Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Online testen = het nieuwe normaal ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Online testen = het nieuwe normaal ?

    Ik heb een 600Mb fiberaansluiting voor internet. Dat werkt fantastisch, maar eens per 10 à 15 dagen valt de router uit. Ik schakel dan even de voeding uit en aan, waarna alles weer normaal werkt. Ik nam telefonisch contact op met de provider en die ging mijn router testen. Na een minuutje antwoord hij "uw 600Mb aansluiting werkt perfect". Ik kan hem niet aan het verstand brengen dat de router af en toe uitvalt. Hij stuurt via mail een klachtenformulier dat ik moet invullen. Daarop staat enkel een link om een speedtest te doen en het resultaat terug te sturen. Nogmaals gebeld en uiteindelijk stellen ze voor om een technieker te sturen @ 50€/h. Gaat die hier misschien zitten wachten tot de router weer uitvalt ? Ik vraag enkel een nieuwe router ! Ik zit er al over na te denken om mijn 2500V megger even met de router te verbinden (router is nog in garantie).

    De mastercard van mijn echtgenote werkt niet in 3/4 van de winkels of restaurants, zowel met de kaart in de betaalautomaat als contactloos.
    Mijn eigen kaart met hetzelfde rekeningnummer werkt telkens wél wanneer haar kaart niet werkt.
    Gisteren belt ze naar de bank. Weer hetzelfde liedje "Wij zullen uw kaart nu testen". Na een minuutje krijgt ze antwoord dat haar kaart werkt en er geen probleem is met de bankrekening. Ik vraag me af hoe ze vanuit Brussel een bankkaart kunnen testen die in Spanje in een handtas zit. Stel dat ik die kaart in 100 stukjes knip, gaan ze dan nog zeggen dat de kaart normaal werkt ?

    Als dat het nieuwe normaal is, dan mogen ze voor mij terug naar het oude normaal.

    Als hier vroeger een probleem was met een internetaansluiting, dan stond er ten laatste 's anderendaags om 9h 's morgens een technieker die alle mogelijke materialen in zijn camionette had liggen.
    Als we vroeger een probleem hadden met een bankkaart, dan gingen we naar de bank en 2 dagen later hadden we een nieuwe bankkaart.
    Nu kan je niet meer naar de bank en moet je eerst telefonisch of per mail een afspraak maken.
    Als je geluk hebt, kan je na enkele dagen langskomen.

  • #2
    Re: Online testen = het nieuwe normaal ?

    Ze moeten bij Telenet toch zonder problemen toch alle gegevens van je router kunnen bekijken, van de datums waarop de router uitviel? Als ze dat niet klaarkrijgen telefonisch zou ik hem binnenbrengen in een telenet shop en een nieuwe vragen.

    Voor de bankkaart: gewoon nieuwe aanvragen bij de bank, heb je binnen een paar dagen thuis met de post.

    Comment


    • #3
      Re: Online testen = het nieuwe normaal ?

      Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
      ...
      Voor de bankkaart: gewoon nieuwe aanvragen bij de bank, heb je binnen een paar dagen thuis met de post.
      En dat kan heel eenvoudig per telefoon of via de app.

      Comment


      • #4
        Re: Online testen = het nieuwe normaal ?

        Tja, online helpdesk ervaringen... bij een klant moet men zich aanmelden via de telefoon aan de ingang. Op een gegeven moment is de hoorn gewoon losgekomen van de kabel, gevalletje vandalisme waarschijnlijk.
        Dat heeft maanden geduurd eer er een nieuwe telefoonhoorn met kabel geleverd werd. Reden was de helpdesk (in India of omstreken). Men kon niet gewoon melden dat de hoorn afgerukt was van het toestel en een nieuwe bestellen, de helpdesk volgde gewoon een lijstje om het probleem vast te stellen. Hoort u nog een kiestoon? Kan men u nog bereiken via de telefoon? Wat gebeurt er als u op de toetsen drukt? Enfin, je begrijpt het wel. Na 10 minuten moest de helpdesk besluiten dat ze niet konden helpen met het "probleem".
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Re: Online testen = het nieuwe normaal ?

          "Het nieuwe normaal" ...

          Wij bestelden een mobiele airco bij de firma ******.
          In filiaal A was hij niet op voorraad, maar wel in filiaal B.
          Wij dus naar filiaal B, half uurtje aanschuiven in de "coronafile" van de winkel.
          Verkoper in filiaal B: Ha neen mijnheer, wij hebben enkel een demomodel en dat is niet te koop.
          Verkoper van filiaal zoekt in de voorraad waar er nog eentje beschikbaar is ... en dat is in filiaal C.
          Voila, geregeld voor u mijnheer, filiaal C stuurt de unit naar hoofdmagazijn Z en die sturen hem dan naar ons, filiaal B en binnen 3 dagen mag u hem komen afhalen in filiaal B.

