Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nederlander in België

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Nederlander in België





    Op het kanaal Herentals - Bocholt vaart een Nederlands binnenschip het Mols peperkoekenhuisje voorbij.
    Nog een kleine oefening gedaan met het Orton effect.




    Bedankt voor het kijken.




    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Nederlander in België

    De herfst is vroeg dit jaar. Romantische plaat !
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Nederlander in België

      Mooi door het Orton.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Nederlander in België

        Leuk gedaan Luc maar het lijkt wel alsof je het Orton effect over gans de foto hebt gelegd ?
        Het is wel heel nadrukkelijk aanwezig

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Nederlander in België

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Leuk gedaan Luc maar het lijkt wel alsof je het Orton effect over gans de foto hebt gelegd ?
          Het is wel heel nadrukkelijk aanwezig

          grts
          Sieg
          Dacht ik ook. Schip,huisje en water zijn waarschijnlijk mooier zonder Orton.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Nederlander in België

            Ik probeer het toe te passen zoals ik hier [KLIK] kan lezen waar ik er elders hetzelfde van begrepen heb.
            Maar als jullie (jij en Sieg) niet graag zien tot daar aan toe, dit is mijn zorg niet.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Nederlander in België

              Wat ik bedoelde te zeggen is, dat het mijn smaak zou zijn om de "harde" onderwerpen terug te schilderen, zoals het is.
              Op de bomen is het prachtig overigens. Maar de maker beslist natuurlijk.
              Ik doe het een beetje anders, maar het idee is wel hetzelfde.
              Blurren doe ik tot de contouren nog goed zichtbaar zijn. (ca. de Mp) van de camera.
              Dan maak ik een helderheidsmasker voor de hooglichten, en gebruik dan de curve, om alleen de hooglichten wat lichter te maken. (want met de zwarten moet er niets gebeuren)
              En regel dan de bedekking naar smaak.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment

              Working...
              X