Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

    Ik weet dat er op pakjes van meer dan 23 euro een taks of BTW kan gevraagd worden. Nu vraag ik mij af door wie, en hoe ik dan verwittigd word ?
    Is dat per mail of per brief ??? Nu krijg ik bijna elke dag een mail van info@costguide om een bedrag te betalen voor ze mijn pakje leveren, maar ik vermoed dat dit niet klopt want ik krijg deze mails ook als ik niets besteld heb. Volgens de tracking ligt het pakje bij Bpost sedert een maand.
    Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand een antwoord weet.
    JP

  • #2
    Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

    Oorspronkelijk geplaatst door tucson2005 Bekijk bericht
    Ik weet dat er op pakjes van meer dan 23 euro een taks of BTW kan gevraagd worden. Nu vraag ik mij af door wie, en hoe ik dan verwittigd word ?
    Is dat per mail of per brief ??? Nu krijg ik bijna elke dag een mail van info@costguide om een bedrag te betalen voor ze mijn pakje leveren, maar ik vermoed dat dit niet klopt want ik krijg deze mails ook als ik niets besteld heb. Volgens de tracking ligt het pakje bij Bpost sedert een maand.
    Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand een antwoord weet.
    JP
    Verwijs die link maar naar je spam map, .xyz zegt al genoeg.
    Normaal krijg je een brief van de duane Zaventem die je moet invullen en er een bewijs van je aankoop en je overschrijving bijvoegen.
    Kan nu ook via mail meen ik, maar ik hou het bij een schrijven.

    Comment


    • #3
      Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

      Ik heb die link al een tijd geleden geblokkeerd Geert, maar ik bekijk alles toch eens alvorens mijn prullenbak te ledigen.
      Het gebeurt ook dat Telenet iets ten onrechte als spam beschouwt.
      Ik heb veel liever alles per mail want in Vilvoorde kunnen niet alle facteurs lezen, hier gaat nogal wat verloren. Ik wilde onlangs klacht indienen omdat twee pakjes op een verkeerd adres geleverd werden (gelukkig kwam die vrouw ze naar mij brengen) en volgens de loketbediende kan enkel de afzender klacht neerleggen.

      Comment


      • #4
        Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

        Oorspronkelijk geplaatst door tucson2005 Bekijk bericht
        Ik weet dat er op pakjes van meer dan 23 euro een taks of BTW kan gevraagd worden. Nu vraag ik mij af door wie, en hoe ik dan verwittigd word ?
        Is dat per mail of per brief ??? Nu krijg ik bijna elke dag een mail van info@costguide om een bedrag te betalen voor ze mijn pakje leveren, maar ik vermoed dat dit niet klopt want ik krijg deze mails ook als ik niets besteld heb. Volgens de tracking ligt het pakje bij Bpost sedert een maand.
        Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand een antwoord weet.
        JP
        Stuur die mail door naar "safeonweb.be" onder phishing, en die blokkeren dat ip adres. Ik kreeg het weliswaar van een andere afzender zulke mails voor niet afgehaalde pakjes, soms wel met in de header Paypal. Ook meerdere dreigementen van afsluiten Prox.acount, indien er geen 19€ en centen zou betaald worden.
        Na doorsturen en week verder niets meer.https://www.safeonweb.be/index.php/nl
        https://ggpics.be/

        Comment


        • #5
          Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

          Je krijgt een brief van de pakjesdienst, in dit geval Bpost, als er twijfel is over de juistheid van de gegevens op het pakket of het ontbreken van gegevens. Je kan dan via mail deze gegevens doorsturen naar een @bpost mailadres. Zij bepalen dan het te betalen bedrag dat aan de postbode moet overhandigd worden. Maar ook zonder deze voorafgaande brief kan de postbode jou een bedrag vragen, als men bij Bpost Import van mening is dat het juiste bedrag kan bepaald worden zonder meer.
          Verwacht je een pakje van buiten de EU? Dan gaat het eerst langs de douane en kan het zijn dat je extra kosten moet betalen. Ontdek hoe dit proces verloopt.
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

            Het hangt er een beetje van af wie het pakje gaat behandelen.
            De meeste regelen voor u het inklaren bij de douane en rekenen daar ook kosten voor aan.
            Firmas die zo werken zijn DHL, Bpost,... Die rekenen die kosten dan meestal door onder rembours. Dus aan uw deur.

            Soms is er geen pakjesbezorger en dan kan het gebeuren dat de douane rechtstreeks met u contact zoekt. Dat is dan per brief dat ze u een voorstel doen.
            Dat laatste gebeurt ook als er vermoeden is van een valse aangifte. Bv u koopt een pakje aan 150 euro en op de verklaring staat 18 euro. In dat geval gaan ze u vragen een bewijs van aankoop voor te leggen.

