Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A7R Mark 2 of Sony A7 Mark 3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A7R Mark 2 of Sony A7 Mark 3

    Ik zou een fulframe camera willen kopen, en twijfel tussen de Sony A7R Mark 2 of Sony A7 Mark 3 met Sony Vario-Tessar T FE16-35mm F4ZA OSS
    Voor architectuur en landschap fotografie, bij art&craft zijn beide camera,s dezelfde prijs. objectie f en camera samen rond 3000€
    Of eventueel Canon 6D M2 +EF 16-35mm f4.0 L USM IS
    Mvg
    Patrick
    Last edited by Patrick T; 10 juli 2020, 11:31.

  • #2
    Re: Sony A7R Mark 2 of Sony A7 Mark 3

    Ik zou voor de A7III gaan omwille vd snelheid en de grotere body en batterij. Met de A7RII kom je al snel in de problemen vanwege de kleine buffer en traag wegschrijven naar de sd kaart.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Sony A7R Mark 2 of Sony A7 Mark 3

      Voor architectuur en landschap zou ik voor de a7r2 gaan, toestel is meer dan snel genoeg voor deze toepassingen, indien sport of actie specifiek je ding zou zijn is de a7iii meer aangewezen.
      www.polartha.com

      Comment


      • #4
        Re: Sony A7R Mark 2 of Sony A7 Mark 3

        Was de a7riii niet weather sealed? De a7rii niet dat weet ik
        Een 6dmkii is dan weer een toestel van lagere catogerie in vergelijking met de sony's
        Is te zien wat je belangrijk vind wat de body kan hé

        Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Sony A7R Mark 2 of Sony A7 Mark 3

          Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
          Was de a7riii niet weather sealed? De a7rii niet dat weet ik
          Een 6dmkii is dan weer een toestel van lagere catogerie in vergelijking met de sony's
          Is te zien wat je belangrijk vind wat de body kan hé

          Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
          De 6D is groter ook en een stuk goedkoper, zal één van de twee sony's zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Sony A7R Mark 2 of Sony A7 Mark 3

            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
            Ik zou voor de A7III gaan omwille vd snelheid en de grotere body en batterij. Met de A7RII kom je al snel in de problemen vanwege de kleine buffer en traag wegschrijven naar de sd kaart.
            De batterij zou stukken beter zijn, ook de filmkwaliteit zou ook heel goed zijn, volgens de reviews.

            Comment


            • #7
              Re: Sony A7R Mark 2 of Sony A7 Mark 3

              Ik heb beide. Die 42Mpix sensor van de A7RII moet niet zoveel onderdoen voor de A7RIII - de A7III z'n batterij en de bediening en het touch-screen - en de Animal-eye-af-focus zijn bonusjes. En je hebt 2 SD-kaart slots, en een betere AF-snelheid. Met de wat tragere lenzen gaat de A7III ook beter focussen - de slak van een 50mm f1.8 FE is zo eentje die het met de A7III veel beter gaat doen. Al zijn die vele megapixels van de RII zeker mooi meegenomen, het valt qua ruis zeker goed mee.
              De batterij heeft veel meer capaciteit - waar ik anders 2 à 3 batterijen nodig heb op de SD die vandaag doorgegaan is in Beekse Bergen - heb ik nu nog een halve batterij over. Da's een verschil.

              Comment


              • #8
                Re: Sony A7R Mark 2 of Sony A7 Mark 3

                Alvast bedankt voor de reacties.
                Het word moeilijk beslissen, en ik wil niet over één nacht ijs gaan, wat zijn de voor en nadelen van 42MP en 24MP ? kan men meer croppen met de 42MP dan met de 24MP ?

                Comment


                • #9
                  Re: Sony A7R Mark 2 of Sony A7 Mark 3

                  Nadelen 42mp sensor, omzeggens geen buiten het feit dat het bestand groter is.
                  Voordelen heel veel.
                  Als je groter print dan A2+ (bvb 60x90) krijg je veel meer diepte in je foto dan met 24mp.
                  Niet zelden zie je dat je foto niet optimaal gekadreerd is tijdens de opname, allez bij mij toch, met 42mp heb je meer ruimte om dit nog te corrigeren.
                  Sommige opnames lenen zich beter tot een 1/1 formaat (vierkant), dan wordt er wel wat weg geknipt maar dan hou je toch nog voldoende pixels over (meer dan 24mp).
                  In crop mode heb je nog +/- 18mp over en dan acteert bvb een 100mm lens als 150mm.
                  Daarbij geeft 42mp meer detail, zeer goed dynamisch bereik en minder ruis.
                  www.polartha.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony A7R Mark 2 of Sony A7 Mark 3

                    Zeker bij perspectief correctie is een body met meer pixels in het voordeel. Ik zag ook goede aanbiedingen in combinatie met de A7Rm3, dan hev je toch een betere AF en snelheid alsmede het nieuwe type accu en meer bedieningsgemak. En 2 geheugenkaartjes...
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony A7R Mark 2 of Sony A7 Mark 3

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                      Zeker bij perspectief correctie is een body met meer pixels in het voordeel. Ik zag ook goede aanbiedingen in combinatie met de A7Rm3, dan hev je toch een betere AF en snelheid alsmede het nieuwe type accu en meer bedieningsgemak. En 2 geheugenkaartjes...
                      Denk wel dat het de A7Rm3 zal worden, bij art&craft cashback van 300€
                      Maar over het objectief ben ik er nog niet uit, had eerst gedacht aan Vario-Tessar T FE16-35mm F4ZA OSS.
                      Ben wat bang om architectuur foto's dat de gebouwen te scheef gaan staan, misschien is de Sony FE 24-105mm F4 G OSS beter alternatief, zo heb ik toch nog wat meer zoom. Met fulframe camera's en objectieven heb ik geen enkele ervaring.
                      Alvast iedereen bedankt voor de toffe reacties

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony A7R Mark 2 of Sony A7 Mark 3

                        zou voor de 24-105mm gaan, ga zelf heel zelden onder de 24mm voor architectuur, maar dat hangt uiteraard van je eigen stijl af.
                        www.polartha.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony A7R Mark 2 of Sony A7 Mark 3

                          Heeft er iemand ervaring met *********** ?daar staat de Sony A7R MIII 100€ goedkoper dan bij art&craft.
                          Raar, de naam van de site veranderd altijd in sterretjes en een link naar daar ook sterretjes
                          Last edited by Patrick T; 15 juli 2020, 08:43.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony A7R Mark 2 of Sony A7 Mark 3

                            ***********.com ?

                            Dat is grijze import, dus voor 100 euro meer altijd art&craft zou ik zeggen. Voor 300 euro meer trouwens ook...
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony A7R Mark 2 of Sony A7 Mark 3

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                              ***********.com ?

                              Dat is grijze import, dus voor 100 euro meer altijd art&craft zou ik zeggen. Voor 300 euro meer trouwens ook...
                              Had al zo een vermoeden dat er iets niet klopte.
                              Dank u voor uw reactie.

                              Comment

                              Working...
                              X