Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klein geaderd witje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Klein geaderd witje

    Dit klein geaderd witje keek maar angstig in de lens, terwijl het zich al stevig vast moest klemmen voor de windstoten die gepaard gingen met de volgende plensbui die eraan kwam.
    Nikon D750 - Sigma 150mm F2,8
    1/160s bij F8 op ISO 1600



    Groetjes, bedankt voor het kijken en een fijn weekend gewenst!
    Mattias
    ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
    Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

  • #2
    Re: Klein geaderd witje

    Nogal wat druk Mattias, die bloem links trekt direct mijn aandacht. Die werkt niet echt mee. Ik mis ook wat scherpte in de vlindervleugels. Die moet wel ergens met zijn vleugels wat open zitten nochtans lijkt het in één vlak?

    Comment


    • #3
      Re: Klein geaderd witje

      Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
      Nogal wat druk Mattias, die bloem links trekt direct mijn aandacht. Die werkt niet echt mee. Ik mis ook wat scherpte in de vlindervleugels. Die moet wel ergens met zijn vleugels wat open zitten nochtans lijkt het in één vlak?
      Idd in één vlak. Maar het waaide nogal hard (3min daarna waren we doorweekt) SS was aan de lage kant zonder beeldstabilisatie, denk dat dit de enige verklaring kan zijn.Ik ging hem in eerste instantie naar een typisch 'Mattiaske' 1:1 croppen, wat wellicht beter ging gewerkt hebben qua compo. maar ik kreeg hier vaak de repliek van te krap te snijden, al was het ergens mijn signatuur , dus probeer ik altijd ruimte genoeg te laten nu. Ik begrijp jouw repliek, het was ook mijn eerste gedacht (crop die bloem er zoveel mogelijk uit en ga naar een 1:1), maar...dat heb ik dus niet gedaan ;-)
      ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
      Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

      Comment


      • #4
        Re: Klein geaderd witje

        Oorspronkelijk geplaatst door Mattias Furniere Bekijk bericht
        Idd in één vlak. Maar het waaide nogal hard (3min daarna waren we doorweekt) SS was aan de lage kant zonder beeldstabilisatie, denk dat dit de enige verklaring kan zijn.Ik ging hem in eerste instantie naar een typisch 'Mattiaske' 1:1 croppen, wat wellicht beter ging gewerkt hebben qua compo. maar ik kreeg hier vaak de repliek van te krap te snijden, al was het ergens mijn signatuur , dus probeer ik altijd ruimte genoeg te laten nu. Ik begrijp jouw repliek, het was ook mijn eerste gedacht (crop die bloem er zoveel mogelijk uit en ga naar een 1:1), maar...dat heb ik dus niet gedaan ;-)
        Gewoon jou ding doen wat jou het beste past. Het blijft jou foto en eigenheid en dat telt.

        Comment


        • #5
          Re: Klein geaderd witje

          Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
          Gewoon jou ding doen wat jou het beste past. Het blijft jou foto en eigenheid en dat telt.
          Das een feit, ik probeer vaak dingen mee te nemen vanuit reply's die ook heel waardevol kunnen zijn. Maar soms druk ik daardoor mijn stempel niet door, maar schuif ik die opzij, met de repliek in mijn achterhoofd. En dat is de stap teveel, de repliek kan waardevol zijn maar mag je eigen werk niet overheersen. Thnx!
          ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
          Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

          Comment


          • #6
            Re: Klein geaderd witje

            Voor mij ook een beetje te veel bloem...zeker het onscherpe deel vraag nogal wat aandacht...
            Een vierkante uitsnede lost mijn probleem volledig op...

            grt
            Gerrit

            Comment


            • #7
              Re: Klein geaderd witje

              Ik zie wel graag veel ruimte maar hier is die idd ingepiktt door vrij veel bloem ...
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment

              Working...
              X