Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoomobjectief voor Nikon d90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoomobjectief voor Nikon d90

    Ben op zoek naar een zoomobjectief voor nikon d90. Momenteel heb ik enkel een kitlens 18-105. Had graag mijn bereik uitgebreid. Met als doel natuur/dier-fotografie. 300mm.... Mijn budget 700 à 800 €. Wat kunnen jullie evt aanraden?

  • #2
    Re: Zoomobjectief voor Nikon d90

    natuur/dierfotografie, is nogal breed geduid, dus is beetje gokken wat je dan met de tele aan beelden wilt gaan maken..
    300mm kan nog wat krap zijn voor dierfotografie, en onder welke omstandigheden wil je dat dan doen? En voor natuur zal ik persoonlijk ook op zoek gaan naar een groothoek.

    je hebt Nikon AF-P NIKKOR 70–300mm binnen budget
    en dan heb je nog de sigma 100-400mm C boven budget, maar wel nabij
    ik kom ook nog de Tamron AF 100-400mm f/4.5-6.3 Di VC USD tegen, binnen budget

    ideaal zal kunnen zijn: 150-600mm, zeker boven budget (sigma s, tamron g2, sigma c, tamron g1)

    Comment


    • #3
      Re: Zoomobjectief voor Nikon d90

      AF-P Nikkor valt uit voor D90. De Tamron zou problemen kunnen opleveren met de 6.3 opening voor scherpstelling.
      Kijk eventueel of je nog een oudere AF-S 70/300 4.5-5.6 VR kunt vinden.

      Comment


      • #4
        Re: Zoomobjectief voor Nikon d90

        Misschien is de Tamron 70-300 USD inderdaad een optie?

        Ik heb deze in mijn bezit met Nikkon-vatting. Slechts gebruikt geweest op twee reizen. Zeer goede resultaten mee geboekt, maar het is uiteindelijk niet mijn type fotografie. Dus die lens ligt helaas al een tijdje stof te vergaren. Stuur me gerust een PM indien je interesse hebt.
        Nikon D700 en een paar oude AI-primes

        Comment

        Working...
        X