Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kunstmatig meer VS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Kunstmatig meer VS

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Kunstmatig meer VS

    Hier zou ik opteren voor iets minder voorgrond en het in 16/9 formaat gieten
    Lake Mead of het meer dat binnenkort geen meer meer is ?
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Kunstmatig meer VS

      Heftig beeld wel. Het bovenste randje blauw stoort mij iets maar de klimtouwen zijn wel weer apart en voegen veel inhoud toe.
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Kunstmatig meer VS

        Heel mooi Raymond, toch een locatie die bij velen tot de verbeelding spreekt
        Ik denk wel dat je even moet bekomen van de grootsheid als je daar staat

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Kunstmatig meer VS

          Mooi plaats en foto van vormen en structuren.
          De lucht lokt me wel het landschap uit, en dat is jammer.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Kunstmatig meer VS

            Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
            Mooi plaats en foto van vormen en structuren.
            De lucht lokt me wel het landschap uit, en dat is jammer.
            Normaal zou ik hier niet op reageren doch maak een uitzondering. Bij opnames in bergen, wanden en kloven wordt er nogal eens gediscussieerd over "lucht" - wel of niet. Een leraar in de fotografie stelde het zo : "Met "lucht" roep je ruimte op en geef je de hoogte (of diepte) aan wat informatie inhoud en een beeld boeiend kan maken. Zonder "lucht" wordt een overzicht rustiger en meer thema gebonden. Het is aan de fotograaf om te bepalen wat deze belangrijk vindt om te vertellen !" Na enig afwegen en voortgaande op mijn gevoelen verkies ik nogal gemakkelijk voor "lucht" in welke hoeveelheid het best passend dan ook. Hou bij wedstrijden dus rekening met de jury bij deze materie als je wil scoren.
            Iedereen dank voor de reacties.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Kunstmatig meer VS

              Ik laat zelf ook altijd (of bijna altijd) wat lucht zien - denk ik. Ik vind dit zeker geslaagd !
              Mvg Philip

              Comment


              • #8
                Re: Kunstmatig meer VS

                Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                Normaal zou ik hier niet op reageren doch maak een uitzondering. Bij opnames in bergen, wanden en kloven wordt er nogal eens gediscussieerd over "lucht" - wel of niet. Een leraar in de fotografie stelde het zo : "Met "lucht" roep je ruimte op en geef je de hoogte (of diepte) aan wat informatie inhoud en een beeld boeiend kan maken. Zonder "lucht" wordt een overzicht rustiger en meer thema gebonden. Het is aan de fotograaf om te bepalen wat deze belangrijk vindt om te vertellen !" Na enig afwegen en voortgaande op mijn gevoelen verkies ik nogal gemakkelijk voor "lucht" in welke hoeveelheid het best passend dan ook. Hou bij wedstrijden dus rekening met de jury bij deze materie als je wil scoren.
                Iedereen dank voor de reacties.
                Bedankt voor de uitzondering Raymond. Ik ga je pleidooi zeker onderstrepen, maar als ik op het knopje had mogen drukken, had ik er juist meer lucht bij gezet.
                Dan ervaar je het m.i. meer als lucht. En nu is het meer een lichtspleetje. Dus ik denk dat we het meer eens waren, dan je dacht.
                Wat meer duidelijkheid van mijn kant was beter geweest.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment

                Working...
                X