Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoera, een blauwtje !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Hoera, een blauwtje !

    Wat vroeger gemeengoed was is de laatste jaren bij ons in de buurt een zeldzaamheid geworden maar nu had ik toch een plekje gevonden.



    "Had" ik een plekje gevonden, dit is een opname van vorige zondag.
    Vanmorgen ben ik teruggeweest maar tot mijn verbazing was de partij gras waar ik dit en nog een paar andere in vond gemaaid ...
    Na lang zoeken heb ik er nog eentje gevonden een 50-tal meter verder ...
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

  • #2
    Re: Hoera, een blauwtje !

    En een mooie hoor,

    Groeten
    Raf
    Instagram

    Comment


    • #3
      Re: Hoera, een blauwtje !

      Ik vreesde het ergste, gelukkig gaat het over een vlinder. Mooi gevangen !
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Hoera, een blauwtje !

        Er wordt dit jaar in combinatie met het erg droog voorjaar veel te vroeg gemaaid, iets wat ik ook heb aangeklaagd binnen onze Natuurpuntafdeling. We hadden wellicht honderd heidelibellen en nog een paar grote soorten, een week na het maaien : niks meer op een enkele steenrode heidelibel na. Maar ze beginnen nu toch te komen de blauwtjes, ik hoop dat ik ze op mijn hotspots van vorig jaar opnieuw nog mag terugvinden, maar ze zijn inderdaad heel schaars. Een knappe!
        ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
        Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

        Comment


        • #5
          Re: Hoera, een blauwtje !

          Blauwtje staat mooi in beeld.
          groetjes, moniq (BD1321BE)

          A picture paints a thousand words

          Comment


          • #6
            Re: Hoera, een blauwtje !

            Ik moet dringend op zoek want nog niks gezien hier ... buiten een Boomblauwtje.
            Staat er mooi op, ondanks het harde licht en de wat onrustige omgeving. Maar bij een eerste waarneming mag je niet veel mopperen hé

            Comment


            • #7
              Re: Hoera, een blauwtje !

              Heel mooi Frans, een genot met de vleugeltjes open!
              BD0681BE -
              Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

              Comment


              • #8
                Re: Hoera, een blauwtje !

                Ja, dat maaien is een grote frustratie wanneer je net een prachtig plekje hebt gevonden, ik ken het gevoel
                Gelukkig is deze ontsnapt en heeft hij nog even mooi voor je willen poseren.
                Grt, Ingrid.
                Ingrid Vekemans Photography
                Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
                http://www.ingridvekemans.com

                Comment


                • #9
                  Re: Hoera, een blauwtje !

                  Staat er goed op
                  Groeten Andre

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoera, een blauwtje !

                    Prachtige opname Frans , dat maaien is idd een serieus probleem, kom ik vandaag tot ontdekking dat ook mijn nieuw gevonden plekje weggemaaid is....kunnen we op zoek naar, alweer, een ander

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoera, een blauwtje !

                      knap Frans
                      deze waren in grote aantallen enkele jaren terug nu een zeldzaamheid aan het worden
                      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoera, een blauwtje !

                        Mooi sfeerbeeld in een ongemaaid grasland .

                        Eerlijk gezegd heb ik er ook nog niet veel gezien.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoera, een blauwtje !

                          Oorspronkelijk geplaatst door IngridVekemansPhoto Bekijk bericht
                          Ja, dat maaien is een grote frustratie wanneer je net een prachtig plekje hebt gevonden, ik ken het gevoel
                          Gelukkig is deze ontsnapt en heeft hij nog even mooi voor je willen poseren.
                          Grt, Ingrid.
                          Het kan nog erger:

                          De snelste en beste bron voor al het nieuws uit Limburg. 1Limburg is het digitale nieuwsplatform van L1.
                          http://www.smuttynose.nl

                          Comment

                          Working...
                          X