Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voice over

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voice over

    Goeie dag,

    ik film nog af en toe (dat is gaandeweg met het vorderen van de leeftijd wel heel veel verminderd) nu is mij gevraagd (zij weten dat ik een camera heb) om het twintigjarig bestaan en de activiteiten die er aan vast hangen van onze kunstkring Santart (www.santart.be) te filmen, ik monteer amateuristisch met Adobe premiere elements 2020, gewoonlijk zet ik wat aangepaste muziek onder de opgenomen beelden (bij een tentoonstelling bvb) maar nu zou ik wat gesproken tekst over het ontstaan van de groep willen invoegen, ik heb wel een goede podcast micro maar uit eerdere probeersels blijkt dat mijn stem niet echt geschikt is, geruime tijd geleden heeft eens een Nederlands video forum lid voor mij eens zeer goede voice over gedaan maar toen kreeg ik nadien toch wel de opmerking waarom het " Hollands" moest klinken, tja ergens moest ik hen gelijk geven.
    Heeft er iemand ervaring met voice over en waar ik tegen een democratisch bedrag (we zijn amateur kunstenaars en hebben geen zwarte kas) een voice over kan bekomen? en het uit eigen zak te betalen is ook niet evident als je op rust bent.
    het aanbod op het internet is wat voice over betreft groot en professioneel maar dat is niet voor onze kunstkring filmpje van max 20 à 30 min. weggelegd. Het is ook niet voor de nabije toekomst want corona heeft de viering roet in het eten gegooid en het zal 2021 worden, wat niet wegneemt dat ik al een tekst kan voorbereiden over wat ik er in wil.
    thx
    catmen

  • #2
    Re: Voice over

    spreek eens de afdeling woordkunst van de plaatselijke DKO school aan
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Voice over

      Probeer eens bij alle leden van jullie club om elk apart een stukje van een tekst in te spreken bij jou
      Zou zomaar kunnen dat er iemand tussen zit met een hele duidelijke stem, of mss iemand uit je vriendenkring die een mooie en duidelijke stem heeft
      Die kan je dan gebruiken om het volledige filmpje in te spreken

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Voice over

        Wanneer het in goed Nederlands klinkt (geen Hollands dat is een dialect) is dat toch geen enkel probleem. Het gaat om de verstaanbaarheid. In sommige documentaires van mij (ik ben Nederlander) was de voice over een bekende stem van de VTM dus iemand met een Vlaams accent en niemand in Nederland die daar aanmerkingen op maakte. Ik erger me er aan dat bij de Nederlandse TV de voiceover vaak de maker van de film zelf is zonder een microfoonstem en in matig Nederlands: blijkbaar schijnt een prof. voice over de sluitpost van de productie te zijn. Bij andere films van ons lieten we deze inspreken door een nieuwslezer van de regionale omroep met een Zuid-Nederlands accent en de teksten lieten we schrijven door een dichter.
        Last edited by Binnenuit; 29 juni 2020, 00:49.

        Comment


        • #5
          Re: Voice over

          een probleem neen, helemaal niet, die voice over die toen een Nederlands forum lid voor mij maakte was voor mijn doel perfect gemaakt, natuurlijk is er tussen een Vlaamse of Nederlandse klanken een verschil, mijn zelfs mooiste Nederlands (met lelijke Antwerpse A klanken) klinkt gewoon minder goed. Het is niet voor niets dat nieuwslezeres gekozen worden op basis van hun stem. Over die Nederlandse voice over waren de reacties niet negatief maar ze vroegen zich wel af "bestaan die in België niet?" ja natuurlijk bestaan die hier ook maar ik heb er nog geen gevonden die dat voor een amateur bedrag deden terwijl dat Nederlands forum lid het (voor deze ene keer) gratis deed, ik verdien zelf ook niets met zo'n filmpje, in tegendeel het kost me centen al was het maar omdat ik mijn USB sticks niet terug kreeg of de vraag kreeg om het op DVD te zetten.
          Groeten,
          catmen

