Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cursus digitaal fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • cursus digitaal fotograferen

    Wie o wie kan mij vertellen waar ik een goede cursus digitaal fotograferen kan volgen. (Waarbij er geen natte doka tersprake komt) Het liefst zo uitgebreid mogelijk en eventueel met vakdiploma. (meerdere jaren durend geen probleem)

    De meeste cursussen die ik kan vinden zijn een mix van analoog met digitaal.
    Canon EOS 1DS Mark III + EF24-70 1:2.8L USM + EF70-200 f/2.8L IS USM + Extender EF 1.4x II + EF100 f/2.8 USM macro + Elinchrom flitsset

  • #2
    Re: cursus digitaal fotograferen

    dat mag je vergeten...

    de doka is in ELKE vakopleiding nog ingevuld...en geloof me... 't is absoluut nie slecht....dan krijg je tenminste te zien wat het verschil is en wat echt goeie afdrukken zijn
    some toys 4 big boys
    http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

    Comment


    • #3
      Re: cursus digitaal fotograferen

      waarom o waarom zou je de (natte) doka willen mijden?
      MM
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #4
        Re: cursus digitaal fotograferen

        Comment


        • #5
          Re: cursus digitaal fotograferen

          Oorspronkelijk geplaatst door MM
          waarom o waarom zou je de (natte) doka willen mijden?
          MM
          Omdat ge daar plaats en tijd extra moet voor maken en omdat ik dat geklieder een beetje moe ben .
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #6
            Re: cursus digitaal fotograferen

            Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles
            Omdat ge daar plaats en tijd extra moet voor maken en omdat ik dat geklieder een beetje moe ben .

            ik wil mijn zwart-wit "geklieder" best ne keer naast jouw digiprints leggen hoor
            some toys 4 big boys
            http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

            Comment


            • #7
              Re: cursus digitaal fotograferen

              @huggy : het gaat hier niet over wat dan echt beter of slechter is, het gaat er hier om of men het al dan niet nodig heeft. De meeste hier hebben een digitale reflex en gebruiken geen doka, dus steken ze liever hun tijd in andere dingen op te steken betreffende hun toestel en de zaken die ze wel nodig hebben

              Comment


              • #8
                Re: cursus digitaal fotograferen

                Oorspronkelijk geplaatst door markymark
                @huggy : het gaat hier niet over wat dan echt beter of slechter is, het gaat er hier om of men het al dan niet nodig heeft. De meeste hier hebben een digitale reflex en gebruiken geen doka, dus steken ze liever hun tijd in andere dingen op te steken betreffende hun toestel en de zaken die ze wel nodig hebben
                no comment
                some toys 4 big boys
                http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                Comment


                • #9
                  Re: cursus digitaal fotograferen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Huggy
                  ik wil mijn zwart-wit "geklieder" best ne keer naast jouw digiprints leggen hoor
                  Je hoort me hier niets slechts vertellen over analoge fotografie of doka werkers. Integendeel, ik bewonder veel van dat mooie werrk maar heb zelf niet meer het geduld om daar mee bezig te zijn.
                  Digitaal geeft mij een aantal echt mooie voordelen waar ik zeker de analoge fotografie niet voor nodig heb
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #10
                    Re: cursus digitaal fotograferen

                    er zijn (denk ik) twee manieren om een cursus fotografie te volgen:

                    - ééntje enkel en alleen toegelegd op het trekken van fotokes, laat ons zeggen dia-fotografie of polaroid-fotografie. in dat geval is het enige waar je je mee bezig houd de camera, de lens, het licht en het onderwerp. daar moet je het mee doen.

                    - ééntje enkel en allen over het fotowerk in de doka, zij het nu natte (analoge) of droge (digi) doka. dit is een cursus fotoverwerking.

                    een goeie cursus kun je maar volgen/geven als je de beiden combineert. ze zijn redelijk hecht met elkaar verbonden, het één heeft rechtstreeks gevolg voor het ander, en omgekeerd.

                    dus, ik blijf erbij: waarom het 'dokawerk' afzweren?

                    MM
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"
                    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                    Comment


                    • #11
                      Re: cursus digitaal fotograferen

                      Oorspronkelijk geplaatst door MM
                      er zijn (denk ik) twee manieren om een cursus fotografie te volgen:

                      - ééntje enkel en alleen toegelegd op het trekken van fotokes, laat ons zeggen dia-fotografie of polaroid-fotografie. in dat geval is het enige waar je je mee bezig houd de camera, de lens, het licht en het onderwerp. daar moet je het mee doen.

                      - ééntje enkel en allen over het fotowerk in de doka, zij het nu natte (analoge) of droge (digi) doka. dit is een cursus fotoverwerking.

                      een goeie cursus kun je maar volgen/geven als je de beiden combineert. ze zijn redelijk hecht met elkaar verbonden, het één heeft rechtstreeks gevolg voor het ander, en omgekeerd.

                      dus, ik blijf erbij: waarom het 'dokawerk' afzweren?

                      MM
                      Waarom zou iemand doka moeten volgen, als deze persoon weet dat er toch nooit mee gewerkt zal worden? Volgens mij kan zo iemand zijn/haar tijd veel beter spenderen aan de andere aspecten van fotografie, bv in digitale fotobewerking of belichting of ... .

                      Iets anders als iemand specifiek doka wil leren, maar zo iemand zal dan waarschijnlijk veel dieper willen gaan. Net zoals er waarschijnlijk mensen zeer geïnteresseerd zijn specifieke technieken studiofotografie of macrofotografie.

                      Comment


                      • #12
                        Re: cursus digitaal fotograferen

                        Oorspronkelijk geplaatst door alainD
                        Waarom zou iemand doka moeten volgen, als deze persoon weet dat er toch nooit mee gewerkt zal worden?
                        Met doka werk bedoeld MM juist niet natte doka maar algemeen "doka". Dit wil zeggen een natte doka voor de full analoge man, PC post bewerking voor de digi man.
                        PS Zelfs een analoge man kan zijn fotokes op een cd laten zetten ipv afdrukken en zo toch met een droge(digi) doka werken.

                        Hubert
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #13
                          Re: cursus digitaal fotograferen

                          Het is niet meer zo dat elke cursus die leidt tot een diploma dat recht geeft op een vestigingsattest ook noodzakelijk de traditionele chemische fotografie op z'n programma heeft.

                          Zo kan je op de kunstacademie van Leuven al een opleiding "digitale fotografie" volgen die vrij synchroon loopt met de traditionele analoge fotografie, maar de natte donkere kamer wordt ingeruild voor de digitale fotobewerking. Op andere plaatsen zal dit wellicht ook wel komen.

                          Ik ben al een tijdje op zoek naar een cursus digitale fotografie De wanhoop nabij ben ik gisteren naar onze plaatselijke kunstacademie geweest En wat blijkt, naast de traditionele cursus hebben ze er nu ook een digitale JOEPIE... Was het niet dat het hier om 2x per week 3u30 gaat 'k weet echt niet hoe ik het allemaal ga


                          P.S. en voor diegenen die het donkere kamerwerk niet willen opgeven: je kan er ook analoog en digitale fotografie in dezelfde opleiding combineren

                          Comment


                          • #14
                            Re: cursus digitaal fotograferen

                            Fijn voor de Leuvenaars, maar in onze omgeving is er toch nog steeds niks voorhanden wat daarop lijkt...

                            Wij moeten onze plan trekken.

                            Comment

                            Working...
                            X