Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dambordje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Dambordje

    Het vlinderavontuur in de Ardennen was maar pover. Dambordjes en Zandoogjes in overvloed, de parelmoers zaten niet stil en voor de rest niet veel soeps.
    Ik heb mij dan maar gefocused op de vlinders in de tuin van de B&B. Dit vond ik alvast een leuke tone-on-tone met een vrouwtje en het dorre gras.


    Bedankt voor het kijken en voor de eventuele reacties.
    Doorklikken voor het origineel formaat kan.

    PS er zullen dus nog Dambordjes volgen

  • #2
    Re: Dambordje

    Dit dambordje heb je er prachtig op met de vleugels open (wat al niet vanzelfsprekend is).

    Hoe hoger de temperatuur hoe sneller de vlinders voorbijflitsen.
    Een techniek die nu nog werkt is ergens tussen de bloemen gaan zitten en wachten tot er eentje blijft zitten.

    Comment


    • #3
      Re: Dambordje

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Dit dambordje heb je er prachtig op met de vleugels open (wat al niet vanzelfsprekend is).

      Hoe hoger de temperatuur hoe sneller de vlinders voorbijflitsen.
      Een techniek die nu nog werkt is ergens tussen de bloemen gaan zitten en wachten tot er eentje blijft zitten.
      Bedankt Palombian, ik heb nu de tijd gehad om te zien hoe ze zich drogen. Dat gaat dus in verschillende stadia, eerst nat met de vleugels dicht, dan gaan ze met de palpen open en dicht (waarom geen idee) en spreiden ze stilaan de vleugels. Dat was dus dit moment. Inderdaad het een worden met de natuur helpt ook maar de parelmoervlinders waren echt niet te doen over dag. Hier had ik het voordeel dat ik 's avonds mijn ronde deed en wist waar ze de nacht zouden doorbrengen. s Morgens dan terug, handig zo'n tuin in de B&B :-)

      Comment


      • #4
        Re: Dambordje

        Zeer mooi hoor, en weer op f2.8 alles weer perfect onder controle !!!

        Dat er nog zullen volgen daar mocht zelf een lachje bij !
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Dambordje

          Zoals ik nog van anderen heb gehoord deze week wordt, nadat de vogelfotografie naar betaalhutten is verhuisd, een B&B met aangelegde vlindertuin stilaan de gewoonte .

          Comment


          • #6
            Re: Dambordje

            De vlinder staat er weer goed op. Mooi kleurenpalet.
            Mvg Philip

            Comment


            • #7
              Re: Dambordje

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Een techniek die nu nog werkt is ergens tussen de bloemen gaan zitten en wachten tot er eentje blijft zitten.
              Om BD wat levendig te houden want wat is het hier weer doods de laatste dagen ...
              Ik heb straks jouw techniek geprobeerd in mijn tuin naast een wilde (geen betaal) Buddleia maar het werkte niet, ik was bijna gesmolten en er was daar nog geen "model" komen opdagen ... maar wel op de struik een paar meter verder ...
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Dambordje

                Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                Om BD wat levendig te houden want wat is het hier weer doods de laatste dagen ...
                Ik heb straks jouw techniek geprobeerd in mijn tuin naast een wilde (geen betaal) Buddleia maar het werkte niet, ik was bijna gesmolten en er was daar nog geen "model" komen opdagen ... maar wel op de struik een paar meter verder ...
                Ik heb het hier deze middag ook geprobeerd en die Citroen gaf me steeds een middelvinger of zo :-) Ik weet nu wel door deze truuk dat hij verlekkerd is op Prikneus (Lychnis coronaria) terwijl ik dacht dat daar geen vlinder op te vinden was ... De citroen vind dit dus wel lekker en ideaal! Ook de Kolibrievlinder passeerde reeds langs de Lychnis!

                Comment


                • #9
                  Re: Dambordje

                  Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Zoals ik nog van anderen heb gehoord deze week wordt, nadat de vogelfotografie naar betaalhutten is verhuisd, een B&B met aangelegde vlindertuin stilaan de gewoonte .
                  Ik heb ze wel moeten uitleggen hoe vlinders hun tuin uitkiezen om te slapen ... ;-) Reactie, vlinders die slapen in onze tuin? Nog nooit gezien ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dambordje

                    Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
                    Ik heb het hier deze middag ook geprobeerd en die Citroen gaf me steeds een middelvinger of zo :-) Ik weet nu wel door deze truuk dat hij verlekkerd is op Prikneus (Lychnis coronaria) terwijl ik dacht dat daar geen vlinder op te vinden was ... De citroen vind dit dus wel lekker en ideaal! Ook de Kolibrievlinder passeerde reeds langs de Lychnis!
                    Misschien moet ik ook terug een paar prikneuzen planten want Buddleia trek wel nogal wat vlinders aan maar de bloemen zijn dikwijls log in een totaalbeeld.
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dambordje

                      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                      Misschien moet ik ook terug een paar prikneuzen planten want Buddleia trek wel nogal wat vlinders aan maar de bloemen zijn dikwijls log in een totaalbeeld.
                      Die plant raak je nog moeilijk kwijt hé, tweejarig maar zaait als de pest. Wel mooi fuchsiakleurke ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dambordje

                        Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
                        Die plant raak je nog moeilijk kwijt hé, tweejarig maar zaait als de pest. Wel mooi fuchsiakleurke ...
                        Ik weet het, zo'n 35 jaar geleden moet er een overgewaaid zijn van bij de buren maar ik ben die een tiental jaren geleden toch kwijtgespeeld ... straf hé
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dambordje

                          Deze heb je toch mooi te pakken gekregen

                          Groeten,
                          Raf
                          Instagram

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dambordje

                            Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                            Ik weet het, zo'n 35 jaar geleden moet er een overgewaaid zijn van bij de buren maar ik ben die een tiental jaren geleden toch kwijtgespeeld ... straf hé
                            Als je zaad nodig hebt dan roep je maar he

                            Comment


                            • #15
                              Re: Dambordje

                              Prachtige foto hoor Ik heb ook al veel van bovenstaande technieken geprobeerd met als enig resultaat dat ik alleen wat ouder geworden ben

                              Comment

                              Working...
                              X