Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bezoekje aan Gent...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Bezoekje aan Gent...



    Tips en opmerkingen zijn altijd welkom

  • #2
    Re: Bezoekje aan Gent...

    Als je om te beginnen links dat trapje al niet mee in beeld genomen had hé

    Misschien staat het er 6 jaar later ook niet meer ... maar dan was minder boom in dit geval ook beter geweest ...

    Tips hebben gewoonlijk maar zin bij nieuw beeldmateriaal waar je de opname-omstandigheden nog fris van in je hoofd hebt !
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Bezoekje aan Gent...

      Hier ook dezelfde gedachten. Ook het licht werkt niet mee, m.i.
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Bezoekje aan Gent...

        Ook ik kan bovenstaande comments wel volgen, al denk ik dat er wel meer uit de opname ta halen valt in de nabewerking
        Heb ook het gevoel dat het beeld wat gewrongen staat vanwege de lensvertekening

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Bezoekje aan Gent...

          begijp de opzet van de foto wel, wat dieptewerking en zo betreft. Voor mij is het grootste probleem de "opening" aan de rechterkant denk ik: je oog wordt in de deipte gestuurd van links naar rechts, maar aan de rechterkant blijft het tegen het frame "plakken" waardoor je gewrongen blijft aan de zijkant... ik denk dat het beter zou werken als je ofwel wat meer open ruimte laat rechtsd, ofwel cropt tot aan de gebouwen zelf, zo "sluit" je de foot meer... misschien helpt een vignet ook een beetje, zo focus je de aandacht meer naar de boten in het midden, die volgens mij het onderwerp van d foto moeten zijn... denk dat je ook iets meer contrast en punch in de foto kan stoppen door wat meer te satereren en zwart wat dieper te maken, geheel oogt iets te vlak vind ik persoonlijk.

          valt zeker nog wel wat van te maken met enkele "tweaks" denk ik...
          de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
          Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

          Comment


          • #6
            Re: Bezoekje aan Gent...

            Volgens de exif is de foto niet enkel in 2014 genomen, maar ook bewerkt ... misschien eens opnieuw bekijken en bewerken ?

            Alleszins f5,6 lijkt me niet ideaal voor dit beeld. Tijd voor een nieuw bezoekje aan Gent ?
            Last edited by philitalia; 28 juni 2020, 14:42.
            Mvg Philip

            Comment


            • #7
              Re: Bezoekje aan Gent...

              Vind de boom erg mooi maar er zit een flinke vertekening in deze opname.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Bezoekje aan Gent...

                Bedankt voor jullie reacties.

                Groetjes Klik-foto

                Comment

                Working...
                X