Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera voornamelijk landschap (budget €1000)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe camera voornamelijk landschap (budget €1000)

    Dag allemaal


    Met de solden in het verschiet, heb besloten eindelijk een nieuwe camera te kopen.
    Ik gebruikte de voorbije jaren de nikon d3200, een fijn en eenvoudig toestel waarbij de basis van fotografie geleerd heb.
    De laatste maanden begint deze soms wat moeilijk te doen, en met alle leuke, nieuwere toestelletjes op de markt leek het mij wel de gepaste moment voor een upgrade.

    Ik gebruik het toestel voornamelijk voor vakantie en landschappen, eventueel ook wat stads-en nachtfotografie.
    Ik heb niks met portret-of sportfotografie.

    Net voor de Corona in maart uitbrak, stond ik op het punt de Nikon d7500 te kopen.
    Ik denk nog steeds aan dit toestel, maar kom op internet toch ook andere interessante toestellen tegen.
    Daarmee mijn vraag naar jullie advies.

    De nikon d7500 lijkt me interessant omdat het een degelijk toestel is. Het kan tegen een stootje, is stof en water bestendig, batterij gaat goed mee, ik heb ervaring met Nikon en ben reeds in het bezit van 2 (kit) lenzen.

    Toch sta ik open voor eventuele alternatieven, zowel dslr als systeemcamera. Mijn budget voor de camera is max €1000 (moet niet op), en vind het wel belangrijk dat er voldoende (betaalbare) lenzen beschikbaar zijn.

    Wat is jullie advies? Zijn er andere camera's die misschien beter aan mijn eisen voldoen?

    Bedankt!

  • #2
    Re: Nieuwe camera voornamelijk landschap (budget €1000)

    De nikon d7500 lijkt me interessant want het is een degelijk toestel. Het kan tegen een stootje, is stof en water bestendig, batterij gaat goed mee. Bovendien heb je ervaring met Nikon en ben je reeds in het bezit van 2 (kit) lenzen.

    Comment

    Working...
    X