Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UV disinfection device

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • UV disinfection device

    Ik weet dat UV desinfectie werkt, maar zijn deze toestelletjes ook betrouwbaar ? Zou vooral gebruikt worden voor sleutels, iPhone enz...


    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: UV disinfection device

    Met dergelijke zaken zou ik toch uiterst behoedzaam zijn bij AliExpress.
    Gebruik van UV-C is niet ongevaarlijk.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: UV disinfection device

      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Ik weet dat UV desinfectie werkt, maar zijn deze toestelletjes ook betrouwbaar ? Zou vooral gebruikt worden voor sleutels, iPhone enz...


      https://www.aliexpress.com/item/4001...archweb201603_
      Neen, echt desinfecterende UV moet in een gesloten kast
      met allerlei beveiligingen gebruikt worden.

      Comment


      • #4
        Re: UV disinfection device

        Heel wat kunststoffen zijn niet bestand tegen (langdurig en/of sterk) UV-licht. Steek zo'n voorwerp in die desinfecterende kast en na enige tijd zullen die kunststoffen bros worden en verkleuren, alsof die zaken een jaar in de zon gelegen hebben.
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Re: UV disinfection device

          Dan kan je toch simpelweg een ontsmettende vloeistof gebruiken?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: UV disinfection device

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Dan kan je toch simpelweg een ontsmettende vloeistof gebruiken?
            Ik ga mijn sleutels niet in een vloeistof onderdompelen eh
            En om mijn sleutels telkens met een doekje te reinigen...vind ik veel te omslachtig...
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: UV disinfection device

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Ik ga mijn sleutels niet in een vloeistof onderdompelen eh
              En om mijn sleutels telkens met een doekje te reinigen...vind ik veel te omslachtig...
              Grappig ... “telkens“ en “onderdompelen”. [emoji23]
              Ontsmet jij je sleutels zo vaak?
              Ontsmetten kan je ook met een spray, je hoeft daarom niet onder te dompelen.
              Trouwens denk ik dat je meer werk gaat hebben met zo’n UV bakje en dat het ook langer gaat duren.
              Als dat met licht werkt, dan mag er geen stuk bedekt zijn ... dus er steeds voor zorgen dat alles gescheiden is van elkaar.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: UV disinfection device

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Ik weet dat UV desinfectie werkt, maar zijn deze toestelletjes ook betrouwbaar ? [/url]
                Waarschijnlijk zijn het gewoon paarse ledjes in plaats van echte UV-C leds, kijk hier maar eens: https://www.youtube.com/watch?v=yqiVhtsMGWo&t=47s .
                Maar als het toch echte UV-C leds zijn, dan moet je er heel voorzichtig mee omspringen want UV-C is gevaarlijk (dat hadden anderen ook al gezegd).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: UV disinfection device

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Grappig ... “telkens“ en “onderdompelen”. [emoji23]
                  Ontsmet jij je sleutels zo vaak?
                  Ontsmetten kan je ook met een spray, je hoeft daarom niet onder te dompelen.
                  Trouwens denk ik dat je meer werk gaat hebben met zo’n UV bakje en dat het ook langer gaat duren.
                  Als dat met licht werkt, dan mag er geen stuk bedekt zijn ... dus er steeds voor zorgen dat alles gescheiden is van elkaar.
                  Momenteel niet, nee. Maar ik zoek een oplossing. Wanneer je uit je kot komt zijn sleutels en iPhone imho het meest “gecontamineerd”, dus zou het wel handig zijn om iets te hebben die deze vlot kan ontsmetten. Ok, dat duurt misschien wel een paar minuten, maar of je ze daar in legt of in een ander doosje maakt op zich niet veel uit eh.

                  Zou dit niet in België voor particulieren verkrijgbaar zijn ? Want ja, die dingen bij Ali lijken mij deze keer té goedkoop om “waar” te zijn. Bovendien lijken de lampjes mij ontiegelijk klein...
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: UV disinfection device

                    Zou dit een betrouwbare site zijn ? Wel valt het me op dat het goedkoopste apparaat nét hetzelfde is als wat je op Ali kan vinden...

                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: UV disinfection device

                      Voor zover ik het kan zien op de foto's zitten hier wel echte UV-C "buislampjes" in, bij de Aliexpress versie zijn het 4 "paarse leds" (geen idee of het werkelijk UV-C leds zijn).



                      De iPhone en de sleutels gebruik je meestal zelf, daarmee geef je normaalgezien dan ook geen virussen door aan anderen.
                      Als ik naar de winkel ga dan heb ik de gsm wel bij, maar tot nu toe heb ik die eigenlijk nog nooit gebruikt terwijl ik in een winkel was (mijn sleutels heb ik daar ook niet nodig).
                      Last edited by Black B@ndit; 28 juli 2020, 09:54.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: UV disinfection device

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Voor zover ik het kan zien op de foto's zitten hier wel echte UV-C "buislampjes" in, bij de Aliexpress versie zijn het 4 "paarse leds" (geen idee of het werkelijk UV-C leds zijn).



                        De iPhone en de sleutels gebruik je meestal zelf, daarmee geef je normaalgezien dan ook geen virussen door aan anderen.
                        Als ik naar de winkel ga dan heb ik de gsm wel bij, maar tot nu toe heb ik die eigenlijk nog nooit gebruikt terwijl ik in een winkel was (mijn sleutels heb ik daar ook niet nodig).
                        Deze is toch exact dezelfde ?

                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: UV disinfection device

                          Er bestaan ook van die uv setjes om de gel-nagels uit te harden, zou je eventueel ook kunnen gebruiken.
                          Maar plastics en UV zijn vijanden, wordt korrelig en bros.
                          Maar ik heb geen idee of UV werkt.
                          Ik heb een Ozon generator , wordt gebruikt om allerhande medische toestellen tegen microben, schimmels, enz te ontsmetten. Ook niet ongevaarlijk (= zuivere zuurstof tast alles aan , ook de longen)
                          Maar ozon blijkt niet te werken, omdat Corana geen levend organisme is , is mij uitgelegd.
                          Vet oplossende middelen en warmte schijnen de enige virus ontsmettende zaken te zijn.
                          Ook koude (diepvries) helpt niet (virussen worden net in koude bewaard)
                          Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                          Comment


                          • #14
                            Re: UV disinfection device

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Deze is toch exact dezelfde ?

                            https://a.aliexpress.com/_BffUCoi7
                            Die ziet er inderdaad hetzelfde uit, het is een ander apparaat dan dat in de link in je openingspost.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: UV disinfection device

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              Momenteel niet, nee. Maar ik zoek een oplossing. Wanneer je uit je kot komt zijn sleutels en iPhone imho het meest “gecontamineerd”, dus zou het wel handig zijn om iets te hebben die deze vlot kan ontsmetten.
                              Dat kan eigenlijk alleen als jij je handen niet ontsmet.
                              Je geeft die zaken toch niet aan vreemden?
                              En als je die pas thuis ontsmet, dan heb je die al vast gehad, ook je wagen aangeraakt (stuur), deurklink thuis, je vest of zelfs zakdoek, ...
                              Vrouwen daarbuiten ook hun handtas die ze op veel plaatsen wel neerzetten. [emoji6]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X