Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huisje aan de Dijle

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Huisje aan de Dijle

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Huisje aan de Dijle

    Knappe compo, voor mij een tikkeltje te hard afgewerkt.
    Ik had een stap naar rechts gezet om de bocht iets ruimer mee te nemen rechtsvoor
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Huisje aan de Dijle

      Heel knap van compo van de harde afwerking hier ben ik geen fan
      Groeten Andre

      Comment


      • #4
        Re: Huisje aan de Dijle

        Deze is inderdaad wel nogal hard, maar je hebt steeds je eigen(zinnige) interpretatie - in de positieve zin van het woord - en daar houd ik wel van
        Last edited by philitalia; 31 juli 2020, 21:40.
        Mvg Philip

        Comment


        • #5
          Re: Huisje aan de Dijle

          De compo en het landschap zijn mooi maar waarom B/W hiervoor gekozen? Ik vind altijd dat een foto de kijker moet proberen de sfeer of het gevoel van het moment over te brengen. Met dat slingerende riviertje en dat hoevetje zou ik eerder zomerse kleurtjes verwachten met heel vel groen erbij.

          Comment


          • #6
            Re: Huisje aan de Dijle

            Ik heb dat eens herbekeken omdat vooral die voorgrond voor mij wat uit de toon valt.
            Gecropt onderaan tot midden de bocht rechts en links ook een stukje weg dan komt het gevoelsmatig bij mij een stuk beter over ...
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: Huisje aan de Dijle

              Mooi maar er zit meer in.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Huisje aan de Dijle

                Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
                De compo en het landschap zijn mooi maar waarom B/W hiervoor gekozen? Ik vind altijd dat een foto de kijker moet proberen de sfeer of het gevoel van het moment over te brengen. Met dat slingerende riviertje en dat hoevetje zou ik eerder zomerse kleurtjes verwachten met heel vel groen erbij.
                Heb deze quote gekozen om te beantwoorden op de reacties van alle schrijvers. Kleur : Mijn kleuren worden zelden positief onthaald vooral dan het groen, vraag me niet waarom, er zijn nochtans veel variaties en varianten groen net zoals de tinten 'grijs'. Persoonlijk ben ik wel een aanhanger van zwart-wit, waarschijnlijk blijven plakken bij mijn eerste stappen in de fotografie toen alles nog zwart-wit was (inderdaad zo lang al geleden). Als kleur primeert in het 'verhaal' dan stel ik mijn foto voor in kleur, anders zwart-wit en deze mogen zelfs een abstracte benadering hebben of ook grafisch welke ik hier nog weinig getoond heb daar sommigen beweren dat dit geen 'foto' zou zijn.
                In zwart-wit hou ik er zo een eigen stijl in bewerking op na waarvan deze er ook eentje is maar ik moet inderdaad toegeven dat deze het resultaat niet haalt van wat ik beoog alhoewel hier op mijn computer het beeld in orde is. Schrok zelf van de presentatie op het forum betreffende contrast en wit-zwart combinatie/sfeer. Zal de kleur eens plaatsen
                En tot Frakske, ik begrijp je opmerking en zelfs medewerking tot een compositie doch ben daar ter plaatse al mee bezig Frans en thuis bij de bewerking ga ik ook nog eens op zoek naar de (voor mij uiteraard) beste presentatie.
                Interessante schrijvers en daarvoor oprechte dank.
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Huisje aan de Dijle

                  Sorry, niet mijn ding. Te helder en te weinig detail.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Huisje aan de Dijle

                    Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                    Heb deze quote gekozen om te beantwoorden op de reacties van alle schrijvers. Kleur : Mijn kleuren worden zelden positief onthaald vooral dan het groen, vraag me niet waarom, er zijn nochtans veel variaties en varianten groen net zoals de tinten 'grijs'. Persoonlijk ben ik wel een aanhanger van zwart-wit, waarschijnlijk blijven plakken bij mijn eerste stappen in de fotografie toen alles nog zwart-wit was (inderdaad zo lang al geleden). Als kleur primeert in het 'verhaal' dan stel ik mijn foto voor in kleur, anders zwart-wit en deze mogen zelfs een abstracte benadering hebben of ook grafisch welke ik hier nog weinig getoond heb daar sommigen beweren dat dit geen 'foto' zou zijn.
                    In zwart-wit hou ik er zo een eigen stijl in bewerking op na waarvan deze er ook eentje is maar ik moet inderdaad toegeven dat deze het resultaat niet haalt van wat ik beoog alhoewel hier op mijn computer het beeld in orde is. Schrok zelf van de presentatie op het forum betreffende contrast en wit-zwart combinatie/sfeer. Zal de kleur eens plaatsen
                    En tot Frakske, ik begrijp je opmerking en zelfs medewerking tot een compositie doch ben daar ter plaatse al mee bezig Frans en thuis bij de bewerking ga ik ook nog eens op zoek naar de (voor mij uiteraard) beste presentatie.
                    Interessante schrijvers en daarvoor oprechte dank.
                    Zie je dan niet op je eigen scherm dat het zwart compleet dichtgelopen en het wit volledig uitgevreten is?
                    Ook bij de kikkervijver is er trouwens duidelijk wat mis met kleur en doortekening.
                    Last edited by pol parasol; 1 augustus 2020, 11:19.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Huisje aan de Dijle

                      Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                      Zie je dan niet op je eigen scherm dat het zwart compleet dichtgelopen en het wit volledig uitgevreten is?
                      Ook bij de kikkervijver is er trouwens duidelijk wat mis met kleur en doortekening.
                      Nee, want op mijn scherm is de foto ongeveer zoals ik deze wil in mijn eigen visie en stijl - lees wat ik geantwoord heb op de commentaren ! En met die visie en/of stijl hoef je niet akkoord te gaan daar maak ik geen probleem van maar tracht dan commentaar te geven op een menselijke manier !
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Huisje aan de Dijle

                        Dit soort bewerkingen moeten niet langs de histogram-maatlat gelegd worden, het is m.i. gewoon vrije interpretatie !
                        De bewerking brengt iig alles terug tot de essentie.
                        Eigenlijk zouden we een hoekje op dit forum moeten hebben, om wat steviger, of vrije bewerkingen kwijt te kunnen ?
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Huisje aan de Dijle

                          Mooie artistieke bewerking, ik kan het wel smaken
                          Doet me denken aan een hele oude foto

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Huisje aan de Dijle

                            Sieg en Johan, ook nog bedankt voor jullie commentaren, steeds geanalyseerd, genuanceerd en motiverend !
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                            Comment

                            Working...
                            X