volgens de tracking is het daar toch).
                      Je krijgt dan een mail met de boodschap "your package is almost there", maar dan wil dat nog lang niet altijd zeggen dat het vanaf dan snel geleverd wordt...
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Wat is er mis met de NMBS?
                        Wat is er juist met NMBS?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          En met PostNL heb ik al jaren geen probleem meer
                          PostNL zit al enkele weken met fameuze achterstand.
                          Afhankelijk van waar het pakje komt gaat het om 1 dag, maar elders tot 3 à 4 dagen te laat geleverd.
                          Ook plots veen andere chauffeurs, de vaste mensen zie ik hier nooit meer.
                          Uiteraard heeft de drukte ermee te maken.

                          met Bpost regelmatig een briefje in de bus dat ik niet thuis was terwijl ik geen seconde het huis uit was.
                          Sinds COVID-19 zitten zelfs aangetekende brieven en pakjes gewoon in de bus, maar in het verleden al gehad wat je aankaart ... brief in de bus dat we niet thuis waren niettegenstaande gewoon de ganse dag thuis.
                          Maar dat ligt dan aan de postbode dat niet correct is en niet aan heel bPost.

                          Je betaald ervoor maar de dag na het " zogezegd" aanbieden mag je na 11h00 naar het postkantoor rijden om je pakje.
                          Kan men geen tweede keer meer laten aanbieden?
                          Vroeger was dat alvast wel mogelijk.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Wat is er juist met NMBS?
                            Oh, zowat alles is opperbest met de NMBS en zeker nadat de EU het bedrijf in twee (eerst 3) heeft gesplitst.
                            Het ene bedrijf verwijt het andere bedrijf en elkaar de schuld geven. Het ene bedrijf moet ook het andere bedrijf betalen voor diensten en dat loopt lekker hoog op zoals elk gezonde geest kan verwachten.
                            Maar zelfs voordat het bedrijf moest splitsen liep alles op wieltjes.
                            Zo werd in een perron uit asse belegd met tegels, uiteraard door de "stielmannen" van de NMBS.
                            Hun standplaats was Kortrijk op 11Km van Menen.
                            Ze moesten om 08h00 beginnen werken in hun standplaats, dus NIET in Menen.
                            De trein naar Menen vertrok 3 minuten voor acht en dus konden ze deze niet nemen want moesten maar beginnen om 08h00.
                            Dus namen ze de trein van 08h57 en kwamen 15 minuutjes later aan in Menen maar ja, ze hadden om 09h00 niet kunnen eten want ze zaten op de trein, dus aten ze eerst in Menen.
                            Rond 10h00 stonden ze eindelijk op en begonnen te kijken wat ze gingen doen die dag, daarna haalden ze hun materiaal erbij en schepten ze paar kruiwagens asse af.
                            En ineens was het elf uur en moest het materiaal aan de kant en dan hun handjes wassen en wat kletsen en om 11h30 aten ze weeral............ tot zo rond een uur of 13h00.
                            Dan weer hun materiaal uitgehaald en tegen 13h30hadden ze uiteindelijk een paar meter dallen gelegd maar dan moesten ze stoppen, zich wassen anders vuil op een trein zitten is ook geen zicht.
                            Ze moesten om17h00 terug zijn in hun standplaats en dus namen ze in Menen de trein 16h02 anders waren ze veel te laat in Kortrijk en moesten ze een uur "overwerken".
                            Om een lang verhaal kort te maken, het vernieuwde perron lag er iets meer dan een week komen daar mannen aan van de dienst seingeving en .............braken twee rijen dallen open legden daar de kabels in dekten dat toe smeten die dallen daarop.
                            S'anderendaags al de eerste klacht van een dame die haar voet had omgeslegen en een dokter die moest komen.
                            Dan heeft het nog enekele weken en een klachten geregend voor de "stielmannen" het prutswerk van de elektriekers kwamen herstellen want een elektrieker word niet verwacht dat hij kan vloeren ee, a ja zeg.

                            Dat is dus de efficiëntie van de NMBS en met de splitsing door de EU is het nog veel slechter geworden.

                            De treinvertragingen, HET probleem van de NMBS;
                            De planning wordt door bureaucraten opgemaakt die waarschijnlijk nooit komen werken met de trein.
                            Die hebben tabellen voor zich liggen met bv hoelang het duurt om op en af te stappen en aan hand van dat en het geschatte reizigers weten ze hoelang een trein moet stil staan.
                            Natuurlijk is niet iedereen gehaast om uit te stappen en die moeten opstappen zien overvolle wagons die stinken wegens geen afdoende verluchting schuiven ze wagens niet in.
                            Even tussendoor, ELKE PERSOON MET EEN GELDIG VERVOERBEWIJS HEEFT RECHT OP EEN ZITPLAATS, en omdat niet vlot wordt opgestapt is de werkelijk stilstand in een station 3 à 5 langer dan voorzien.
                            Bij het volgende station komt die aan met 5 minuten aan z'n been (wiel zou beter zijn) en daar weer net hetzelfde en het station daarop weer en weer en weer en aan het eindstation heeft de trein20,30 of nog meer minuten vertraging.
                            Goed gepland hé, helaba knappe gasten daar achter hunne pupitre.

                            En dan uiteindelijk de kers op de taart.
                            Overal elektrificeren want dat is proper hé en die stinkende en veel te veel kabaal makende diesels op de schroothoop of naar een of ander ontwikkelingsland.
                            Natuurlijk vallen die elektrische ook eens in panne, dan hoor je omroepen dat de "seinen gestoord zijn" en moeten ze heel België af zoeken waar nog een ietske van een diesel beschikbaar is om die trein verder te slepen.
                            De reigers zijn dan een paar honderden meters door de keien moeten lopen om tot aan een vervang bus te geraken. Dan komt die diesel bij de trein die in panne staat aan en moet je nu verdomme eens kijken zeg, die koppelingen zijn niet compatibel!!!!!!!

                            Resultaat van die grap is dat heel het spoorwegnet in de knoop ligt want België heet geen spoorwegnet het heeft een Metronet veel te dicht en veel te veel treinen

                            En de grootste euvel is nog steeds dat de reizigers in de kou staan en niks van serieuze inlichtingen krijgen. en dat nog eens zo vervelend voor reizigers die een aansluiting moeten om door te rijden en nog net de rode lichten van die trein in de verte zien.
                            Organisatie de rode draad bij de NMBS.

                            Dit zijn maar enkele voorbeelden want elke dag gebeuren er meer denk maar aan de koperdiefstellen door de Oostblokkers enz enz enz.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Wat is er mis met de NMBS?
                              Ze hebben daar door hun voortdurende klachten regen, mannen vol ongeduld gekweekt Luc. :-)

                              Comment

                              Working...
                              X