Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop advies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop advies

    Hallo allemaal, Jan hier.
    Ik maak al enige tijd natuurfoto's van vooral vogels.
    Ik heb een hele oude Canon EOS 1000D, nu in combinatie met de Tamron 18-400 of 150-600. Echter wordt de kwaliteit van de foto's steeds minder.

    Dus tijd voor een vervanging. Iemand vertelde mij dat de 1000d eigenlijk te licht is voor de 18-400 150-600 lenzen.
    Wat is een goede volgende stap en of combinatie? Een 50D? een 5D?
    Mijn budget is wat beperkt op het moment dus ik zoek een goede camera op marktplaats.

    Bedankt voor alle tips!

    Groet Jan

  • #2
    Re: Aankoop advies

    Mmm, lastig of je er nu wel verstandig aan doet...

    Als ik het zo bekijk dan zit het budget zo rond de € 500 (body: 50D / 5D Mark II)
    daar past heden ten dage geen 2de hands 7D Mark II ( +/- € 300 boven budget ?), dat zal mijn keuze dan zijn, kan je ook beide objectieven gebruiken evenals dat je kiest voor een 50D

    en het is ook nog koffie dik kijken, want die tamron 18-400mm is een EF-S objectief, 5D is dan een no-go als je beide objectieven wilt kunnen inzetten

    en mijn principe is: geen aankopen op marktplaats achtige sites, dus 2de handjes gewoon bij de bekende fotografie websites / winkels i.v.m. eventuele afgegeven garantie verkopende partij.

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop advies

      Oorspronkelijk geplaatst door JEH Bekijk bericht
      Mijn budget is wat beperkt op het moment dus ik zoek een goede camera op marktplaats.
      Eerst en vooral is het belangrijk om een budget te weten uiteraard, zonder dat kunnen we je tips geven voor camera's van enkele honderden euro's tot een vele duizenden euro's.
      Maar in jouw geval zou een 7DMkII een mooie overstap zijn, een toestel dat het zeer goed doet voor vogelfotografie vanwege de zeer snelle autofocus.
      Aangezien je een beperkt budget hebt zal je sowieso de tweedehandsmarkt moeten afstruinen, niks verkeerd mee hoor, ik ben vele jaren geleden begonnen met enkel apparatuur
      dat ik tweedehands gekocht had, rechtstreeks van particulieren.
      Een tweedehands 7DMkII kan je al vinden voor een 600 €, dat zou volgens mij ideaal zijn.
      Zelf heb ik nog een Canon 1Dx te koop staan met weinig klicks, dat zou uiteraard nog veel beter zijn, maar waarschijnlijk boven je budget.
      Als tip kan ik je wel meegeven, dat het best is dat je een tweedehands toestel (of lens) koopt bij iemand die al langer op een forum rondhangt, die is normaal gezien meer betrouwbaar
      en uiteraard ook nog bereikbaar.
      Ergens gewoon op marktplaats of andere tweedehands sites iets aankopen is altijd een risico, je weet niet wat ermee gebeurt is of vanwaar het komt.
      Ook opletten bij de bekende fotografiewinkels die tweedehands iets aanbieden, dit is altijd een héél pak duurder dan wanneer je aankoopt bij een particulier.
      Indien je nog vragen hebt dan horen of lezen we het wel

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop advies

        Als fervent 7DII gebruiker kan ik mij bij Sieg aansluiten, dit is nog altijd een performante camera en voor de aangehaalde tweedehandsprijs ga je moeilijk beter vinden. Bovendien nagenoeg onverslijtbaar. Ik heb er 5 jaar redelijk intensief mee gefotogafeerd en ben aan de helft van de geschatte levensduur van de sluiter.
        Nog altijd -en misschien voor eeuwig - de beste crop DSLR van Canon. Ik zie niemand die hem wegdoet voor een 90D.
        Met de 7DII gaat je autofocus veel beter zijn, ook kan je met microfocus adjust je lenzen perfect afregelen, wat je zeker moet doen want anders haal je nooit de maximale scherpte uit een lens.
        Maar ik begrijp niet goed de reden waarom je foto's steeds slechter worden. Een body is een body en een lens is een lens, dat gaat niet stilaan achteruit.
        Misschien heb je gewoon de moed een beetje opgegeven met de 1000D .

