Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sperwer met buit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Sperwer met buit

    Een toffe juffrouw (Nele) en haar vader maakten me er op attent dat een roofvogel een merel gevangen had.
    Verwonderlijk genoeg had die juffrouw een fototoestel bij ipv te fotograferen met een gsm. Ze wist dan ook hoe ze zich moest gedragen om de vogel niet te laten opschrikken.
    Hierbij mijn welgemeende dank aan de sportieve fietsers uit Velzeke !

    Ik er naartoe met mijn D5 en Sigma 150-600 Sport.
    Het resultaat kan je hier bekijken (opgepast, niet voor gevoelige kijkers, de merel leeft nog !) :






  • #2
    Re: Sperwer met buit

    Mooie reeks kunnen vastleggen, uitzonderlijk dat deze zo makkelijk bleef zitten
    Gebeurt hier bij mij in de tuin ook af en toe, maar vanaf de Sperwer ietwat beweging ziet is deze weg en laat de prooi liggen
    Dan zit ik opgescheept met een half verminkte duif, merel of andere vogel, zonde uiteraard

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Sperwer met buit

      Mooie beelden, voor mij nr 3 als beste...

      Groeten
      Freddy
      https://fredor2.wixsite.com/my-site

      Comment


      • #4
        Re: Sperwer met buit

        Dag Sieg,

        bedankt voor de commentaar.
        Ja, hij had de prooi maar pas gevangen en wilde die waarschijnlijk niet zomaar opgeven.
        En met mijn 600 mm buis kon ik er toch nog een eindje van weg blijven.

        Comment


        • #5
          Re: Sperwer met buit

          Freddy69,

          bedankt voor de feedback. Klein vraagje : "waarom vind je nr 3 beter, of is dat gewoon uit voorkeur ?".

          groeten,
          Hans.

          Comment


          • #6
            Re: Sperwer met buit

            Wrede maar mooie reeks .

            Ik heb in onze stadstuin nog maar een keer een sperwer gezien, ze komen zo geniepig laag aan tussen de struiken.

            Comment


            • #7
              Re: Sperwer met buit

              er zit veel meer orde en rust in beeld 3 , met een beter en een een "rustig" beeld qua compositie

              grt
              Gerrit

              Comment


              • #8
                Re: Sperwer met buit

                Schitterende waarneming, het is echt wel uitzonderlijk dat de vogel blijft zitten met zijn prooi...

                Comment


                • #9
                  Re: Sperwer met buit

                  Prachtige reeks

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sperwer met buit

                    Mooi, de derde is de betere van de reeks

                    Groeten,
                    Raf
                    Instagram

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sperwer met buit

                      Hans,
                      Een moeilijke keuze en de commentaar zal door velen niet in dank af genomen worden.

                      1) drie schitterende, nagelscherpe beelden (iets wat ik van je straatmussen niet kon zeggen).
                      2) De foto's
                      Foto 1 straalt van de energie. Leuk aan je komposiitie Een zwevend pluimpje waar de sperwer die er schijnbaar naar ziet en je voelt zo dat hij zich af vraagt 'Wat is dat nu voor iets'.
                      Helaas, vind ik persoonlijk dat dit je blik af weidt van het hoofonderwerp. Het slachtoffer en de dader. Het zwevende pluimpje, en éénmaal je dat ziet, vangtj je aandacht en dan kijk je naar het alleszined oog van de sperwer.
                      Ik heb de indruk, en ik ben overtuigd, dat de sperwer zijn staart als steunstoel gebruikt.
                      Foto 2: De foto straalt minder energie uit, maar toont wel heel mooi en gedetailleerd de sperwer in voorzicht. De sperwer met links de dramatisch arena en vechtrestanten.

                      Foto 3. Deze spreekt mij het meest aan. Vooral de opname heel, heel laag bij de grond . Een imposante rover die zich stoelt op zijn slachtoffer. Een slachtoffer dat snakt naar de laatste adem. Tragisch beeld, alhoewel ik hier toch dat verenbed mis.

                      Algemeen vind ik dat je iets teveel hebt gecropt. Bv de 3de foto is beeldvullend en ik had liever iets meer ruimte gezien voor de vogels. Beide koppen staan links van het beeld en zouden in feite de focuspunt moeten zijn. Persoonlijk zou ik croppen zodat beide koppen bijne in de vertikale middenlijn staan.

                      Kleuren heel natuurgetrouw, scherp waarbij je de details van de pluimen en kleurschakeringen kan zien.

                      Plaats hier even die derde foto met minder crop.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sperwer met buit

                        Wim,

                        zoals gevraagd hierbij de derde foto, minder crop (maar persoonlijk zie ik liever de andere versie...).
                        Tevens wil ik iedereen bedanken die hier commentaar gegeven heeft (of geeft). Dit is voor mij heel leerrijk !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sperwer met buit

                          Bedankt Hans.
                          Jouw crop geeft natuurlijk meer detail ... Maar beeldvullend.
                          Deze hier heeft meer ruimte ...
                          Ik denk dat het vooral persoonlijke smaak is die uitslag biedt.
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sperwer met buit

                            Nr 3 is heel knap. Je ziet ze al wel eens een keer vliegen, maar je hebt hier toch wel een uitzonderlijk moment kunnen fotograferen bij het slaan van een natuurlijke prooi.
                            http://www.paulvanrooy.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sperwer met buit

                              De dramatiek van de oorspronkelijke uitsnede in nr 3 vind ik bangelijk (ogen van sperwer en merel...)

                              grt
                              Gerrit

                              Comment

                              Working...
                              X