Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

volg de pijl

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] volg de pijl

    ik vervolg mijn reeks van Noorwegen van enkele jaren geleden, er zitten er nog wel enkele bij die het daglicht moeten zien vond ik ;-)
    deze is genomen op de Lofoten, vlak aan een camping "on the road"...
    de pijlvormige rotsen hadden mijn aandacht al meteen getrokken toen we er 's middags aan kwamen, en tegen de zonsondergang (rond 12 uur 's nachts dus) werden we getracteerd op een heel mooi spektakel !

    een klik brengt je naar de grotere versie



    alle reacties welkom, alvast bedankt voor het kijken!
    Last edited by stevwout; 28 juni 2020, 14:20.
    de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
    Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

  • #2
    Re: volg de pijl

    Schitterend! Goed bedachte compositie met het eiland en de (goed belichte) bergen. De dampwolkjes zorgen voor de dynamiek. Ook sterk vind ik het licht op het eiland.
    Minpuntje vind ik dat het geel wat te gesatureerd is waardoor het teveel aandacht bij het eilandje wegneemt
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: volg de pijl

      De foto heeft inderdaad een flink sausje saturatie gekregen, maar dat kan deze foto wel hebben. Knap hoor !
      Mvg Philip

      Comment


      • #4
        Re: volg de pijl

        de titel van de foto spreekt boekdelen ...en eerlijk gezegd wat minder saturatie ... en een klein beetje magenta .... zou perfekt geweest zijn ....en alsook in de linkeronderhoek die "rommel" wat wegklonen ... maar al bij al toch goed gevonden ......
        [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

        Comment


        • #5
          Re: volg de pijl

          Oorspronkelijk geplaatst door eddy_uit_heist Bekijk bericht
          d.en alsook in de linkeronderhoek die "rommel" wat wegklonen ... maar al bij al toch goed gevonden ......
          heb dat ook overwogen, maar vond dat wel extra diepte aan de foto geven, kwesite van wat "voorgrond"... maar ik begrijp de opmerking wel ergens, was voor mij een nipte beslissing...
          de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
          Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

          Comment


          • #6
            Re: volg de pijl

            Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
            Minpuntje vind ik dat het geel wat te gesatureerd is waardoor het teveel aandacht bij het eilandje wegneemt
            dank voor je opmerkingen Olivetti !! ben eens naar het origineel gaan kijken, maar vind toch wel heel sterke geel/oranje zwemen terug in het origineel ook hoor... dit lijkt me eerlijk gezegd niet zo abnormaal bij een zonsondergang... maar goed, heb er al vaker wel eens commentaar over gehad, mijn ogen zullen wat meer saturatie gewoon zijn vermoed ik
            de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
            Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

            Comment


            • #7
              Re: volg de pijl

              Oorspronkelijk geplaatst door stevwout Bekijk bericht
              dank voor je opmerkingen Olivetti !! ben eens naar het origineel gaan kijken, maar vind toch wel heel sterke geel/oranje zwemen terug in het origineel ook hoor... dit lijkt me eerlijk gezegd niet zo abnormaal bij een zonsondergang... maar goed, heb er al vaker wel eens commentaar over gehad, mijn ogen zullen wat meer saturatie gewoon zijn vermoed ik
              En de mijne minder..

              Ook bij herhaald kijken een prachtige foto met een wonderschoon eilandje
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #8
                Re: volg de pijl

                Wat een heerlijk moment en de weerspiegeling optimaal gebruikt, waardoor deze prachtige vorm is ontstaan.
                De saturatie is een kwestie van smaak, maar ik wil toch een opmerking maken :
                Toch een beetje voorzichtig zijn met de saturatieschuiver, hoor. In het blauw ,vooral onderaan, is al wat pixelatie te zien.
                Maar toch zeker een dik compliment voor de foto, hoor.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: volg de pijl

                  Prachtige opname en heel goed gezien om dit op deze manier vast te leggen en uiteraard logische keuze voor de titel
                  Qua kleuren vind ik niks verkeerd aan deze opname, kleuren zijn volledig natuurlijk bij zulk een zonsondergang, ik heb al feller gezien
                  Mensen zijn altijd bang hier om commentaar te krijgen over te gesatureerde kleuren bij een zonsopgang of zonsondergang, meestal schroeven ze dan de kleuren zelfs terug om geen negatief commentaar te krijgen, wat ik persoonlijk spijtig vind
                  Klopt wel dat er wat artefacten onderaan te zien zijn, mss door jpeg compressie of een foutje gebeurt want het is nergens anders te zien

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: volg de pijl

                    Heel mooi en zeker over nagedacht.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: volg de pijl

                      Zeer mooi beeld, knappe compo, knap licht en knappe spiegeling, een heerlijk beeld waar ik wat kan in wegdromen
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: volg de pijl

                        De pijl wees al in de richting van de HoF. Gefeliciteerd Steven.
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: volg de pijl

                          Proficiat met je HOF opname
                          Groeten Andre

                          Comment


                          • #14
                            Re: volg de pijl

                            Dikke proficiat met je HoF !
                            Mvg Philip

                            Comment


                            • #15
                              Re: volg de pijl

                              Proficiat Steve met deze HOF

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X