Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internet radio / tuner

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Internet radio / tuner

    Nu ik via mijn Onkyo TX-SR309 geen radioposten meer kan ontvangen, (of moet dit doen via mijn digirecorder van telenet, antenne heeft geen ontvangst in de woonkamer)
    wil ik mij een internet radio /tuner aanschaffen, zodat ik mijn versterker kan blijven gebruiken. Ik dacht aan bv "Hama Hybride hifi-tuner "DIT2100MSBT"
    Heeft iemand hier ervaring mee ? of een ander idee .
    ik dacht ook aan een av-receiver Denon DRA-800H – maar dan is mijn versterker overbodig
    grt en hou jullie gezond
    jan

  • #2
    Re: Internet radio / tuner

    Ik heb mij een soundbar zonder tuner aangeschaft waarmee ik via de digobox(corder) radio luister.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #3
      Re: Internet radio / tuner

      Heb je al eens een dun draadje in je antenne aansluiting gestopt?

      Normaal ga je zenders moeten ontvangen.
      Ze zitten wel op de juiste frequentie en niet meer op de frequenties die Telenet gebruikte

      mvg
      nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

      Comment


      • #4
        Re: Internet radio / tuner

        Ik ben reeds geruime tijd in het bezit van de voorloper; de Hama Dit 2005.
        Prima tuner, vlot in te stellen, goede bediening via de app UNDOK;internetradio werkt prima.
        Doch met Spotify heb ik bijna iedere dag problemen om te connecteren.
        Connecteren lukt meestal niet, tenzij ik eerst de internetkabel uittrek en na enkele seconden terug insteek en dan kan ik altijd connecteren.
        Daarvoor werkte ik draadloos en was het probleem er ook;ik moest iedere keer eerst opnieuw connecteren met de draadloze modem, waarna ik kon connecteren.
        Eigenaardiggenoeg werkt de internetradio altijd; ook wanneer spotify niet wil connecteren, dus het internet komt wel degelijk binnen in de tuner.
        Vroeger hadden we proximus ADSL internet en sedert enkele maanden Scarlet ADSL.
        Bij beide providers hebben (hadden) we hetzelfde probleem.

        Heeft nog iemand dit probleem met de DIT 2005 (of DIT 2010)?

        Comment


        • #5
          Re: Internet radio / tuner

          Ik heb enkele jaren geleden (toen ons DAB radiootje geen upgrade naar DAB+ kon krijgen en de klank wegviel - FM is hier in Leuven altijd een probleem geweest) een Marantz tuner/versterker gekocht met DAB/FM/internet.
          Een coax door de schouw tot op zolder en perfecte DAB ontvangst.
          Internet radio of Spotify zelden of nooit gebruikt...

          Comment


          • #6
            Re: Internet radio / tuner

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Ik heb enkele jaren geleden (toen ons DAB radiootje geen upgrade naar DAB+ kon krijgen en de klank wegviel - FM is hier in Leuven altijd een probleem geweest) een Marantz tuner/versterker gekocht met DAB/FM/internet.
            Een coax door de schouw tot op zolder en perfecte DAB ontvangst.
            Internet radio of Spotify zelden of nooit gebruikt...
            Het is nu wel net internet radio en Spotify dat TS wil gebruiken zonder problemen, een antenne door de schouw zal daar weinig aan toevoegen. [emoji848]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Internet radio / tuner

              Kijk eens bij Teufel

              Wifi-netwerkspeler
              De Teufel Streamer is een hifi-netwerkspeler die je analoge installatie met de digitale muziekwereld verbindt. Spotify, TuneIn, Napster of lub SoundCloud en je digitale muziekverzameling kun je nu gewoon met de Teufel Raumfeld app op je "oude" stereo afspelen . De Streamer koppel je aan je versterker, AV-receiver, soundbar of sounddeck via cinch of digitale kabel – met knoppen op de netwerkspeler kun je de muziek snel bedienen. De verbeteringen ten opzichte van de voorganger in één oogopslag:

              Nu met wifi en bluetooth voor nog meer keuze bij het streamen van muziek
              Nieuwe sensortoetsen op het apparaat voor een snelle werking zonder app onder het volume
              Nieuwe dual-core processor voor een verbeterde navigatie en snellere nummerweergave


              https://teufelaudio.be/teufel-streamer-105431000
              https://teufelaudio.be/teufel-connector-105823000
              Rudy,

              Hier vind je meer Astrofotografie werk.

