Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk formaat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk formaat

    welk formaat gebruikt men het best?
    heb altijd mijn fotos gemaakt op 1280x960
    nu het eindelijk gelukt is een foto te posten (dank zij enkele vriendelijke bd-ers)moet ik naar 900x600 of die andere.
    eerlijk gezegd trek op niks,zal nog aan mij liggen moet daar nog veel van leren.ben nu een beetje uitgetest(voor vandaag toch)zie testforum sloefke.
    de eerste is natuurlijk veel te groot maar wel het beste van kwaliteit,de andere ??
    ik weet moet dat ding nog onder de knie krijgen
    maar zou het niet beter zijn de camera op 640x480 te zetten??
    gemaakt met een 707(automatisch)
    wie zegt het mij?
    sloefke
    gr, eb

  • #2
    Re: welk formaat

    Laat je camera maar op het grootste formaat en beste kwaliteit staan. De resize doe je achteraf, maar ik denk dat er daarmee iets misgegaan is bij je laatste tests.

    Als je de camera op een minder goede kwaliteit zet, dan kan je achteraf ook geen afdruk (laten) maken, omdat er dan gewoon te weinig pixels overblijven. Kleiner maken om op het net te zetten is heel gemakkelijk, maar bewerk alleen een kopie, zodat de originele foto heel blijft. Die heb je misschien later nog eens nodig.

    Als je een camera koopt met bijvoorbeeld 4 megapixels, waarom zou je dan foto's maken met minder pixels? Dan zou je beter een goedkopere camera kopen.
    Met een "overschot" aan pixels is het ook mogelijk om achteraf een uitsnede te maken, en zo de compositie te verbeteren.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: welk formaat

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
      Laat je camera maar op het grootste formaat en beste kwaliteit staan. De resize doe je achteraf, maar ik denk dat er daarmee iets misgegaan is bij je laatste tests.

      Als je de camera op een minder goede kwaliteit zet, dan kan je achteraf ook geen afdruk (laten) maken, omdat er dan gewoon te weinig pixels overblijven. Kleiner maken om op het net te zetten is heel gemakkelijk, maar bewerk alleen een kopie, zodat de originele foto heel blijft. Die heb je misschien later nog eens nodig.

      Als je een camera koopt met bijvoorbeeld 4 megapixels, waarom zou je dan foto's maken met minder pixels? Dan zou je beter een goedkopere camera kopen.
      Met een "overschot" aan pixels is het ook mogelijk om achteraf een uitsnede te maken, en zo de compositie te verbeteren.
      ik denk dat ik toch een en ander verkeerd doe met dat progamma,maar op de camera staan er nog hogere formaten tot 2560x1920 of 2560 (3:2)
      maarja hoe hoger zoveel minder fotos op de memory stick
      sloefke
      gr, eb

      Comment


      • #4
        Re: welk formaat

        Hoe groot is die memorystick (ik bedoel niet de afmetingen, maar de opslagcapaciteit .
        De geheugenkaartjes die bij een camera geleverd worden zijn gewoonlijk groot genoeg om maar een 16-tal foto's in beste kwaliteit op te krijgen .

        De prijs van geheugenkaartjes is de laatste maanden flink gezakt, er zijn verschillende websites waar die goedkoop te vinden zijn.

        Een paar voorbeeldjes van sites waar ik zelf al spullen besteld heb, en die allemaal betrouwbaar zijn .
        Intern Geheugen nodig? Scherpe prijs, uit voorraad leverbaar en gratis bezorging in Nederland'


        Last edited by Black B@ndit; 2 november 2004, 21:32.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: welk formaat

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
          Hoe groot is die memorystick (ik bedoel niet de afmetingen, maar de opslagcapaciteit .
          De geheugenkaartjes die bij een camera geleverd worden zijn gewoonlijk groot genoeg om maar een 16-tal foto's in beste kwaliteit op te krijgen .

          De prijs van geheugenkaartjes is de laatste maanden flink gezakt, er zijn verschillende websites waar die goedkoop te vinden zijn.

          Een paar voorbeeldjes van sites waar ik zelf al spullen besteld heb, en die allemaal betrouwbaar zijn .
          Intern Geheugen nodig? Scherpe prijs, uit voorraad leverbaar en gratis bezorging in Nederland'


          www.cornevaniperen.com
          heb er eentje van 16 32 en 64 zal eens zien naar deze hierboven

          gr sloefke
          gr, eb

          Comment

          Working...
          X