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop advies

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Eerst en vooral is het belangrijk om een budget te weten uiteraard, zonder dat kunnen we je tips geven voor camera's van enkele honderden euro's tot een vele duizenden euro's.
          Maar in jouw geval zou een 7DMkII een mooie overstap zijn, een toestel dat het zeer goed doet voor vogelfotografie vanwege de zeer snelle autofocus.
          Aangezien je een beperkt budget hebt zal je sowieso de tweedehandsmarkt moeten afstruinen, niks verkeerd mee hoor, ik ben vele jaren geleden begonnen met enkel apparatuur
          dat ik tweedehands gekocht had, rechtstreeks van particulieren.
          Een tweedehands 7DMkII kan je al vinden voor een 600 €, dat zou volgens mij ideaal zijn.
          Zelf heb ik nog een Canon 1Dx te koop staan met weinig klicks, dat zou uiteraard nog veel beter zijn, maar waarschijnlijk boven je budget.
          Als tip kan ik je wel meegeven, dat het best is dat je een tweedehands toestel (of lens) koopt bij iemand die al langer op een forum rondhangt, die is normaal gezien meer betrouwbaar
          en uiteraard ook nog bereikbaar.
          Ergens gewoon op marktplaats of andere tweedehands sites iets aankopen is altijd een risico, je weet niet wat ermee gebeurt is of vanwaar het komt.
          Ook opletten bij de bekende fotografiewinkels die tweedehands iets aanbieden, dit is altijd een héél pak duurder dan wanneer je aankoopt bij een particulier.
          Indien je nog vragen hebt dan horen of lezen we het wel

          grts
          Sieg
          Dank!

          Kunnen beide lenzen op de 7d mk ii?

          Ik dacht de 18-400 niet?

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop advies

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            Als fervent 7DII gebruiker kan ik mij bij Sieg aansluiten, dit is nog altijd een performante camera en voor de aangehaalde tweedehandsprijs ga je moeilijk beter vinden. Bovendien nagenoeg onverslijtbaar. Ik heb er 5 jaar redelijk intensief mee gefotogafeerd en ben aan de helft van de geschatte levensduur van de sluiter.
            Nog altijd -en misschien voor eeuwig - de beste crop DSLR van Canon. Ik zie niemand die hem wegdoet voor een 90D.
            Met de 7DII gaat je autofocus veel beter zijn, ook kan je met microfocus adjust je lenzen perfect afregelen, wat je zeker moet doen want anders haal je nooit de maximale scherpte uit een lens.
            Maar ik begrijp niet goed de reden waarom je foto's steeds slechter worden. Een body is een body en een lens is een lens, dat gaat niet stilaan achteruit.
            Misschien heb je gewoon de moed een beetje opgegeven met de 1000D .
            Ja ik snap ook niet waarom het niet meer gaat.
            De scherpte is van de foto’s af, ik heb niets geks gedaan met instellingen. Heb hem naar de foto winkel gebracht en die zagen hetzelfde. Maar reparatie is dan vaak duurder dan iets anders zoeken...

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop advies

              Oorspronkelijk geplaatst door JEH Bekijk bericht
              Dank!

              Kunnen beide lenzen op de 7d mk ii?

              Ik dacht de 18-400 niet?
              Op dat toestel passen alle EFs en alle EF lenzen
              Dus hetgeen op je 1000D past, past ook daarop

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop advies

                Oorspronkelijk geplaatst door JEH Bekijk bericht
                Hallo allemaal, Jan hier.
                Ik maak al enige tijd natuurfoto's van vooral vogels.
                Ik heb een hele oude Canon EOS 1000D, nu in combinatie met de Tamron 18-400 of 150-600. Echter wordt de kwaliteit van de foto's steeds minder.

                Dus tijd voor een vervanging. Iemand vertelde mij dat de 1000d eigenlijk te licht is voor de 18-400 150-600 lenzen.
                Wat is een goede volgende stap en of combinatie? Een 50D? een 5D?
                Mijn budget is wat beperkt op het moment dus ik zoek een goede camera op marktplaats.

                Bedankt voor alle tips!

                Groet Jan
                Op marktplaats kopen raad ik niet echt aan, tenzij je met een ervaren gebruiker en je lenzen het toestel zelf ophaalt.
                Doe desnoods een laptop mee om je foto's te bekijken en kijk tegelijk naar de aantal clicks die deze heeft gemaakt.
                Of als je lid bent op een Nederlands forum kijk daar eens uit.

                Ik durf hier op BD nogal wat kopen als de verkoper al een tijdje lid is en liefst een actief lid.
                Zelf heb ik een 90D, maar die is tamelijk duur en vraagt veel van de lenzen en als je echt geen toplenzen hebt zou ik ook de 7DMkII aanraden.
                Verder zou ik de raad van Sieg volgen één van ons beste natuurfotografen.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment

                Working...
                X