Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem autofocus met de Canon 70D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem autofocus met de Canon 70D

    Dag,
    ik heb het volgende aan de hand:
    als ik door de zoeker kijk zit de autofocus er dikwijls naast , eerder op kortere afstand als op oneindig.
    AF staat op, eender welke lens heeft het en op liveview doet iet het wel correct.
    Iemand een idee wat er mis is?
    Oh handmatig scherpstellen lukt ook prima.
    Alvast bedankt,
    Paul
    Canon 70D en wat lenzen

  • #2
    Re: Probleem autofocus met de Canon 70D

    Als de foto's scherp zijn die gemaakt worden en het beeld niet scherp in de zoeker dan zou het gewoon wel eens de dioptrie van je zoeker kunnen zijn
    Aangezien je zegt dat het beeld wel scherp is in de live view mode.
    Als de foto's niet scherp zijn als je de AF gebruikt via de zoeker maar wel als je live view gebruikt zou het wel eens een probleem kunnen zijn met de AF sensor
    Misschien zijn er hier wel mensen die het ook al voorgehad hebben en die daaromtrent meer uitleg kunnen geven

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Probleem autofocus met de Canon 70D

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Als de foto's scherp zijn die gemaakt worden en het beeld niet scherp in de zoeker dan zou het gewoon wel eens de dioptrie van je zoeker kunnen zijn
      Aangezien je zegt dat het beeld wel scherp is in de live view mode.
      Als de foto's niet scherp zijn als je de AF gebruikt via de zoeker maar wel als je live view gebruikt zou het wel eens een probleem kunnen zijn met de AF sensor
      Misschien zijn er hier wel mensen die het ook al voorgehad hebben en die daaromtrent meer uitleg kunnen geven

      grts
      Sieg
      Bedankt,
      het zal dan wel het laatste zijn en als ik me niet vergis maakt de af sensor bij Canon deel uit van de gewone sensor en zou die dus vervangen moeten worden, rest de vraag of dit nog de moeite is.Sensors zijn het duurste onderdeel van de camera dacht ik.
      Het ligt niet aan de dioptrie hoor, die staat goed.
      Canon 70D en wat lenzen

      Comment


      • #4
        Re: Probleem autofocus met de Canon 70D

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Als de foto's scherp zijn die gemaakt worden en het beeld niet scherp in de zoeker dan zou het gewoon wel eens de dioptrie van je zoeker kunnen zijn
        Aangezien je zegt dat het beeld wel scherp is in de live view mode.
        Als de foto's niet scherp zijn als je de AF gebruikt via de zoeker maar wel als je live view gebruikt zou het wel eens een probleem kunnen zijn met de AF sensor
        Misschien zijn er hier wel mensen die het ook al voorgehad hebben en die daaromtrent meer uitleg kunnen geven

        grts
        Sieg

        @ TS: Lees de eerste zin van Sieg eens opnieuw als dat gaat, je kunt ze misschien ook laten voorlezen.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Probleem autofocus met de Canon 70D

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          @ TS: Lees de eerste zin van Sieg eens opnieuw als dat gaat, je kunt ze misschien ook laten voorlezen.
          Elk forum heeft blijkbaar zo zijn trollen, zelfs al zijn ze senior member of je hebt mijn antwoord gewoon niet gelezen,als dat het peil is van uw antwoorden, laat het dan gewoon.
          Canon 70D en wat lenzen

          Comment


          • #6
            Re: Probleem autofocus met de Canon 70D

            Oorspronkelijk geplaatst door haasje Bekijk bericht
            Elk forum heeft blijkbaar zo zijn trollen, zelfs al zijn ze senior member of je hebt mijn antwoord gewoon niet gelezen,als dat het peil is van uw antwoorden, laat het dan gewoon.
            O sorry meneer, u noemt mijn een trol?
            U weet blijkbaar niet eens waar je de dioptrie van uw 70Dmoet afstellen en jij noemt me potverdiukke een trol.
            Ge moet maar durven.!
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Probleem autofocus met de Canon 70D

              Als ik het goed begrepen hebt is het gewoon de dioptrie die moet aangepast worden.
              Aan de rechter bovenhoek van je zoeker zit een wieltje waar je kan aan draaien.
              Kijk door de zoeker, stel scherp via automatische scherpstelling en draai aan het wieltje tot je scherp beeld hebt
              en je probleem zou opgelost moeten zijn.

              Indien er een probleem is met de scherpstellingssensor (die ligt horizontaal op de bodem in de camera) dan zal er wel iets
              misgegaan zijn met de camera of de bevestigingsschroeven zijn losgekomen. Zelden dat daar iets fout loopt.

              Dus, probeer eens de dioptrie aan de passen.
              Tot slot. Tijdens het rondlopen met de camera kan je per ongeluk het wieltje iets verdraaid hebben (ik heb dit ook al meegemaakt)

              Groetjes,

              Dirk

              Comment

              Working...
              X