              Comment


              • #8
                Re: Internet radio / tuner

                Interesseert me ook wel om een DAB+ te hebben. Ik ben eens naar die toestellen van Hama gaan kijken en ziet er wel ok uit. Prijs is ook redelijk voor wat ze bieden. Vraag me enkel af of je de wifi en bluetooth volledig kan uitschakelen? Zie er niets over staan in de handleiding. Staat ook niets in over wat er op de digitale uitgang komt van sample rate/bit depth maar ik heb hier nog wel ergens een resampler liggen.

                Comment


                • #9
                  Re: Internet radio / tuner

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  Vraag me enkel af of je de wifi en bluetooth volledig kan uitschakelen?
                  Waarom zou je dat willen doen? [emoji848]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Internet radio / tuner

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Waarom zou je dat willen doen? [emoji848]
                    Omdat dat helemaal niet op wifi moet en ik bluetooth nooit gebruik. Die toestellen hebben meestal een beveiliging van ****** en updates daarvoor zullen er wel nooit komen. Als het met Sonos kan dan zal het met Hama ook wel kunnen zeker? https://www.eweek.com/security/secur...cted-speakers/

                    Als ik die het netwerk op wil, dan steek ik er wel een kabel in. Er zijn nog poorten genoeg op mijn switch. En op een kabel meer of minder komt het niet aan bij de audio setup.

                    Comment


                    • #11
                      Internet radio / tuner

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Omdat dat helemaal niet op wifi moet en ik bluetooth nooit gebruik. Die toestellen hebben meestal een beveiliging van ****** en updates daarvoor zullen er wel nooit komen. Als het met Sonos kan dan zal het met Hama ook wel kunnen zeker? https://www.eweek.com/security/secur...cted-speakers/

                      Als ik die het netwerk op wil, dan steek ik er wel een kabel in. Er zijn nog poorten genoeg op mijn switch. En op een kabel meer of minder komt het niet aan bij de audio setup.
                      Een artikel van vijf jaar geleden is een goede referentie. [emoji849]
                      Als die toestellen WiFi en BT functionaliteit hebben, maar je configureert ze niet op uw netwerk … dan kan er ook nooit iemand op uw netwerk hé. [emoji848]
                      En als je toestellen via UTP verbindt, dan kan elk toestel nog steeds een mogelijk veiligheidsprobleem zijn.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Internet radio / tuner

                        Als je denkt dat er ondertussen niets nieuw is gekomen of dat die issue opgelost zijn, tja, dat is je recht. Maar ik ga er niet van uit.

                        Het is niet omdat je die wifi niet configureert dat het daarom geen toegang tot jouw netwerk kan worden. Een interface waar je geen controle over hebt is niet van jou. Een interface die er niet is is geen probleem. Simpelweg een aan-uit setting is nu toch niet zo ingewikkeld?

                        Je hebt gelijk dat via een kabel er ook een risico is. Maar dan gaat het tenminste via mijn firewall. Ik beweer zeker niet dat die perfect ingesteld is maar beter dan een interface waar je geen controle over hebt.

                        EDIT: de handleiding nog eens gelezen. Kan het niet uitzetten. Maar ze werken met een externe antenne. Dus een kortsluiting erop en daar zal niet veel doorkomen Of eerst een goeie electrostatische ontlading....
                        Last edited by Spanik; 29 januari 2022, 13:01.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Internet radio / tuner

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          Als je denkt dat er ondertussen niets nieuw is gekomen of dat die issue opgelost zijn, tja, dat is je recht. Maar ik ga er niet van uit.
                          Je zou dan ook maar eens moeten denken aan de mogelijke veiligheidslekken van het toestel waarmee je dit post.
                          Mogelijks een veel groter risico dan al de rest. [emoji6]

                          Het is niet omdat je die wifi niet configureert dat het daarom geen toegang tot jouw netwerk kan worden.
                          Leg dat eens uit. [emoji849]

                          Je hebt gelijk dat via een kabel er ook een risico is. Maar dan gaat het tenminste via mijn firewall. Ik beweer zeker niet dat die perfect ingesteld is maar beter dan een interface waar je geen controle over hebt.
                          En uw WiFi staat niet achter uw firewall of zo? [emoji848]

                          Maar ze werken met een externe antenne. Dus een kortsluiting erop en daar zal niet veel doorkomen Of eerst een goeie electrostatische ontlading....
                          Moet je zeker doen op een antenne dat zowel dient om te ontvangen als te zenden, meteen kortsluiting en toestel defect. [emoji848]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Internet radio / tuner

                            Als je het zelf niet ziet.... ik ga er geen tijd in steken.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Internet radio / tuner

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              Als je het zelf niet ziet.... ik ga er geen tijd in steken.
                              Omdat je geen antwoord hebt zeker? [emoji848]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X