            Zo is het hier tot op heden altijd zo gegaan.
            Ik kan mij wel voorstellen dat er pakjesdiensten zijn die contact met u gaan zoeken per email om de zaak voor u te regelen.
            Daar is het kwestie van zeer goed na te gaan om welke aankoop het precies gaat.
            Het is algemeen bekend dat er oplichters actief zijn en valse oproepen doen om u iets te laten betalen terwijl ze er helemaal niets mee te maken hebben.

            Comment


            • #7
              Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

              Dat maakt het voor mij een stuk duidelijker, bedankt iedereen.
              JP

              Comment


              • #8
                Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

                Heb al wat van alles gehad. Soms vraagt de douane per brief een bewijs van de aankoop en verzending, soort factuur of screenshot van de paypal transactie. Dan krijg je daarna of een brief met overschrijving of de postbode komt dat bedrag innen. Soms krijg je van Bpost een mail/sms dat er te betalen zal zijn op het pakje. Soms krijg je je pakje en zit er een overschrijving bij. En als je bij Bpost niet huis bent, dan staat er op het briefje dat ze achterlaten hoeveel het zal zijn als je het gaat afhalen.

                En soms stuurt de douane geen brief en stuurt je pakje terug omdat je nooit geantwoord hebt op hun brief.

                Comment


                • #9
                  Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

                  Daarstraks had men op kanaal Z dat er invoerrechten en taksen te betalen zijn op ALLES wat uit China komt, daarom komt er heel groot depot van Aliexpress bij Luik en zal er zeer snel geleverd worden.
                  Prijzen zullen dan snel omhoog gaan ook, als ik het niet verkeerd heb verstaan zou dat dit jaar nog gebeuren.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Daarstraks had men op kanaal Z dat er invoerrechten en taksen te betalen zijn op ALLES wat uit China komt, daarom komt er heel groot depot van Aliexpress bij Luik en zal er zeer snel geleverd worden.
                    Prijzen zullen dan snel omhoog gaan ook, als ik het niet verkeerd heb verstaan zou dat dit jaar nog gebeuren.
                    Dat is niet abnormaal te noemen. Eigenlijk zou je nu reeds invoer en taks moeten betalen. Alleen gebeurt het niet omdat ze het volume niet verwerkt krijgen. De prijzen in China gaan daarom niet omhoog gaan. Maar voor de koper gaat de eindrekening wel omhoog gaan.

                    Comment


                    • #11
                      Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                      Dat is niet abnormaal te noemen. Eigenlijk zou je nu reeds invoer en taks moeten betalen. Alleen gebeurt het niet omdat ze het volume niet verwerkt krijgen. De prijzen in China gaan daarom niet omhoog gaan. Maar voor de koper gaat de eindrekening wel omhoog gaan.
                      Waarom is er dan een bedrag vastgelegd waarop men niet moet betalen?
                      Daar hoeft men dan heden toch nooit op te betalen, tijd om dit te verwerken of niet.
                      Nu moeten ze ook alles nakijken, zelfs al is het vrijgesteld.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

                        Weet er iemand of je nu wel of niet invoertaksen moet betalen bij een bestelling in Verenigd Koninkrijk ??

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Weet er iemand of je nu wel of niet invoertaksen moet betalen bij een bestelling in Verenigd Koninkrijk ??

                          grts
                          Sieg
                          Zou niet mogen want we zitten nog voor 1 jaar ongeveer in hetzelfde systeem ook al zijn ze geen lid meer van de EU.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Waarom is er dan een bedrag vastgelegd waarop men niet moet betalen?
                            Daar hoeft men dan heden toch nooit op te betalen, tijd om dit te verwerken of niet.
                            Nu moeten ze ook alles nakijken, zelfs al is het vrijgesteld.
                            Elke pakje heeft een vrachtbrief met aangegeven waarde. Met wat automatisatie kan dat machinaal gesorteerd worden. Steekproeven zijn natuurlijk altijd mogelijk. Maar ja, geen idee of ze hier dat machinaal doen of dat er iemand die brieven afprint en dan leest...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

                              Vanaf volgend jaar valt de grens van 22 EUR weg en zal op elke zending rechten moeten betaald worden.
                              Bovendien zal China niet meer als ontwikkelingsland beschouwd worden waardoor de post niet meer gratis zal worden bedeeld in het land van de bestemmeling.
                              Ook is er door de coronacrisis geen goedkope ruimte meer beschikbaar in de buik van passagierstoestellen waardoor de vrachtprijs sterk gestegen is.

                              Met hubs zoals deze in Luik wapent Alibaba zich hiertegen.
                              De pakjes van "ome Ali" zullen wel wat duurder worden maar ik denk dat er nog genoeg marge op zit.
                              Last edited by palombian; 1 juli 2020, 09:40. Reden: zinswending

                              Comment

                              Working...
                              X