          Comment


          • #6
            Re: Voice over

            Catmen, vaak kan je met audition toch wel veel bekomen om je voice aan te passen,,, je moet wel mooi AN praten dan hahahaha en geen AAANTWAAARPS
            Hobby video maker
            www.allride.be/gibvideo

            Comment


            • #7
              Re: Voice over

              Tja, "mooi" AN kan ik echt wel maar die Antwerpse bijklanken krijg je niet weg, moet je maar eens proberen een Limburger iets te laten inlezen, dat is bijna gezongen jong! :-)
              catmen
              noot: zal wel eens een stemmentest doen bij onze kunstkring zoals eerder voorgesteld maar dat zij allemaal wel 60 en 70-tigers dus ik verwacht daar ook niet echt veel van, wat me al heel de tijd opvalt is dat ik, zo voor de hand minstens 3 Nederlands fora kan opnoemen die je helpen met video en geluid, maar Belgische? ik zou het bijgod niet weten, Belgium digital uitgezonderd.
              RB

              Comment


              • #8
                Re: Voice over

                BelgiumDigital heeft hier wel een (zeer) kleine gedeelte aan video gewijd in hun forum en zoals je zegt is er verder niets te vinden in Belgie. Maar dat is een beetje algemeen, fora in belgie werkt blijkbaar niet zo.
                Ik merk ook dat de meeste belgen niet zo geneigd zijn om info te delen met anderen (spijtig) maar in constateer het alleen maar.

                Ik ben zelf met een trailer bezig waar ik ook voor ingesproken heb,,, maar die is nog niet klaar, als die klaar is zal ik je wel even een link doorsturen...
                Hobby video maker
                www.allride.be/gibvideo

                Comment


                • #9
                  Re: Voice over

                  Beste Catmen,

                  Neem gerust even een kijkje op ons platform VoiceProductions.eu.

                  Nu ik begrijp dat je met een beperkt budget zit, af en toe lees ik dit type non-profit projecten in voor een fractie van de prijs, ik wil je hier gerust bij helpen...

                  Stuur me eventjes een PB indien je nog steeds op zoek bent naar een stem, ik ben er zeker van dat ik je hiermee kan helpen.

                  Hartelijk dank alvast,
                  Jimmy Verrijt
                  Last edited by voiceproductions; 13 juli 2020, 17:27.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voice over

                    Of gewoon zelf doen,, ik heb ook niet de perfecte stem om dat te doen maar ik heb toch maar de stoute schoenen aangetrokken om met mijn eigen stem de mijn trailer in te spreken...

                    The trailer for a short movie directed by Gilbert Verhaeren
                    Hobby video maker
                    www.allride.be/gibvideo

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voice over

                      Die stem is toch op allerlei manieren bewerkt? met galm, toonhoogte en dergelijke, audition zal daar goed voor zijn, maar ik gebruik audacity (audition gaat boven mijn petje als ik de mogelijkheden bekijk) en hoe ik daarin een beter effect kan bereiken daar heb ik niet genoeg kennis voor.
                      catmen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Voice over

                        Er is niet zoveel bewerking op mijn stem gedaan hoor,, alleen in het begin wel (de de eerste statement zit bewerking op)
                        Voor de rest is er eigenlijk niets gebruikt en komen ze zo uit mijn microfoon.
                        Maar ik denk dat je met audacity bijna hetzelfde kan bekomen als met Audition (denk ik) al zal die laatste wel een stuk uitgebreider zijn ja.
                        Maar zoals het effect op mijn stem kan je perfect met audacity ook doen hoor,,,
                        PS ik heb nogal een diep donkere stem dus al lijkt het fel bewerkt toch is het dat niet.
                        Maar je kan met een paar klikken (in Audacity ken ik dat dan) ook elke stem diep en donker laten klinken hoor.. .
                        Hobby video maker
                        www.allride.be/gibvideo

                        Comment

                        Working...
                        X