Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Marie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [NSFW][Oordeel] Marie

    Nog eens eentje in tegenlicht. Ik weet dat de vorige in tegenlicht niet echt gesmaakt kon worden, maar ik vind deze wel iets hebben. Opmerkingen steeds welkom vanzelfsprekend.










    100 mm - 1/200 sec. - f/4 - ISO 200 - belicht met een softbox als achtergrond

  • #2
    Re: Marie

    Mooi, maar ik vind 'm eigenlijk nog mooier in een vierkantje, van bovenaf te beginnen.
    Groetjes,
    Dominic

    Comment


    • #3
      Re: Marie

      zonder de borsten dan bedoel je

      Comment


      • #4
        Re: Marie

        Mooi maar net wat tè weinig ruimte voor de borsten.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Marie

          Doe zelf geen studieopnames en werk ook niet met modellen maar dergelijke foto's waarderen kan ik wél. Heel mooi van vorm en licht alleen stel ik me de vraag of de ogen niet beter waren open geweest want nu komt het zeer droevig over en een vrouw is een voorbeeld van fris- en schoonheid !
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Marie

            Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
            zonder de borsten dan bedoel je
            Ja bedoel ik, tot net erboven.
            Less is more in dit geval voor mij.
            Groetjes,
            Dominic

            Comment


            • #7
              Re: Marie

              zoals u weet ben ik geen portretfotograaf; ik bekijk dit dan ook gewoon als een ander beeld. Daarom vind ik het beeld interessanter wanneer de onderrand zich juist boven de linker tepel bevindt : de diagonale lijn tussen donker en helder ( wat black life matters ons allemaal voor kronkels doet schrijven !) wordt dan niet onderbroken, nu ontstaat er onderaan een "haak" wat (voor mij) de poëzie van het beeldverstoort.
              mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
              nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
              https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

              Comment


              • #8
                Re: Marie

                Merci voor de reacties. Vooral opmerkingen over bijsnijden zie ik, dat is natuurlijk geen enkel probleem. Wat die opmerking over de ogen betreft, ik vond het hier mooier met de ogen toe, mede omdat het licht bij deze pose niet mooi in de ogen valt.

                Comment


                • #9
                  Re: Marie

                  Vierkant van boven af had ik ook beter gevonden. Het is als met een griezelfilm... de spannendste momenten zijn wanneer je het monster niet ziet... snap je? Die combinatie met gesloten ogen is super. Kan je zelf een heel verhaal bij verzinnen in plaats van alles open en bloot. Dat maakt voor mij fotografie zo interessant: slechts een stuk informatie aan de toeschouwer geven en de rest laten aan z'n fantasie, aan hoe 'n hersenen het beeld vervolledigen. En zo blijf ik ook langer naar het beeld kijken.
                  www.freddyhelsen.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Marie

                    Merci, minder bloot, meer het suggestieve, ik ga er rekening mee houden.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Marie

                      dag Leonide,
                      Ik zou als dat technisch mogelijk is met jouw opstelling, dit soort tegenlicht combineren met een zwarte achtergrond. Je zal veel mooier contouren krijgen dan nu met het felle wit er achter. ... Mij lijkt de belichting ook iets te veel van achter te komen, iets meer schuin had wat meer 'volume' gegeven in je model.

                      Ludwig
                      www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                      Comment


                      • #12
                        Re: Marie

                        Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
                        dag Leonide,
                        Ik zou als dat technisch mogelijk is met jouw opstelling, dit soort tegenlicht combineren met een zwarte achtergrond. Je zal veel mooier contouren krijgen dan nu met het felle wit er achter. ... Mij lijkt de belichting ook iets te veel van achter te komen, iets meer schuin had wat meer 'volume' gegeven in je model.
                        Dat had natuurlijk perfect mogelijk geweest, maar wilde eens een foto proberen met een softbox als achtergrond. De witte achtergrond is dus de lichtbron.

                        Comment

                        Working...
                        X