Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blauwtje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Blauwtje

    Eerder was er sprake dat vlinders overdag fotograferen met statief zo goed als onmogelijk is.
    Om effe te laten zien dat een vooroordeel niet altijd juist is, zeker niet om te beleren hoe het wel moet. Uiteraard ook niet om andere fotografen te bekritiseren.
    Gewoon een techniek die volgens mij zeker een plaats verdient.

    Toestel op statief gepost langs een veelbezochte bloeiende kattenstaart. gemaakt om 14u30 in volle zon.

    Geyst

  • #2
    Re: Blauwtje

    Niets op aan te merken op deze foto.

    Het wachten bij een bloem is een heel goede techniek, het hangt van het licht, de apparatuur en je al dan niet vaste hand af of dat met of zonder statief kan.
    Voor mezelf ben ik ervan overtuigd dat ik meer foto's wel gemaakt heb omdat ik zonder statief mobieler was dan dat er mislukt zijn door uit de hand te werken.

    Comment


    • #3
      Re: Blauwtje

      Geduld beloond!
      BD0681BE -
      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

      Comment


      • #4
        Re: Blauwtje

        Mooi Boomblauwtje Geyst. Niemand zegt dat dit niet aan te raden is (denk ik toch), zelf gebruik ik nooit een statief omdat het me teveel beperkt. Maar dat is elk zijn meug. Anderen zweren er dan weer bij, das zo'n onderwerp waarop je duizend verschillende antwoorden zult krijgen. Ik vind het nuttig 's ochtends vroeg, al sjouw ik het quasi nooit mee (zware rugproblemen) om het gewicht te beperken. Maar, ik heb mijn fietstassen omgebouwd tot fototassen en dan gaat het wel vaak mee achterop, gebruiken is nog iets anders (tenzij ik met telelenzen werk)

        Staat er netjes op!

        Groeten,
        Mattias
        ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
        Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

        Comment


        • #5
          Re: Blauwtje

          een schoontje.
          groetjes, moniq (BD1321BE)

          A picture paints a thousand words

          Comment


          • #6
            Re: Blauwtje

            Die poseert mooi voor u !
            Zelf ben ik voorstander van een statief, de kans op scherpe beelden is veel hoger bij mij, de kans op beelden kleiner.
            Gelukkig slaag ik er met mijn Olympuskes veel beter in met iets scherp en uit de hand gefotografeerd thuis te komen dan vroeger met een DSLR.
            Gewoon een klein statief als handgreep en ballast onder een toestel zonder dat het steunt helpt ook al wel voor mij.
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: Blauwtje

              Ik heb naast mijn full frame ook een four third met de olympus 60/2,8 macro.
              Geyst

              Comment


              • #8
                Re: Blauwtje

                geduld wordt beloond met een knappe plaat
                Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                Comment

                Working...
                X