          Na 14 dagen, he-le-maal niets ...
          Even gebeld naar filiaal B: neen mijnheer, niets aangekomen.
          Even gebeld naar filiaal C: ja mijnheer, die hebben we de dag na het telefoontje naar Z gestuurd

          Telefoontje naar hoofdzetel Z - na 123 minuten aan de wachtlijn te hebben gehangen - gelukkig handenvrij ...
          Hoofdzetel Z: mijnheer, geef me een dag om dat uit te zoeken ... Ik bel u morgen terug.

          En ja! Ze belden terug.

          Hoofdzetel Z: mijnheer, in filiaal B hebben ze een exemplaar voor u. Ze sturen het naar hoofdzetel Z en dan kan u het hier komen halen.
          ONGELOOF ...
          Uiteindelijk laten ze de unit in filiaal B waar ik hem kan komen halen.
          Toch maar even bellen met filiaal B: ja mijnheer, wij hebben een telefoontje gekregen van hoofdzetel Z dat we onze demo-unit naar hen moeten opsturen.
          Ik heb de bestelling dan maar geannuleerd ... en mijn geld teruggehaald.

          Dadelijk gebeld naar firma ********** waar de wachttijd voor de unit 3 weken zou bedragen.
          Is het goed dat we morgen uw airotoestel leveren? En zo geschiedde ...



          Jaja
          Last edited by jaja; 25 juni 2020, 21:04.
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: Online testen = het nieuwe normaal ?

            Bankkaart defect, ik ga naar de website van de bank en klik op “nieuwe kaart aanvragen”, reden vervanging aanduiden en paar dagen later steekt de kaart in de bus. [emoji106]

            Wat internet betreft, mocht men meteen naar elke klant een technieker sturen als die maar denkt dat er een probleem is, dan mag men morgen meteen 10.000 nieuwe techniekers opleiden. [emoji23]
            Nogal logisch dat men eerst op afstand probeert vast te stellen wat het probleem is.
            Of ze dat altijd correct doen is een ander punt, maar het is normaal ja.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Online testen = het nieuwe normaal ?

              Dat is door de invoering van Cobit en gelijkaardige management systemen die al een tijdje in opmars zijn.
              Meerdere bedrijven werken nu zo.

              Het idee is dat een klacht in meerdere lagen afgehandeld wordt.
              De redenering er achter is dat de klant oerdom is en een standaard oplossing nodig heeft volgens een draaiboek.
              Klacht type a = oplossing type a
              Klacht type b = oplossing type b
              Zo begint het.
              En zo verhelpen ze pakweg 95% van de gangbare problemen want het klopt dat de gemiddelde klant niet bevoegd is in de materie.
              Echter als de klachten blijven binnen lopen over een nieuw type klacht dan escaleren ze dat naar problem management. Ook weer in verschillende lagen waarbij je eerst de standaard testen aan uw been hebt want ze willen onzekerheden uitsluiten. Pas na echt lang klagen en aanhoudend probleem komt de klacht terecht bij een expert die er eens echt werk van zal maken en foutopsporing zal doen. Die mens wordt erg duur betaald waar zijn voorgangers stukken minder geschoold zijn in de materie.

              Voor ondernemingen is dit systeem van werken erg interessant want ze hebben niet veel (dure) experts nodig.
              En het lost meestal ook een groot deel van de problemen op.
              Bijkomend is dat veel ondernemingen het hoger level van expertise uitbesteden aan externe firma´s.
              Dat gaat allemaal met SLA´s die afgesloten worden (soort overeenkomsten).

              Maar ja, dit is idd het nieuwe normaal. Er is geen omkomen meer aan. Je moet door de ketting geraken.

              Een vriend van me had een probleem met zijn tv decoder bij een gekende telecom grootmacht.
              Op die manier heeft zijn probleem zowat 6 maand zitten aanslepen alvoor ze de fout opgelost hadden.
              Decoders vervangen, kabels zitten trekken,...
              Al die tijd kon hij geen zenders bekijken.
              Hij was er natuurlijk erg behoorlijk boos om dat het allemaal zo lang moest duren.
              Hebben ze hem als compensatie iets geregeld.

              Ja dit is het nieuwe normaal.
              En het zal niet meer veranderen want die manier van werken is voor bedrijven veel te interessant.

              Comment

              Working...
              X